Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για τα τέλη κυκλοφορίας. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για τα τέλη κυκλοφορίας.

  • Στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή για την μελέτη του θέματος και έως το τέλος Αυγούστου θα παραδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου το αναλυτικό πόρισμα με προτάσεις για τις αλλαγές που θα γίνουν.
  • Τι ακριβώς περιλαμβάνουν οι προτάσεις της επιτροπής σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες.

Αλλαγές εξετάζονται, αλλά.. κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ελάχιστες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα.
Για τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν φέτος για το 2018 ο λόγος που για ακόμη μια χρονιά βρίσκονται στο "σχεδιαστήριο" του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνουν "πιο δίκαια και πιο αναλογικά".

Η υφυπουργός Οικονομικών κα Κατερίνα Παπανάτσιου επανήλθε μέσα στην εβδομάδα στο θέμα των τελών κυκλοφορίας μετά από ερώτηση που δέχτηκε από βουλευτή και είπε ότι εξετάζονται για το 2018 αλλαγές προκειμένου τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται σίγουρα με κριτήρια την παλαιότητα, τον κυβισμό και τους εκπεμπόμενους ρύπους ενώ γίνεται προσπάθεια να υπολογίζονται και με βάση την αξία κάθε οχήματος.

Στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή για την μελέτη του θέματος και έως το τέλος Αυγούστου αναμένεται να παραδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου πόρισμα με προτάσεις για τις αλλαγές που θα γίνουν.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι της επιτροπής για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:

- τη σύνδεση των τελών με το ύψος της τρέχουσας αξίας των οχημάτων. Για τον υπολογισμό της αξίας εξετάζεται να λαμβάνεται υπόψη ο κατάλογος αξιών που έχουν επεξεργαστεί οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνδυασμό με σύστημα απομείωσης της αρχικής εμπορικής αξίας με βάση την παλαιότητα.

- μονιμοποίηση του συστήματος καταβολής τελών κυκλοφορίας με το μήνα που ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια. Δηλαδή την παροχή της δυνατότητας στους φορολογούμενους να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για μια φορά καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών που αντιστοιχούν στο όχημά τους.

- διαφοροποίηση της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων με προσαύξηση για τα τελευταία.
Είναι ένα μοντέλο που ακολουθείται ήδη από ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης "τιμωρώντας" με υψηλότερα τέλη τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ..

Το ποιες αλλαγές τελικά θα επιλεγούν θα κριθεί από την πολιτική ηγεσία αν και υπάρχει το ενδεχόμενο τελικά οι αλλαγές να είναι πολύ περιορισμένης κλίμακας προκειμένου να μην υπάρξουν αναταράξεις στην αγορά ΙΧ αλλά και αιφνιδιασμοί για τους φορολογούμενους.
Αυτό που αποτελεί προαπαιτούμενο για τις όποιες αλλαγές είναι να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η εισπραξιμότητα των τελών, δηλαδή να εξακολουθήσουν να φέρνουν στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον το ποσό των 1,1- 1,2 δισ. ευρώ ετησίως...

Η αλήθεια όμως είναι...


πως σε μια οικονομία με ΑΕΠ 240 δις εισέπραταν -μέχρι το 2010- τελη 650 εκατ. το χρόνο...
Τώρα σε μια οικονομία με επταετή κατάρρευση και ΑΕΠ μόλις 170 δις οι "εγκέφαλοι" των επιτροπών του οικονομικού επιτελείου ευελπιστούν να εισπάξουν 1,2 δισ. ! Και μετά θα αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος καταθέτει πινακίδες...
Bookmark and Share