Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Σάλος με τη δημιουργία εδρών καθηγητών τουρκικής γλώσσας και λογοτεχνίας στο ΑΠΘ


  • Καταγγελίες ότι η κυβέρνηση κάνει… χατίρια κύκλων που θέλουν να διαχειριστούν την εκπαίδευση των μειονοτήτων.


Έδρες καθηγητών τουρκικής γλώσσα και λογοτεχνία, καθώς και θρησκευτικών μουσουλμανικής θρησκείας σε συνεργασία με... τουρκικά πανεπιστήμια, δημιουργούνται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με καταγγελίες του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Μιλώντας στο πρώτο Θέμα, ο πρύτανης του Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου, Αθ. Καραμπίνης, κατήγγειλε υπόγειες διαδρομές, υποστηρίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το χατίρι κύκλων που θέλουν να απομακρύνουν την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας από ανθρώπους που ξέρουν πώς να τη χειριστούν.

Μάλιστα ο ίδιος έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα, με την οποία του γνωστοποιούσε το πρόβλημα και στην οποία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η δημιουργία των συγκεκριμένων εδρών στο ΑΠΘ, «εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την καταλληλότητα της προετοιμασίες των εν λόγω εκπαιδευτικών».

Ο κ. Καραμπίνης αποκάλυψε ότι στα μέσα Δεκεμβρίου ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου υπέγραψε ρύθμιση με την οποία ιδρύεται τομέας στο ΑΠΘ Μουσουλμανικών Σπουδών, ενώ όλοι, πλην του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Ζεϊμπέκ, ήθελαν να παραμείνουν αυτές οι σπουδές στη Θράκη, καθώς ήδη λειτουργούν παρόμοια τμήματα εδώ και 15 χρόνια και υπάρχει τεχνογνωσία.

Χαρακτηρίζει επίσης αβάσιμα αλλά και ακατανόητα τα αιτήματα των Συλλόγων εκπαιδευτικών Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης - Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) και Δασκάλων Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) Ν. Ροδόπης – Ν. Έβρου, προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, που αφορούν στην άμεση ανάπτυξη και στελέχωση του Τομέα Μειονοτικής Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργία εδρών καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας καθώς και Θρησκευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας, σε συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας (Μορφωτική Συνεργασία Ελλάδος-Τουρκίας).

Εξίσου ακατανόητη χαρακτηρίζεται η λειτουργία στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας σταθερής και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Τουρκόγλωσσου προγράμματος και η κατοχύρωση και ουσιαστική αναβάθμιση καθώς και αύξηση των κονδυλίων του ΠΤΔΕ του συγκεκριμένου Τομέα.

«Η κοινότητα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) αλλά και όλοι οι πολίτες της Θράκης που ζούμε την καθημερινότητά της, εργαζόμαστε και προσδοκούμε σε ένα αύριο εξωστρεφές, με τις πλειονοτικές και μειονοτικές κοινότητες να συνομιλούν, να συνυπάρχουν αρμονικά και να προκόβουν μέσα στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, παρακολουθούμε με προσοχή και έντονο προβληματισμό τη συνέχεια του αφηγήματος, “η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος εκτός Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και εκτός Θράκης”, το οποίο τείνει να αναχθεί σε πρωταρχικό διακύβευμα για ορισμένους κύκλους δράσης», αναφέρει η επιστολή της Πρυτανείας του ΔΠΘ.

Όπως επισημαίνει άλλωστε ο κ. Καραμπίνης: « Εδώ και δεκαετίες το εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό διαφόρων Τμημάτων του ΔΠΘ έχει κατά καιρούς συνεργασθεί με τους συλλόγους και τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος σε ποικίλα πλαίσια και συγκυρίες που συνδέονται με την εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών της μειονότητας (επιμορφωτικά σεμινάρια, διδακτικές παρεμβάσεις, κ.ά.)».

«Αγνοούν ή λησμονούν σκοπίμως ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν είναι μια απλή διαδικασία πληροφόρησής τους αλλά αφορά πρωτίστως την ενδελεχή μελέτη της εκπαιδευτικής πράξης, του βαθμού επίτευξης των στόχων, τον αναστοχασμό πάνω στην εκπαιδευτική πράξη με την υποστήριξη ειδικών, την διαπίστωση τυχόν ελλειμμάτων και ανακολουθιών, τον επανασχεδιασμό και την αξιοποίηση νέων, πλέον κατάλληλων μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας και την αξιολόγησή τους στην πράξη. Το ΔΠΘ βρίσκεται πραγματικά δίπλα στο μειονοτικό σχολείο. Η γεωγραφική εγγύτητα, καθώς και η ύπαρξη εκπαιδευτικού προσωπικού με γνώση και διάθεση να υποστηρίξει στηρίξει τέτοιες δράσεις, εξασφαλίζει τη δυνατότητα καθημερινής παρουσίας των εκπαιδευτών και δημιουργεί προϋποθέσεις για την επιτυχία για την καλύτερη δυνατή διεξαγωγή κάθε επιμορφωτικής δράσης. Ο φυσικός χώρος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του μειονοτικού σχολείου είναι η αίθουσα του μειονοτικού σχολείου και οι πλέον κατάλληλοι για να στηρίξουν αυτή τη διαδικασία είναι αναπόφευκτα τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας του ΔΠΘ», καταλήγει.

Σάλος έχει προκληθεί επίσης στη Θράκη και μετά τις αποκαλύψεις για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να βάλει στα δημόσια νηπιαγωγεία στη Θράκη δεύτερη γλώσσα της τουρκική σε πιλοτική μορφή, ώστε του χρόνου να επεκτείνει το μέτρο.

Εκπαιδευτικοί εκφράζουν φόβους για τη δημιουργία ενός παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος που δημιουργείται, εστιάζοντας την άποψη ότι η δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων ενδέχεται να οδηγήσει στη δημιουργία δημοτικού όπου διδάσκονται δύο γλώσσες, οδηγώντας στην ουσία στην δημιουργία ενός Απαρτχάιντ στην εκπαίδευση στη Θράκη.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, συστήνεται τέλος κλάδος ΠΕ 73 «Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης» και αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αποκλειστικά με μαθητές από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.

Blog Widget by LinkWithin