Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

Έρχονται τα ειδικά ΚΕΠ για τα «κόκκινα» δάνεια


  • Τι θα προσφέρουν στους δανειολήπτες.
  • Σε ποιες περιοχές θα λειτουργούν.

«Ενημέρωση» και...«υποστήριξη» στους δανειολήπτες, που από τις αρχές Οκτωβρίου θα αρχίσουν να λαμβάνουν τις επιστολές των τραπεζών για ρύθμιση των μη εξυπηρετούμενων δάνειων, θα παρέχουν τα «Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών», τα οποία πρόκειται να ιδρυθούν το προσεχές διάστημα.

Σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ» με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ ύψους 15 εκατ. ευρώ ξεκινούν οι διαδικασίες για τη λειτουργία σε όλη τη χώρα των 30 Κέντρων Ενημέρωσης - Υποστήριξης Δανειοληπτών.

Τα ΚΕΥΔ επιδοτούνται με κοινοτικά κονδύλια και το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, όπως αποκαλύπτει το «Εθνος», δημοσίευσε τη σχετική πρόσκληση ώστε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους να υποβάλει τις προτάσεις για το στήσιμο του δικτύου σε 24 περιφερειακές ενότητες. Η ΕΓΔΙΧ είναι αρμόδια για τη λειτουργία αυτών των κέντρων.

Τα 30 ΚΕΥΔ θα ανοίξουν τον Ιανουάριο και θα στελεχωθούν με 120 άτομα. Το κάθε κέντρο θα απασχολεί τουλάχιστον τέσσερα εξειδικευμένα στελέχη (πτυχίο Νομικής, Οικονομικών Επιστημών και Κοινωνικών Επιστημών κ.λπ.) και η πρόσληψή τους θα γίνει μέσω ΑΣΕΠ.

Τα γραφεία θα στεγαστούν σε κτίρια των δήμων, των περιφερειών και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου για την καλύτερη δυνατή εξοικονόμηση πόρων. Θα αποτελούν ουσιαστικά τον οικονομικό και νομικό σύμβουλο των νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρηματιών ως προς τη διαχείριση των χρεών τους προς τις τράπεζες.

Τι υπηρεσίες θα προσφέρουν

Οπως περιγράφεται στην πρόσκληση του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τα 30 ΚΕΥΔ θα παρέχουν «συμβουλευτικές υπηρεσίες (οικονομικής και νομικής φύσης) και ενημέρωση των πολιτών για θέματα διαχείρισης οφειλών εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων».

Ειδικότερα τα ΚΕΥΔ θα ενημερώνουν τους δανειολήπτες ως προς τα δικαιώματά τους σε σχέση με τις οφειλές τους προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων και θα παρέχουν στους δανειολήπτες συμβουλές διαχείρισης των δανειακών τους υποχρεώσεων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ατομικές συνθήκες – ιδιότητες (ζητήματα υγείας, ανεργίας, κ.α.).

Επίσης θα παρακολουθούν και παρεμβαίνουν, κατόπιν αιτήσεως των δανειοληπτών, για λογαριασμό τους ώστε να προσαρμόζουν ή να τροποποιούν τις συμφωνίες σε περίπτωση νέων δεδομένων για τον δανειολήπτη που ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό της αποπληρωμής.

Θα υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους δανειολήπτες στην κατάρτιση οικογενειακών και ατομικών προϋπολογισμών που βοηθούν στην τήρηση των συμφωνηθέντων με τις τράπεζες ρυθμίσεων - διακανονισμών πληρωμής και οφειλών τους.

Θα παρέχουν εξειδικευμένη συμβουλευτική στους οφειλέτες που υπάγονται στον Κώδικα Δεοντολογίας για την Εξωδικαστική Επίλυση Διαφοράς.

Θα συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση με στόχο την καλλιέργεια συνετής καταναλωτικής συμπεριφοράς και κουλτούρας συνεργασίας.

Θα παρέχουν πληροφόρηση που στοχεύει στην έγκαιρη παρέμβαση για άτομα ευάλωτα στην υπερχρέωση λόγω οικονομικών παραγόντων όσο και για άτομα που αντιμετωπίζουν ξαφνικές δυσχέρειες.

Θα γίνεται εκπαίδευση και στοχευμένη επιμόρφωση που στοχεύουν στη γενική και ειδική πρόληψη αντίστοιχα.

- Θα παρέχεται υποστήριξη και παροχή συμβουλών για τη διαχείριση χρεών στο πλαίσιο αιτήματος του ενδιαφερομένου.

Που θα λειτουργήσουν τα κέντρα

Σύμφωνα με το Εθνος, τρία κέντρα θα λειτουργήσουν στο κεντρικό τομέα Αττικής, δύο στο βόρειο τομέα των Αθηνών και τρία στη Θεσσαλονίκη. Από ένα κέντρο θα λειτουργήσουν στο Δυτικό τομέα των Αθηνών, στο Νότιο τομέα, στην Ανατολική Αττική, στη Δυτική Αττική και Πειραιά.

Επιπλέον, ένα κέντρο θα ιδρυθεί στον Εβρο, ένα στη Καβάλα, ένα στην Ημαθία, ένα στις Σέρρες, ένα στη Κοζάνη, ένα στα Ιωάννινα, ένα στη Λάρισα, ένα στη Μαγνησία, ένα στην Εύβοια, ένα στην Αχαία, ένα στην Αιτωλοακαρνανία, ένα στη Κόρινθο, ένα στη Μεσσηνία, ένα στη Ρόδο, ένα στο Ηράκλειο και ένα στα Χανιά.

Μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο ειδικός γραμματέας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, Φώτης Κουρμούσης, ανέφερε ότι τα κέντρα αυτά γίνονται ακριβώς για να βοηθήσουν τους δανειολήπτες και να τους κατευθύνουν στις καλύτερες δυνατές για αυτούς λύσεις, καθώς από την 1η Οκτωβρίου οι τράπεζες, σε εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας, θα αρχίσουν να τους αποστέλλουν έντυπα προς συμπλήρωση, με βάση τα οποία θα μπορούν να τους προτείνουν ρυθμίσεις.

«Επειδή, έχουμε δει αυτά τα έντυπα, υπάρχουν πολίτες που έχουν απορίες, ενδεχομένως να μην έχουν άνεση, ή ασφάλεια να απευθυνθούν στην τράπεζα, όπως πρέπει», είπε ο κ. Κουρμούσης και προσέθεσε: «Θα παρέχουμε και αυτό. Θα μπορούν να έρχονται στο κέντρο, να τους εξηγήσουμε τι πρέπει να κάνουν, να τους πούμε ποια είναι τα δικαιώματα τους, να τους βοηθήσουμε στο τι πρέπει να συμπληρώσουν και πού, ώστε να πάρουν την καλύτερη δυνατή ρύθμιση».

Σε παρατήρηση, ότι μπορεί να υπάρξει αθρόα προσέλευση δανειοληπτών στα κέντρα αυτά, ο κ. Κουρμούσης απάντησε ότι εκείνοι που θα θελήσουν περισσότερο να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες τους και να βοηθηθούν από αυτά, είναι κυρίως όσοι δεν έχουν εξοικείωση με τη σχετική διαδικασία και δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν, ή δεν έχουν άλλη επιλογή για παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης.

«Σίγουρα, πολλοί πολίτες, όταν λάβουν κάποια επιστολή, όπως γίνεται μέχρι σήμερα , απευθύνονται σε κάποιο δικό τους συνεργάτη, όπως είναι ένας λογιστής, ή ένας δικηγόρος, κι αυτό συμβαίνει ήδη τα τελευταία χρόνια. Εμείς το κοινό που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε είναι τους πιο ευάλωτους, σε προτεραιότητα βέβαια, αυτούς που δεν έχουν καν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε κάποιο λογιστή, σε κάποιο δικηγόρο, και δεν ξέρω και κάποια δυσκολία που ίσως έχουν, δεν έχουν καν τις σχετικές γνώσεις και είναι σε απόγνωση, όπως είπατε πριν», είπε ο κ. Κουρμούσης.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών, όπως είπε ο κ. Κουρμούσης, θα είναι «ξεχωριστή δομή» από τα ΚΕΠ, αλλά θα χρησιμοποιούν για τη στέγαση τους, «για λόγους εξοικονόμησης κόστους», δημόσια κτίρια των δήμων, όπως και τα ΚΕΠ.

Επίσης ο κ. Κουρμούσης επιβεβαίωσε ότι τα κέντρα θα στελεχωθούν με νομικούς και οικονομολόγους, οι οποίοι θα προσληφθούν μέσω ΑΣΕΠ.

Σε παρατήρηση ότι αυτό ίσως να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, ο κ. Κουρμούσης απάντησε ότι στο διάστημα που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθεί -το οποίο εκτίμησε σε δύο, τρεις μήνες μέχρι να έρθουν οι υπάλληλοι- και μέχρι και την 1η Οκτωβρίου που θα αρχίσει η αποστολή των εντύπων από τις τράπεζες, ήδη θα έχει γίνει προσπάθεια εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ιστοσελίδας και κάποιου τηλεφωνικού κέντρου, από όπου θα παρέχεται συμβουλευτική στήριξη και ενημέρωση για τις πιο απλές περιπτώσεις, όπως λεπτομέρειες για τη συμπλήρωση του εντύπου, επεξηγήσεις, κ.λπ.

«Υπάρχουν όμως και πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις, όπως είναι κάποιες πολύ μικρές επιχειρήσεις, ή όπως ελεύθεροι επαγγελματίες, ή με κάποιο άλλο τρόπο δύσκολες υποθέσεις. Σε αυτές, θα πρέπει να απευθυνθούν στα κέντρα, ώστε οι επιστήμονες που υπάρχουν εκεί να κοιτάζουν το φάκελο τους, αυτό δε μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως» προσέθεσε ο κ. Κουρμούσης.

Blog Widget by LinkWithin