Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Μήνυμα ΓΓ υπ. Εργασίας στη διοίκηση του ΟΑΣΘ εν όψει της συνάντησης της Πέμπτης

  • Την ελπίδα πως ο ΟΑΣΘ θα προσέλθει στη συνάντηση της Πέμπτης με ένα σαφές πλάνο αποπληρωμής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του (υπολογίζονται σε 6,3 εκατ. ευρώ) εξέφρασε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης, προσθέτοντας με νόημα ότι το υπουργείο δεν θέλει να ενεργοποιήσει το νομικό οπλοστάσιο που έχει στη διάθεσή του.

Μιλώντας στον..ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», ο κ. Νεφελούδης επισήμανε ότι η μη πληρωμή δεδουλευμένων «αποτελεί βαριά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας», υπογραμμίζοντας πως εάν η συνάντηση της Πέμπτης αποβεί άκαρπη, τότε το υπουργείο Εργασίας θα αναγκαστεί να ενεργοποιήσει όλους τους θεσμικούς μηχανισμούς προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Ειδάλλως, όπως τόνισε, «είμαστε εμείς υπόλογοι».
«Μπορούμε να στείλουμε το σώμα επιθεώρησης εργασίας στον Οργανισμό και να επιβάλει μία σειρά από διοικητικές κυρώσεις» διευκρίνισε και πρόσθεσε: «Έχουμε πολλά επίπεδα διοικητικών κυρώσεων, που ξεκινούν από την πράξη επιβολής προστίμων, που είναι πολύ υψηλά, ειδικά για τη μη πληρωμή δεδουλευμένων, να προχωρήσουμε σε μηνύσεις, ακόμα και να καταθέσουμε προσφυγή στη δικαιοσύνη για την προστασία των εργαζομένων».
Αφού επισήμανε ότι η θεσμική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας στο θέμα του ΟΑΣΘ αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αιτήματα των εργαζομένων στον Οργανισμό, ο κ. Νεφελούδης εξήγησε ότι το υπουργείο Εργασίας παρεμβαίνει μετά και από σχετική πρόσκληση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, με στόχο να πάρουν οι εργαζόμενοι τα λεφτά τους.
Ο ΓΓ του υπουργείου Εργασίες άφησε αιχμές κατά του ΟΑΣΘ: «Δεν μπορούμε να λέμε ότι ένας ιδιωτικός οργανισμός, που ασκεί συγκοινωνιακό έργο σε όλη τη Θεσσαλονίκη, άρα έχει έσοδα, δεν έχει ούτε έστω λίγα λεφτά για να να βάλει ένα πρόγραμμα και να πληρώνει τους εργαζομένους. Αυτό είναι το μείζον θέμα ... Δεν μπορώ να ακούω έναν ιδιωτικό οργανισμό να περιμένει το κράτος να πληρώσει τις υποτιθέμενες υποχρεώσεις που δεν έχει, για να μπορέσουν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι».
Ειδικότερα, εξέφρασε την απορία του πώς ένας οργανισμός που την τελευταία δεκαετία έλαβε 1 δισ. ευρώ, δεν μπορεί να πληρώσει τους εργαζομένους. «Να πω ότι ο ΟΑΣΘ, είναι μία απλή βιώσιμη επιχείρηση που δεν έχει παραγωγική δραστηριότητα και έσοδα, τότε να συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές και να διευκολύνουμε την επιχείρηση. Όμως ο οργανισμός έχει δραστηριότητα και έσοδα και κάτι πρέπει να γίνει» υπογράμμισε.

Blog Widget by LinkWithin