Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Η Nike λανσάρει χιτζάμπ για μουσουλμάνες αθλήτριες..

  • Το κάλυμμα του κεφαλιού έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στις αθλήτριες να ακολουθήσουν την παραδοσιακή ισλαμική πρακτική της κάλυψης του κεφαλιού χωρίς να μειώνεται η αθλητική τους απόδοση.

Η εταιρεία Nike θα λανσάρει κάλυμμα κεφαλής (χιτζάμπ) για μουσουλμάνες αθλήτριες στις... αρχές του 2018, και θα γίνει η πρώτη μεγάλη εταιρεία αθλητικών ειδών που προσφέρει παραδοσιακή ισλαμική μαντίλα ειδικά σχεδιασμένη για αγώνες, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η εταιρεία.

Το κάλυμμα του κεφαλιού, που θα διαφημιστεί με τη σειρά προϊόντων Pro Hijab, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στις αθλήτριες να ακολουθήσουν την παραδοσιακή ισλαμική πρακτική της κάλυψης του κεφαλιού χωρίς να μειώνεται η αθλητική τους απόδοση.

Κατασκευασμένη από ελαφρύ και εύκαμπτο υλικό, η μαντίλα αναμένεται να διατεθεί προς πώληση σε μαγαζιά στις αρχές του 2018, ανακοίνωσε η Nike.

Τα τελευταία χρόνια, η μαντίλα έχει καταστεί το πιο εμφανές σύμβολο της ισλαμικής κουλτούρας στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Πολλές μουσουλμάνες καλύπτουν το κεφάλι τους δημόσια με τη μαντίλα ως ένδειξη σεμνότητας, αλλά μερικοί επικριτές της θεωρούν ότι αποτελεί σύμβολο καταπίεσης των γυναικών.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μουσουλμάνες αθλήτριες που έχουν επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της Nike στο Μπίβερταουν έξω από το Πόρτλαντ στις βορειοδυτικές ΗΠΑ έχουν παραπονεθεί για τις δυσκολίες που έχουν όταν αγωνίζονται φορώντας μαντίλα.

Ανοίγεται αγορά δισεκατομμυρίων δολαρίων

Για να σχεδιάσει τη μαντίλα, η εταιρεία συμβουλεύτηκε μουσουλμάνες αθλήτριες σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ τους και δρομείς από τη Μέση Ανατολή και ποδηλάτισσες.

Αλλες εταιρείες έχουν επίσης στρέψει την προσοχή τους σε μουσουλμάνες αθλήτριες ως αγοραστικό κοινό. Πέρσι, η δανέζικη εταιρεία αθλητικών ειδών Hummel παρουσίασε ποδοσφαιρική φανέλα με συνδεδεμένη μαντίλα για την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του Αφγανιστάν.

Αλλες μουσουλμάνες που αθλούνται σε μη επαγγελματικό επίπεδο έχουν χρησιμοποιήσει αθλητικές μαντίλες κατασκευασμένες από μικρότερες εταιρείες.

Οι ετήσιες καθαρές πωλήσεις της Nike υπολογίζονται σε δισεκατομμύρια δολάρια και η εμβέλεια της εταιρείας στον πληθυσμό παγκόσμια μπορεί να κάνει περισσότερα για να ενθαρρύνει και άλλες μουσουλμάνες αθλήτριες, είπε η Αμνα αλ Χαντάντ, αρσιβαρίστρια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που έχει ως χορηγό την εταιρεία και ήταν μεταξύ όσων κατέθεσαν τις συμβουλές τους για τη σειρά Pro Hijab.

Η κίνηση αυτή θα «ενθαρρύνει μια εντελώς καινούργια γενιά να ακολουθήσει τον αθλητισμό χωρίς να νιώθει ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός λόγω σεμνότητας ή ενδυμασίας», είπε η Χαντάντ.

Blog Widget by LinkWithin