Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

"Γίναμε Βουλγαρία" -και- στην αγοραστική δύναμη..


  • Η Eurostat έρχεται για άλλη μια φορά να επιβεβαιώσει αυτό που βιώνουν οι Έλληνες καθημερινά τα τελευταία χρόνια της κρίσης: ότι μέρα με τη μέρα η αγοραστική τους δύναμη μειώνεται και ότι όλο και ευρύτερες ομάδες του πληθυσμού είναι πιο ευάλωτες στον κοινωνικό αποκλεισμό.

Εκτός από τους γνωστούς δείκτες φτώχειας, υπάρχουν και..κάποιοι άλλοι δείκτες, όπως αυτός που καταγράφει την αδυναμία των καταναλωτών να αγοράσουν βασικά είδη ανάγκης, όπως πχ. καύσιμη ύλη για να ζεστάνουν το σπίτι τους, να πάνε διακοπές για μια εβδομάδα τον χρόνο ή να αποκτήσουν είδη που θεωρούνται απαραίτητα ή απλώς επιθυμητά για το νοικοκυριό.

Ετσι, σύμφωνα με τον δείκτη της Εurostat για την υλική αποστέρηση, το 2015 το 40,8% των Ελλήνων αδυνατούσε να αποκτήσει βασικά είδη όπως τα παραπάνω, με τη χώρα μας να κατατάσσεται έτσι στη δεύτερη χειρότερη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η αρνητική πρωτιά ανήκει στη γειτονική μας Βουλγαρία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό «σκαρφαλώνει» στο 49,1%.



Τρίτη η Ρουμανία, σε απόσταση «αναπνοής» από την Ελλάδα με ποσοστό 39,5% και τέταρτη η Ουγγαρία, με ποσοστό 34,8%.

Κάτι λιγότερο από ένας στους 10 πολίτες ανήκει στην ανωτέρω κατηγορία σε χώρες όπως η Ολλανδία και η Αυστρία (ποσοστό 8,2% αμφότερες), ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά υλικής αποστέρησης είναι: για τη Δανία στο 8,1%, στη Φινλανδία 7,7%, στο Λουξεμβούργο 4,9% και στη Σουηδία 2,8%.

Πολύ χαμηλά ποσοστά υλικής αποστέρησης απαντώνται σε Ελβετία, Ισλανδία και Νορβηγία.

Blog Widget by LinkWithin

Αρχειοθήκη ιστολογίου