Αν ήμουν ο δανειστής... - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Αν ήμουν ο δανειστής...


Ας πούμε ότι δεν είμαστε εμείς που από βλακείες μας φτάσαμε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας αλλά οι Φινλανδοί.


...Κι ας πούμε ότι μετά από τέσσερα χρόνια κι αφού δανειστήκαμε, όπως κι άλλοι Ευρωπαίοι, και τους δανείσαμε για να γλιτώσουν τη χρεοκοπία, λένε ότι τώρα πια είναι καιρός να τους χαρίσουμε και τα δανεικά, επειδή, λέει, το 1953... οι Ευρωπαίοι χάρισαν τα χρωστούμενα των Γερμανών. Τι λέει ότι θα γινόταν;

Προσπαθώ να φανταστώ ελληνικό κόμμα που θα έβγαινε δημόσια και θα υποστήριζε πως το αίτημα των Φινλανδών θα πρέπει να γίνει δεκτό, αλλά δεν μου προκύπτει τέτοια προοπτική.
Εσείς τι λέτε;
Θα υπήρχε κάποιος Τσίπρας που θα έλεγε στους ψηφοφόρους του ότι θα πρέπει να χαρίσουν ένα δάνειο το οποίο όμως οι ίδιοι θ' αποπληρώνουν για χρόνια;

Στην πολιτική, όπως και στη ζωή άλλωστε, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Που σημαίνει πως δεν πρέπει να πετάμε στα σύννεφα, αλλά πως οι στόχοι και οι επιδιώξεις μας θα πρέπει να κινούνται μέσα σε λογικά όρια, έτσι ώστε να είναι πραγματοποιήσιμοι. Και μια βασική προϋπόθεση για να κρίνουμε αν κάτι είναι λογικό ή παράλογο δεν είναι άλλη από την αναζήτηση της απάντησης στο πολύ απλό ερώτημα: «Εγώ τι θα έκανα στη θέση του;».

Αν ήμουν πρωθυπουργός, θα διέγραφα ποτέ χρέος προς τη χώρα μου αν μάλιστα συνέβαινε οι οφειλέτες μου να είναι ισχυρότεροι οικονομικά από εμένα;
Αν ήμουν βουλευτής, θα τολμούσα να το προτείνω στους ψηφοφόρους μου όταν μόλις την προηγούμενη μέρα τους υποδείκνυα να μην έχουν αυξημένες απαιτήσεις για τις αυξήσεις των μισθών τους και για τις μειώσεις των φόρων τους;
Και ως απλός πολίτης θα ήμουν τόσο γαλαντόμος ώστε ν' αποφανθώ πως «δεν βαριέστε, ρε παιδιά, θα πληρώσω εγώ τα δικά σας τα σπασμένα».

Τις ξέρω, φυσικά, τις απαντήσεις. Και δεν είναι άλλες από εκείνες που θα έδινα κι εγώ. Πως βεβαίως και πρέπει να βοηθάμε τους συμμάχους μας όταν πέσουν στην ανάγκη μας, αλλά όχι σε σημείο και με τρόπο που θα χαρακτηριστούμε, δικαίως, κορόιδα.
Ιδιαίτερα όταν ο φίλος και σύμμαχος που επιζητεί τη μεγαλοψυχία μας μας πληροφορεί πως δεν αρκεί να του χαρίσουμε να παλιά δανεικά αλλά θα πρέπει και να τον ξαναδανείσουμε...


Του κ.Ερ.Μπαρτζινόπουλου
Bookmark and Share