Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2016

Cosco: Πρωτοφανής απόπειρα της κυβέρνησης να αλλάξει τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ

  • Με επιστολή προς τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η κινεζική εταιρεία καταγγέλλει ότι το νομοσχέδιο κύρωσης που κατατέθηκε στη Βουλή είναι «εντελώς αντίθετο» σε σχέση με τους βασικούς όρους της συμφωνίας που έχει συναφθεί με το ΤΑΙΠΕΔ, και καλεί τους βουλευτές να επαναφέρουν την αρχική συμφωνία στο 100%.

 Επιστολή-καταπέλτη εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης... έστειλε η Cosco με αφορμή το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή για κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με τον κινεζικό κολοσσό να αφήνει να εννοηθεί ότι αν ήξερε εξ αρχής τους νέους κανόνες η εταιρεία κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είχε καν καταθέσει προσφορά.

Με επιστολή προς τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η Cosco καταγγέλλει ότι το επίμαχο νομοσχέδιο είναι «εντελώς αντίθετο» με τους βασικούς όρους της συμφωνίας που έχει υπογραφεί αλλά και με τα δεδομένα πάνω στα οποία η κινεζική εταιρεία κατέθεσε προσφορά για τον ΟΛΠ.

Κάνει λόγο για «πρωτοφανή απόπειρα» του υπουργείου Ναυτιλίας να καταστήσει ανενεργές σχεδόν όλες τις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης, και για προσπάθεια να τροποποιηθεί με νόμο η συμφωνία για αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του μεγαλύτερου λιμανιού στην Ελλάδα.

Η κινεζική εταιρεία τονίζει ότι οι αλλαγές στη σύμβαση επιφέρουν μεγάλη βλάβη και καλεί τη Βουλή να επαναφέρει πλήρως τη συμφωνία όπως είχε συναφθεί με το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς οιαδήποτε τροποποίηση.

Στην επιστολή, η Cosco απαριθμεί σειρά αλλαγών που έγιναν μονομερώς από την ελληνική πλευρά, όπως το άρθρο που θα της επέτρεπε να εκδώσει νέους κανονισμούς σχετικά με τον «πυρήνα της εμπορικής δραστηριότητας» του ιδιωτικοποιημένου πλέον ΟΛΠ.

Επιπλέον, ανάμεσα σε άλλα, καταγγέλλει πως το υπουργείο Ναυτιλίας διέγραψε την παράγραφο που υποχρεώνει τη δημόσια διοίκηση να ανταποκρίνεται εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος σε μελέτες που έχει καταθέσει η εταιρεία για την πραγματοποίηση έργων. Το εν λόγω σημείο, επισημαίνει η Cosco, θα έθετε «εν αμφιβόλω» ακόμα και την κατάθεση οικονομικής προσφοράς.

«Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής, όντας σίγουροι ότι αντιλαμβάνεστε πλήρως την κρισιμότητα των στιγμών, σας ζητάμε να φροντίσετε, πάντα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχει συμφωνήσει», καταλήγει η Cosco.

Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος στη Βουλή παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει αλλαγές, όμως προανήγγειλε νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο. Υποστήριξε ακόμα πως στοχοποιείται προσωπικά από την Cosco.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας, αναφέρεται πως ο υπουργός θα απαντήσει στην επιστολή της Cosco «μόνο θεσμικά και μέσω της προβλεπόμενης κοινοβουλευτικής διαδικασίας».

Κυβερνητικές πηγές δήλωσαν ότι πράγματι υπάρχουν κάποια προβλήματα στο νομοσχέδιο κύρωσης, που θα διορθωθούν, ενώ από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ κάνει λόγο για επουσιώδεις αλλαγές και για παρεξήγηση.

Blog Widget by LinkWithin