Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2016

Σάλος με νέα ρύθμιση του Ν.Φίλη: Κάνει καθηγητές ΑΕΙ.. 2.000 υπαλλήλους!

  •  Mπάχαλο άνευ προηγουμένου σε όλες τις βαθμίδες της Παιδείας...

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και του...τομεάρχη Παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτά με αφορμή μια ρύθμιση που πέρασε στη Βουλή η οποία δίνει τη δυνατότητα ένταξης στο διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων σε καθηγητές Εφαρμογών ΤΕΙ και λέκτορες.

«Με πονηρό τρόπο, δηλαδή με εμβόλιμη «νομοτεχνική βελτίωση» (25 γραμμών!) σε άσχετο άρθρο ήδη κατατεθείσας εκπρόθεσμης τροπολογίας, πέρασε από τη Βουλή στο χθεσινό νομοσχέδιο για τις “Ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση κι άλλες διατάξεις” μια διάταξη που είχαμε “αποκρούσει” τον περασμένο Μάιο», αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Μαυρωτάς τονίζοντας ότι η εν λόγω τροπολογία είχε αποσυρθεί από την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας κα. Αναγνβωστοπούλου.

Τι αναφέρει η ρύθμιση


Η διάταξη που επιτρέπει την ένταξη σε βαθμίδες του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού μελών του Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ) άφορα σε περίπου 2000 άτομα και αναφέρει: «Για τους Καθηγητές Εφαρμογών που κατέχουν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα μετατροπής της προσωποπαγούς θέσης που κατέχουν σε τακτική θέση Επίκουρου Καθηγητή “.

2. Η διαδικασία μονιμοποίησης των Λεκτόρων που υπέβαλαν αίτηση μετά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) και πριν την έναρξη εφαρμογής του ν. 4405/2016 (Α ́ 129) ολοκληρώνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) διατάξεις. Σε περίπτωση μονιμοποίησής τους δύνανται να υποβάλλουν αίτηση εξέλιξης στη βαθμίδα του επί θητεία Επίκουρου Καθηγητή σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο της αίτησης διατάξεις. Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των Α.Ε.Ι. τα οποία: (α) υπηρετούν τουλάχιστον στη β ́ βαθμίδα της αντίστοιχης κατηγορίας τους σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις και (β) πληρούν τις προϋποθέσεις εκλογής στη βαθμίδα του Λέκτορα σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 1268/1982 (Α ́ 87), όπως αυτό ίσχυε κατά τη δημοσίευση του ν. 4009/2011 (Α ́ 195), έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους σε μόνιμη προσωποπαγή θέση Λέκτορα, μετά από κρίση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση στη γραμματεία του οικείου ή άλλου Τμήματος με συναφές γνωστικό αντικείμενο, του οικείου ή άλλου Α.Ε.Ι.. Η διαδικασία κρίσης ολοκληρώνεται εντός εξαμή- νου από την ημερομηνία της αίτησης. Σε περίπτωση θετικής κρίσης το υπηρεσιακό τους καθεστώς και οι δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης των ενταχθέντων καθορίζονται από τα ισχύοντα για τους υπηρετούντες μόνιμους Λέκτορες. Η ένταξη στις προσωποπαγείς θέσεις μόνιμου Λέκτορα ολοκληρώνεται με τη δημοσίευση της σχετικής πράξης του Πρύτανη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης, ο υποψήφιος διατηρεί τη θέση στην οποία κατείχε, δύναται δε να υποβάλει εκ νέου αίτηση για ένταξη σε προσωποπαγή θέση μόνιμου Λέκτορα μετά την παρέλευση τουλάχιστον δύο (2) ετών από την προηγούμενη αρνητική κρίση.

3.«Το ποσοστό της κατηγορίας αυτής των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% των καθηγητών της Σχολής κάθε ακαδημαϊκό έτος».

Το ζήτημα είχε φέρει στην επιφάνεια ο τομεάρχης παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς με δήλωσή του στην οποία τόνιζε τα εξής:

"Με πονηρό τρόπο, δηλαδή με εμβόλιμη «νομοτεχνική βελτίωση» (25 γραμμών!) σε άσχετο άρθρο ήδη κατατεθείσας εκπρόθεσμης τροπολογίας, πέρασε από τη Βουλή στο χθεσινό νομοσχέδιο για τις «Ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση κι άλλες διατάξεις» μια διάταξη που είχαμε «αποκρούσει» τον περασμένο Μάιο.

Αφορούσε στην ένταξη σε προσωποπαγείς θέσεις μελών Δ.Ε.Π. (χωρίς ανοικτή πρόσκληση) των υπηρετούντων ως Ε.Ε.Π. και Ε.Δ.Ι.Π. στα Α.Ε.Ι. Μάλιστα τότε, η Αναπληρώτρια Υπουργός κα. Αναγνωστοπούλου είχε συμφωνήσει και απέσυρε τη συγκεκριμένη τροπολογία, η οποία θα ανέτρεπε πλήρως τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων. Ένα θέμα που ασφαλώς χρειάζεται διάλογο και συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων και όχι να περνάει «εν κρυπτώ και παραβύστω».

Ο βουλευτής του Ποταμιού αναφέρει ότι ο κ. Νίκος Φίλης την επανέφερε χθες, Τετάρτη, «ως "νομοτεχνική βελτίωση" της τελευταίας στιγμής σε εκπρόθεσμη τροπολογία και περιέγραψε παραπλανητικά το περιεχόμενό της στην Ολομέλεια (από τα πρακτικά τα λόγια του: "Η δεύτερη (νομοτεχνική) αφορά τη γνωστή ρύθμιση -μπήκε σε παλαιότερες συνεδριάσεις το θέμα- για τους καθηγητές, τους υπηρετούντες λέκτορες των ΑΕΙ και τους καθηγητές εφαρμογών των ΤΕΙ, δηλαδή το θέμα των ΕΔΙΠ, που δίνουμε μια λύση". Συνεπώς, είτε δεν ήξερε τι περιείχε, είτε ήξερε και σκοπίμως το έκρυψε».

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας
Στα όσα κατήγγειλε ο κ. Μαυρωτάς απάντησε το υπουργείο Παιδείας αναφάροντας τα εξής: Για «μουλωχτή νομοθέτηση» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, αναφερόμενος σε νομοτεχνική βελτίωση, η οποία κατατέθηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη και την αναπληρώτρια υπουργό Σία Αναγνωστοπούλου για το θέμα των μελών ΕΔΙΠ. Η συγκεκριμένη ρύθμιση υπερψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛΛ, «παρών» ψήφισε το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ την καταψήφισαν η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και η Χρυσή Αυγή.

Από τα παραπάνω, συνάγεται, ότι, ο κ. Μαυρωτάς, αν ήταν βάσιμοι οι ισχυρισμοί του, είχε όλη την ευχέρεια να καταψηφίσει την τροπολογία στην οποία εμπεριέχονταν η συγκεκριμένη ρύθμιση, όπως έκαναν άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης. Δεν το έπραξε και οι εκ των υστέρων καταγγελίες του, εκθέτουν τον ίδιο στις εύλογες κατηγορίες, ότι, ή δεν ξέρει τι του γίνεται, ή, ότι, είναι εκείνος που ασκεί «μουλωχτή αντιπολίτευση». Και, δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά. Ξέρει αυτός.

Επί της ουσίας: Είναι γνωστό ότι στο πρόσφατο παρελθόν είχε κατατεθεί από τη βουλεύτρια της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κα Κεφαλίδου, ανάλογη τροπολογία η οποία, μάλιστα, πρόβλεπε ότι τα μέλη ΕΔΙΠ θα μπορούσαν να κριθούν για τη θέση του Επίκουρου Καθηγητή και όχι για τη θέση του Λέκτορα όπως προβλέπει η ρύθμιση που ψηφίστηκε. Τότε, η αναπληρώτρια υπουργός κα Αναγνωστοπούλου, είχε χαρακτηρίσει δίκαιο το αίτημα των μελών ΕΔΙΠ και υποσχέθηκε να μελετήσει το θέμα. Αυτά είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά της Βουλής, συνεπώς, οι αιτιάσεις τού κ. Μαυρωτά περί παραπλάνησης της εθνικής αντιπροσωπείας είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας.

Στη συνέχεια, από τη μελέτη του προβλήματος αποδείχθηκε, ότι, λόγω της χρόνιας αδιοριστίας στα ΑΕΙ, υπάρχουν επιστήμονες με προσόντα ανάλογα των λεκτόρων που έχουν καθηλωθεί επί χρόνια σε θέση εργαστηριακού προσωπικού χωρίς καμία δυνατότητα εξέλιξης. Οι επιστήμονες αυτοί κατέχουν όλοι διδακτορικό τίτλο σπουδών και έχουν ερευνητικό ακόμη και διδακτικό έργο.

Τώρα, που, με ενέργειες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ξεμπλοκάρονται επιτέλους οι διορισμοί, αποφασίστηκε μέσω της ρύθμισης που ψηφίστηκε, να ικανοποιηθεί το αίτημά τους και, ταυτόχρονα, να δοθεί μια ακόμη δυνατότητα στις σχολές και στα τμήματα των ΑΕΙ να προσλάβουν προσωπικό. Η απόφαση ανήκει στα ίδια τα ΑΕΙ και όχι στο Υπουργείο. Αν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ κρίνουν μέσα από τις δικές τους διαδικασίες, ότι, πρέπει κάποια μέλη ΕΔΙΠ να κριθούν για τη βαθμίδα του λέκτορα μπορούν να το πράξουν. Αν όχι, αυτό το προσωπικό θα συνεχίσει να εργάζεται με το υπάρχον καθεστώς. Αυτή είναι η αλήθεια, που, δυστυχώς, επιχειρεί να διαστρέψει ο κ. Μαυρωτάς και όσοι δίνουν βάση στις ανακρίβειές του.

Τέλος, επειδή, ήδη κυκλοφορούν ψίθυροι από τα γνωστά και μη εξαιρετέα κέντρα της διαπλοκής, περί σχέσης της συγκεκριμένης ρύθμισης με πρόσωπα που στοχοποιούνται άδικα για μια ακόμη φορά λόγω των σχέσεών τους με πολιτικά πρόσωπα, καλούμε την κοινή γνώμη να αποδοκιμάσει τους εμπνευστές αυτών των αθλιοτήτων και όσους τις αναπαράγουν.

Από την πλευρά του πάντως ο κ. Μαυρωτάς με νέα ανακοίνωσή του που δημοσίευσε στο Facebook αναφέρει τα εξής:

Το απύθμενο θράσος του κ. Φίλη

Το θράσος του κ. Φίλη είναι απύθμενο. Έχοντας λερωμένη τη φωλιά του που πέρασε εν κρυπτώ ολόκληρη διάταξη ως νομοτεχνική βελτίωση σε τροπολογία παραβιάζοντας κάθε κοινοβουλευτική δεοντολογία, με κατηγορεί με μακροσκελή ανακοίνωση (http://www.minedu.gov.gr/…/23119-01-09-16-i-rythmisi-gia-to…) ότι «δεν ξέρω τι μου γίνεται». Ας δούμε όμως και τι ξέρω με στοιχεία απαντώντας ένα προς ένα τα σημεία του:
Α. Ο κ. Φίλης εκμεταλλεύθηκε την απουσία μου από την ολομέλεια (ήμουν στην εξεταστική επιτροπή για τα δάνεια των κομμάτων & ΜΜΕ) την ώρα που «τρύπωσε» την εν λόγω διάταξη στο νομοσχέδιο, περιγράφοντάς την μάλιστα παραπλανητικά όπως φαίνεται στο video και στα πρακτικά στη σελ. 212-213 (http:// bit.ly/2bMVkb2) μπερδεύει τους καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ με τους ΕΔΙΠ). Η δε καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργός κ. Αναγνωστοπούλου ουδέποτε την ανέπτυξε, όπως είχε κάνει τον Μάιο (βλ. επόμενο σημείο).
Β. Το υπουργείο ψεύδεται ασύστολα όταν λέει ότι: «η κ. Αναγνωστοπούλου είχε χαρακτηρίσει δίκαιο το αίτημα των μελών ΕΔΙΠ και υποσχέθηκε να μελετήσει το θέμα». Αντίθετα, δίκαιη είχε χαρακτηρίσει την αντίδρασή μου και είχε πει ότι δεν πρέπει να είναι κλειστές οι διαδικασίες. Δείτε τα πρακτικά (στη σελ. 33 κάτω δεξιά http://bit.ly/2bG97zz).
Γ. Ο κ. Φίλης δεν είναι που διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι θα ανοίξει 500 θέσεις ΔΕΠ; Γιατί λέει λοιπόν ότι οι νέοι επιστήμονες -αρκετοί εκ των οποίων είναι όντως λαμπροί, το ξέρω από πρώτο χέρι καθότι συνεργάζομαι μαζί τους στο Πολυτεχνείο- δεν έχουν προοπτική; Έχουν και πολύ καλές προοπτικές μάλιστα σε διαδικασίες που θα είναι όμως ανοικτές.
Δ. Αν είναι έτσι όμορφα, ωραία και απλά για τα τμήματα των ΑΕΙ όπως τα λέει το Υπουργείο γιατί δεν την έφερνε την διάταξη αυτή με κανονικές διαδικασίες (ηλεκτρονική διαβούλευση, επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, ακρόαση φορέων κλπ); Τι φοβόταν ο κ. Φίλης; Φοβόταν τις αντιδράσεις από τα Πανεπιστήμια που βλέπουν τώρα να ανατρέπεται ο προγραμματισμός τους. Θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε και την άποψη των πρυτάνεων ή της ΠΟΣΔΕΠ στο τόσο «εύκολο» αυτό θέμα. Δεν ξέρω αν έχει καταλάβει ο Υπουργός ότι οι προσωποπαγείς θέσεις θα ανοίξουν στο γνωστικό αντικείμενο των ΕΔΙΠ. Είναι αυτές ταυτόσημες με τις απαιτήσεις του κάθε τμήματος σε νέο προσωπικό; Πολύ αμφιβάλλω…
Ε. Εγώ δεν ανέφερα τίποτε για το «ακατανόμαστο» θέμα, αλλά ο σοφός λαός λέει ότι όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.
Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό χωριό και γνωριζόμαστε, μπορεί ο καθένας να κρίνει ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο, ποιος κουρελιάζει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και ποιος προσπαθεί να τις υπερασπιστεί…

Blog Widget by LinkWithin