Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2016

Μεγαλώνει το ρήγμα κυβέρνησης - ΟΑΣΘ


  • Βαθαίνει το χάσμα του υπουργείου Υποδομών με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, καθώς ούτε η διυπουργική σύσκεψη με την συμμετοχή των συναρμοδίων υπουργών αλλά και του σωματείου των εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ, δεν κατάφερε να γεφυρώσει τις μεγάλες διαφορές που παραπέμπονται σε νέα συνάντηση, την επόμενη εβδομάδα.


Η σύγκρουση μεταξύ των δύο... πλευρών είναι πλέον σφοδρή και παρά την προσπάθεια να κλείσει το θέμα ενόψει και της ΔΕΘ, οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να αποτελούν μια μεγάλη κυβερνητική εκκρεμότητα.

Το υπουργείο εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι οι συμβάσεις λειτουργίας του ιδιωτικού συγκοινωνιακού φορέα, δεν διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, ωστόσο καταβάλλονται προσπάθειες να εξομαλυνθούν οι δυσκολίες προκειμένου να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι που παραμένουν απλήρωτοι.

Ενδεικτικό του "πολικού" κλίματος που επικρατεί στις σχέσεις των δύο πλευρών είναι ότι ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης κατά την διυπουργική σύσκεψη πρότεινε την εφαρμογή ενός δεσμευτικού πλαισίου για την καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζομένους. Η πρόταση προβλέπει να δοθεί μία προκαταβολή της επιχορήγησης, του επόμενου μήνα και των κοινωνικών αντισταθμισμάτων του υπουργείου Παιδείας, με την προϋπόθεση, ότι αυτά θα αποδοθούν απευθείας στους λογαριασμούς των εργαζόμενων. Το υπουργείου υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή από το ΥΠΟΜΕΔΙ προς τον ΟΑΣΘ, ενώ ήδη έχει καταβληθεί και η αντισταθμιστική καταβολή του Σεπτέμβρη.

"Ορίστηκε μια συνάντηση την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου οι υπηρεσίες του Υπουργείου και του ΟΑΣΘ να δουν και να επιλύσουν τις όποιες διενέξεις και τις όποιες διαφωνίες υπάρχουν, για αυτά που διεκδικεί ο ΟΑΣΘ. Με το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Εργασίας έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να δοθούν 2 και 2,5 εκατομμύρια αντίστοιχα, από αυτά που οφείλουν" δήλωσε ο υπουργός Υποδομών. Ο κ. Σπίρτζης επισημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ άφησε απλήρωτους τους εργαζόμενους τους καλοκαιρινούς μήνες, την ώρα που πληρώνει μερίσματα στους μετόχους του και έχει τύχει πολύ ευνοϊκών επιδοτήσεων.

Αξιολόγηση έργου για τις επιδοτήσεις

Και ενώ η κόντρα μαίνεται, το υπουργείο μελετά τον επανακαθορισμό της πολιτικής των επιδοτήσεων, αναθέτοντας την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο «Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.). Στόχος είναι η αποτίμηση των κρατικών επιχορηγήσεων και των πολιτικών παροχής δημόσιων υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών σε όλα τα μέσα. Με βάση την απόφαση που υπογράφει η Γενική Γραμματέας κ. Θεοπίστη Πέρκα, ο σύμβουλος θα αναλάβει την αξιολόγηση αποτελεσμάτων της περιόδου 2013 - 2016 και την υποστήριξη προγραμματισμού για τα έτη 2013-2020». Η μελέτη, θα πρέπει να παραδοθεί εντός πέντε μηνών.


Tης κ.Μ.Τζανέ

Blog Widget by LinkWithin