Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2016

Τι χρειάζεται η καρδιά στα 30, τα 40 και τα 50 χρόνια;

Τα στατιστικά στοιχεία είναι αρκετά ανησυχητικά. 
Οι καρδιακές παθήσεις είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτου των γυναικών ενώ τα τελευταία χρόνια, ο συνολικός κίνδυνος καρδιακής νόσου δεν έχει παρουσιάσει ύφεση σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. 


Ωστόσο, οι καρδιοπάθειες είναι νοσήματα που μπορούν να προβλεφθούν και να αποτραπούν. Η κάθε ηλικία έχει τους κινδύνους της αλλά και τις μεθόδους πρόληψης, τις οποίες αν τις ακολουθήσετε μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητες να νοσήσετε. Ας δούμε λοιπόν, τι χρειάζεται η καρδιά στα 30, τα 40 και τα 50 χρόνια.

Οι τριαντάρηδες:

Το τρίπτυχο των τριαντάρηδων: μακριά από τα λίπη, ιατρική μέριμνα και ηρεμία.

1. «Κακά» λίπη

Τα «κακά» λίπη είναι η ύπουλη ουσία, που συχνά κρύβεται σε σκευάσματα «μακράς διάρκειας» και τα οποία δύσκολα μπορεί κάποιος να ανιχνεύσει στην ετικέτα αρκετών προϊόντων, όπως είναι για παράδειγμα τα κράκερ, τα μπισκότα και η μαργαρίνη. Αυτό που πετυχαίνουν, οι συγκεκριμένες ουσίες είναι να αυξάνουν την «κακή χοληστερόλη» (LDL, η οποία θα πρέπει να είναι κάτω του 100) και να μειώνουν αντίστοιχα την «καλή» (HDL, η οποία θα πρέπει να υπερβαίνει το 60).

Σε μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Harvard, μάλιστα οι γυναίκες με το υψηλότερο επίπεδο των συγκεκριμένων αυτών λιπαρών οξέων στο αίμα τους είχαν τριπλάσιο κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.

Προσοχή όμως, γιατί στις λίστες των συστατικών εμφανίζονται …καμουφλαρισμένα ως «υδρογονωμένα» και «μερικώς υδρογονωμένα» έλαια. Ορισμένοι κατασκευαστές μάλιστα έχουν αντικαταστήσει τα υδρογονωμένα έλαια με τροπικά έλαια, που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, θέτοντας επίσης κινδύνους για την LDL χοληστερόλη σας.

2. Ιατρική μέριμνα

Μπορεί τα 30 χρόνια να σας ακούγονται (και να είναι) λίγα στη ζωή ενός ανθρώπου, αλλά αυτό δε σημαίνει, ότι πρέπει να παραμελείτε τον εαυτό σας. Το αλκοόλ, το κάπνισμα, ο αγχωτικός τρόπος ζωής θέτουν γερά θεμέλια για ασθένειες που καραδοκούν. Τα τακτικά τσεκ απ επιβάλλονται σε αυτή την κρίσιμη δεκαετία των 30άρηδων.

Επιπλέον, για τις γυναίκες, ακριβώς επειδή πρόκειται για τα γόνιμα χρόνια, ο γυναικολόγος πρέπει να γίνει ο καλύτερός σας φίλος. Μιλήστε του/της για τυχόν καρδιολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζετε, ειδικά επειδή η αιματολογική πίεση αλλοιώνεται στην περίπτωση, που λαμβάνετε αντισυλληπτικά χάπια ή είστε έγκυος. Ακόμα, οι γυναίκες που αναπτύσσουν προεκλαμψία (υπέρταση που σχετίζεται με την εγκυμοσύνη) είναι ακόμη περισσότερο επιρρεπείς σε καρδιολογικά νοσήματα.

3. Ηρεμία


Αν τα νεύρα σας είναι ασυγκράτητα, επειδή περιμένετε με τις ώρες στην ουρά του σούπερ μάρκετ, πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή. Εάν χάνετε εύκολα την υπομονή σας, βλάπτετε σημαντικά τις αρτηρίες σας. Εξάλλου, οι ειδικοί επιμένουν ότι το άγχος και ο θυμός αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, η οποία παίζει κυρίαρχο ρόλο σε καρδιαγγειακά νοσήματα.


Οι σαραντάρηδες

Το τρίπτυχο των σαραντάρηδων: ύπνος, άγχος και πολλά Ω3

1. Ύπνος

Σχεδόν ο μισός πληθυσμός των 40άρηδων πάσχει, σύμφωνα με μελέτες, από αϋπνία, τουλάχιστον κάποιες μέρες την εβδομάδα. Αυτό το ποσοστό (σημείο των καιρών που προκαλεί το άγχος κυρίως) είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και χρειάζεται την δέουσα προσοχή.

Όταν το σώμα δεν λαμβάνει τον απαιτούμενο ύπνο, που χρειάζεται για να ξεκουραστεί, τότε η καρδιά επιβαρύνεται, καθώς χρειάζεται να εργαστεί περισσότερο. Αποτέλεσμα αυτού, είναι τα καρδιολογικά και εγκεφαλικά επεισόδια και ο διαβήτης.

Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Duke, αναφέρει, ότι όσοι χρειάζονται περισσότερη από μισή ώρα για να κοιμηθούν ή ξυπνούν συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενδεχομένως να πάσχουν από κάποια λοίμωξη των αρτηριών και να έχουν υψηλά επίπεδα ινσουλίνης, δύο από τους κυρίαρχους παράγοντες που οδηγούν σε καρδιακά νοσήματα.

Τελευταία μελέτη αναφέρει, ότι λιγότερο από 7,5 ώρες ύπνου τη νύχτα, θέτουν σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.


2. Άγχος

Μεταξύ των καθημερινών απαιτήσεων της δουλειάς και της οικογένειας, δεν είναι δύσκολο να «σπάσει» ο οργανισμός. Το άγχος της επιβίωσης στον εργασιακό τομέα και η διατήρηση μιας σωστής και αρμονικής προσωπικής ζωής, στη σύγχρονη εποχή των συνεχώς αυξανόμενων απαιτήσεων, είναι σίγουρα μία δύσκολη υπόθεση.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν, ότι κυρίαρχο αποτέλεσμα του άγχους της καθημερινότητας είναι η κατάθλιψη, η οποία καραδοκεί στις ηλικίες των 40 και άνω.

Το ανεξέλεγκτο στρες αυξάνει την αρτηριακή πίεση και ευνοεί διεργασίες στο αίμα, οι οποίες είναι τοξικές για την καρδιά, ενώ και η κατάθλιψη «κατηγορείται» ότι συμβάλει στη σκλήρυνση των αρτηριών. Επιπλέον, ανθυγιεινές συνήθειες, όπως είναι το τσιγάρο, το αλκοόλ και η υπερφαγία επιβαρύνουν επιπλέον την καρδιά.


3. Πολλά Ω3


Η δεκαετία των 40 είναι η εποχή των αλλαγών, κυρίως των ορμονικών μάλιστα για τις γυναίκες. Η αύξηση της αρτηριακής πίεσης, η εμφάνιση της χοληστερίνης και τα υψηλά τριγλυκερίδια είναι συνήθη στοιχεία, που επιβαρύνουν ιδιαίτερα την υγεία της καρδιάς σας.

Η σωστή διατροφή είναι ο σύμμαχος που χρειάζεστε. Επιλέξτε δύο είδη ψαριών κάθε εβδομάδα, που είναι πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα και ενισχύστε τον οργανισμό σας με χυμό πορτοκάλι και αυγά, πηγές πλούσιες σε βιταμίνες.

Το γιαούρτι και το τυρί cottage συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης, ενώ το μπρόκολο, τα μήλα, τα φασόλια και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι εξαιρετικές τροφές, πλούσιες σε φυτικές ίνες.



Οι πενηντάρηδες και άνω

Το τρίπτυχο των πενηντάρηδων: μέση δαχτυλίδι (σχεδόν), δύναμη και φίλοι

1. Μέση δαχτυλίδι (σχεδόν)

Αν με τα χρόνια δεν έχετε καταφέρει να απαλλαγείτε από αυτά τα παχάκια γύρω από τη μέση, ίσως ήρθε η ώρα να το κάνετε. Καταρχήν, μην αγχώνεστε γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι σε αυτήν την ηλικία διαθέτουν τα ίδια ακριβώς παραπανίσια παχάκια.
Το κακό βέβαια στην περίπτωση αυτών των κιλών, είναι ότι συσσωρεύονται γύρω από την κοιλιά επιβαρύνοντας τα εσωτερικά όργανα, ενισχύοντας τις πιθανότητες λοιμώξεων και συμβάλλοντας στην αντίσταση της ινσουλίνης. Με απλά λόγια, βοηθούν όλους εκείνους τους παράγοντες, που ευθύνονται για καρδιαγγειακά νοσήματα. Λίγο τζόκινγκ, περπάτημα, κολύμπι ή όποια αθλητική δραστηριότητα σας ευχαριστεί, μπορεί να αποβεί σωτήρια για εσάς και την καρδιά σας.


2. Δύναμη

Λόγω της αλλαγής των ορμονών, του μεταβολισμού και της …ηλικίας, είναι φύσει αδύνατο να παραμείνετε όσο μυϊκά δυνατοί ήσασταν στο παρελθόν. Οι μύες αυτοί, ωστόσο εκτός από εξωτερική φυσική δύναμη προστάτευαν και την καρδιά σας. Πλέον, η γιόγκα και τα μαθήματα πιλάτες μπορούν να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τη μυϊκή σας δύναμη, χωρίς να ρισκάρετε με επικίνδυνους τραυματισμούς.

Δύο φορές την εβδομάδα είναι αρκετές για να δυναμώσετε το σώμα και την καρδιά σας. Με τον τρόπο αυτό, θα κρατήσετε την πίεση του αίματος υπό έλεγχο, θα τονώσετε τον μεταβολισμό σας, θα κάψετε περισσότερες θερμίδες, θα ελέγχετε καλύτερα τα επίπεδα της χοληστερίνης και θα βελτιώσετε την αντοχή σας.

3. Φίλοι


Οτιδήποτε και αν σας προκαλεί στρες, το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον μπορεί να σας βοηθήσει να το μειώσετε. Οι ειδικοί επιμένουν ότι η κοινωνική συναναστροφή (ειδικά σε μεγαλύτερες ηλικίες) ωφελεί την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων

Blog Widget by LinkWithin