Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

Με ..κοινωνικό μανδύα η κυβέρνηση προχωρά σε μαζικές προσλήψεις στο Δημόσιο.

  • Με "κοινωνικό μανδύα" η κυβέρνηση προχωρά σε μαζικές προσλήψεις στο Δημόσιο
  • Στήνονται νέοι φορείς "κοινωνικής οικονομίας", φτιάχνονται νέες θέσεις Γραμματέων και συμβούλων στα Υπουργεία, ενώ και οι Περιφέρειες θέλουν προγράμματα κοινωφελούς απασχόλησης.

Στην έμμεση διεύρυνση του Δημοσίου προχωρά η κυβέρνηση, αυξάνοντας το προσωπικό το οποίο χρηματοδοτεί για να...δουλεύει για "κοινωφελείς σκοπούς", αλλά και συστήνοντας νέες θέσεις στα Υπουργεία για ειδικές γραμματείς και συμβούλους αξίας 622.000 ευρώ ετησίως. Κι αυτό την ίδια στιγμή που οι δαπάνες του Δημοσίου για μισθούς έχει αυξηθεί κατά 1,5% σε σχέση με πέρσι.

Έτσι, μπορεί το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού να προβλέπει εξοικονόμηση 46,5 εκατ. ευρώ από την αλλαγή του κανόνα των προσλήψεων για τα έτη 2017 -2019 (εξοικονόμηση 46,5 εκατ. ευρώ), αλλά η κυβέρνηση επιχειρεί να παρακάμψει αυτό τον κανόνα είτε προσλαμβάνοντας προσωπικό στο δημόσιο μέσω των επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων (σ.σ. προγράμματα κοινωφελούς απασχόλησης) κυρίως στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είτε χρηματοδοτώντας νέους φορείς "κοινωνικής οικονομίας" οι οποίοι θα παρέχουν υπηρεσίες για "κοινωφελείς" σκοπούς.

Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης, δηλαδή του "στενού" και "ευρύτερου" δημοσίου για μισθούς υπαλλήλων έχουν αυξηθεί κατά 1,5% ή κατά 92 εκατ. ευρώ στο 7μηνο του 2016, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΓΛΚ (9,085 δις. ευρώ έναντι 8,993 δις. ευρώ).

Στο ίδιο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το συνολικό πλήθος των εργαζομένων και υπηρετούντων στο ευρύτερο δημόσιο αυξήθηκε κατά 1,3 % ή κατά 9.603 άτομα (688.715 τον Ιούλιο του 2016 έναντι 679.112 τον Ιούλιο του 2015).

Ωστόσο αυτό δεν "πτοεί" την κυβέρνηση. Το τελευταίο παράδειγμα έμμεσης "πρόσληψης" στο δημόσιο αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο το οποίο κατέθεσε χθες στη Βουλή το Υπ. Εργασίας και αφορά την "κοινωνική" και "αλληλέγγυα" οικονομία.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει το σχετικό ν/σ, οι φορείς που θα δημιουργηθούν θα μπορούν να να χρηματοδοτούνται από:

- Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- Τον τακτικό προϋπολογισμό
* Άλλα εθνικά ή περιφερειακά προγράμματα
* Τους προϋπολογισμούς των συμβαλλομένων φορέων.
* Φορείς του Δημοσίου τομέα που δεν μετέχουν στην προγραμματική σύμβαση, σύμφωνα με όσα προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο .

Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ φορέων κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και του δημοσίου καθώς και των ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού (δηλαδή των δήμων και των περιφερειών) για την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής ωφέλειας.

Έτσι το Δημόσιο θα χρηματοδοτεί φορείς κοινωνικής οικονομίας να παρέχουν μέσω του προσωπικού τους υπηρεσίας κοινωνικής ωφέλειας, πέραν από τις αντίστοιχες τις οποίες παράσχει το ίδιο το Δημόσιο. Με άλλα λόγια το Δημόσιο δημιουργεί ένα ακόμα "βραχίονα" άσκησης κοινωνικής πολιτικής (εκτός από εκείνον του ΕΣΥ, του ΠΕΔΥ και των ασφαλιστικών οργανισμών που εποπτεύονται και χρηματοδοτούνται από το Κράτος και τους ασφαλισμένους) που αν και θα είναι διοικητικά ανεξάρτητος το Δημόσιο, θα εξαρτάται οικονομικά απ΄αυτόν.

Η επικείμενη θέσπιση αυτής της δυνατότητας έρχεται σε μία περίοδο που κυβέρνηση παράλληλα με την εφαρμογή των νέων 8μηνων προγραμμάτων κοινωφελούς απασχόλησης στους Δήμους, εξετάζει την προώθηση αντίστοιχων προγραμμάτων στις Περιφέρειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr , η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) ετοιμάζει εντός του Οκτωβρίου συγκεκριμένο σχέδιο εξοικονόμησης πόρων για την πρόσληψη προσωρινού προσωπικού στα πλαίσια προγραμμάτων κοινωφελούς απασχόλησης τα οποία θα αφορούν τις ίδιες.

Το Δημόσιο, όμως, δεν διευρύνεται έμμεσα μέσα από την παροχή της δυνατότητας σύστασης κρατικά χρηματοδοτούμενους φορέων –όπως αυτών που ετοιμάζονται να "τρέξουν" στο πεδίο της "κοινωνικής οικονομίας". αλλά και άμεσα μέσω της δημιουργίας νέων ειδικών γραμματειών στο Υπ. Εργασίας.

Το νομοσχέδιο για την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία προβλέπει τη σύσταση μίας ειδικής γραμματείας κοινωνικής οικονομίας και μία ειδική γραμματεία ένταξης των Ρομά, την ίδια ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση επιχειρεί να συγχωνεύσει δομές των υπουργείων αλλά και ασφαλιστικά ταμεία.

Για τις δύο αυτές ειδικές γραμματείες θα διαθέσει, μάλιστα, ο κρατικός προϋπολογισμός 622.000 ευρώ για την πρόσληψη συμβούλων και την υποδομή τους.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι υπηρεσίες της ειδικής γραμματείας κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας θα στελεχωθούν με 27 υπαλλήλους. Για την πλήρωση των οργανικών θέσεων της διεύθυνσης κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας συνιστώνται 12 θέσεις τακτικού προσωπικού. Συνιστάται Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων με απόφαση του Υπ. Εργασίας.

Η έκθεση του ΓΛΚ προβλέπει :

- Το ποσό των 72.000 ευρώ ετησίως για τη σύσταση 2 προαναφερθέντων θέσεων ειδικών γραμματέων.
- Το ποσό των 116.000 ευρώ για την καταβολή αμοιβής στους ειδικούς συμβούλους και συνεργάτες που θα στελεχώσουν τα γραφεία των ειδικών γραμματειών
- Το ποσό των 412.000 ευρώ θα αφορά τη σύσταση 24 θέσεων προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών των ειδικών γραμματειών
- Το ποσό των 32.000 ευρώ θα δοθεί για την καταβολή επιδόματος θέσεως ευθύνης στους προϊσταμένους των συνιστώμενων οργανικών μονάδων.
- Το ποσό των 30.000 ευρώ θα αφορά την αντιμετώπιση των λειτουργικών εξόδων των μονάδων.
- Το ποσό των 45.000 ευρώ θα αφορά την προμήθεια του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

πηγή Capital.gr

Blog Widget by LinkWithin