700 εκ. ευρώ(!) κόστισε στον έλληνα φορολογούμενο ο -ημικρατικός- ΟΑΣΘ.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

700 εκ. ευρώ(!) κόστισε στον έλληνα φορολογούμενο ο -ημικρατικός- ΟΑΣΘ..

Σχέδιο εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ξεκινά η κυβέρνηση φιλοδοξώντας να σταματήσει τον προκλητικό τρόπο λειτουργίας των μέσων μεταφοράς της Συμπρωτεύουσας που χαρακτηρίζεται από υπέρογκες δαπάνες κρατικής χρηματοδότησης και μοναδικά προνόμια εργαζομένων κοστίζοντας στο ελληνικό δημόσιο μόνο την εξαετία 2008-2013 το αστρονομικό ποσό των 687 εκ. ευρώ!!


Την ώρα που οι άλλοι οργανισμοί συγκοινωνιών μάτωναν από τις περικοπές, τις... απολύσεις και τις διαθεσιμότητες στον ΟΑΣΘ λειτουργούσαν λες και δεν υπήρξε κρίση!

Το πάρτυ στον Οργανισμό που έχει βρεθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο μικροσκόπιο εισαγγελικών αλλά και ελεγκτικών αρχών επιχειρούν να τερματίσουν με δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χρίστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος καθορίζοντας την τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού αλλά και την κρατική χρηματοδότηση για την περίοδο 2014-2017.

Για πρώτη φορά μάλιστα επιχειρείται ψαλίδι κατά 5% στους μισθούς των εργαζομένων αναδρομικά από τις αρχές του έτους ενώ προβλέπεται ότι σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι του σχεδίου εξορθολογισμού, την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων θα αναλάβει ο ΟΑΣΘ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι προκειμένου να καλυφθεί η χορήγηση μερίσματος τα προηγούμενα χρόνια προς τους μετόχους της εταιρείας, η τελευταία κατέφυγε σε δάνειο ύψους 40 εκ. ευρώ εξαιτίας καθυστέρησης στην εκταμίευση της κρατικής χρηματοδότησης!

Σημειωτέων, ότι ο ΟΑΣΘ είναι μία ημικρατική εταιρεία, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας είναι κατανεμημένο σε 424 μετοχές, εκ των οποίων οι 346 είναι ανήκουν σε 1.900 περίπου μικρομετόχους αυτοκινητιστές, οι 29 ανήκουν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., οι 25 στον συνεταιρισμό των εργαζομένων και οι 24 στο νομικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ.
Στον Οργανισμό απασχολούνται 2.600 περίπου εργαζόμενοι και ετησίως υπολογίζεται ότι εξυπηρετούνται 167.000.000 επιβάτες.

Με βάση τις υπουργικές αποφάσεις από 1 Οκτωβρίου του 2014 αναπροσαρμόζεται το κόμιστρο προκειμένου να υπάρξει αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ και δυνητικά μείωση της κρατικής συμβολής στην λειτουργία του.
Κατά πληροφορίες η τιμή θα ανέβει στο 1 ευρώ για το απλό εισιτήριο από 80 λεπτά που είναι σήμερα (1,60 συνολικά αλλά τα 0,80 λεπτά καλύπτει ο κρατικός προϋπολογισμός) ενώ εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,20 ευρώ σε ένα χρόνο.

Για τις οικονομικές εκκρεμότητες της περιόδου 2010-2013 θα γίνει πρόσθετη καταβολή από το υπουργείο Οικονομικών δαπάνης 120,7 εκ. ευρώ, γεγονός που εκτινάσσει την χρηματοδοτική κάλυψη του δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ την εξαετία 2008-2013 στο ποσό των 135 εκ. ευρώ ετησίως από 114,5 που ήταν.

Επιπλέον με βάση τις ΚΥΑ η επιδότηση του έτους 2014 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των 102,8 εκατ. Ευρώ και μειώνεται σταδιακά μέχρι το 2017.

Πιο συγκεκριμένα για το 2015 προβλέπεται να φτάσει τα 53,2 εκατ. ευρώ,
για το 2016 τα 47 εκατ. ευρώ και για το 2017 τα 44,1 εκατ. ευρώ.

Έτσι, εκτιμάται ότι ο κρατικός προϋπολογισμός, για την τριετία 2015-2017, από τη διευθέτηση του ζητήματος της αντισταθμιστικής καταβολής μειώνει τη δημόσια δαπάνη περίπου κατά 85 εκατ. ευρώ κατ’ έτος και συνολικά περίπου κατά 250 εκατ. Ευρώ...

Της κ.Μ.Τζαννέ
Bookmark and Share