Κυριακή, 9 Ιουλίου 2017

Σινογαλλική συμμαχία θα "τρέξει" τον ΟΛΘ..

  • Μια Σινο-γαλλική συμμαχία, μέλος της κοινοπραξίας που το επόμενο διάστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), αποτελεί το "γρανάζι” της μηχανής που φιλοδοξεί να μεταμορφώνει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και να το καταστήσει κόμβο της Βαλκανικής Χερσονήσου και της Ανατολικής Ευρώπης, αναπτύσσοντας συνέργειες με γειτονικά λιμάνια και αξιοποιώντας όλο το δίκτυο των συνδυασμένων μεταφορών.

Στο πλαίσιο του...διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΘ), η κοινοπραξία του γερμανικού επενδυτικού ομίλου Deutsche Invest Equity Partners GmbH (DIEP), της Terminal Link SAS (ανήκει στον όμιλο CMA-CGM) και της Belterra Investments (συμφερόντων του ομίλου Ιβάν Σαββίδη ) ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής.

Όπως έχει ανακοινωθεί, οι συμμετέχοντες στην κοινοπραξία θα σχηματίσουν ένα joint venture για το project του ΟΛΘ, με τα εξής ποσοστά συμμετοχής: DIEP 47%, Terminal Link 33%, Belterra (Όμιλος Σαββίδη) 20%.

Κομβικό ρόλο, εκ των πραγμάτων, στη διαχείριση του λιμένα θα έχει η Terminal Link SAS, ένας από τους κορυφαίους Διαχειριστές Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, την οποία πλαισιώνουν ένα γερμανικό επενδυτικός όμιλος (DIEP) και ένας ελληνορωσικός partner (Belterra)

Το χαρτοφυλάκιο της Terminal Link περιλαμβάνει σήμερα συμμετοχές σε 13 τερματικούς σταθμούς και κέντρα μεταφόρτωσης, στην Άπω Ανατολή, στη Βόρεια Ευρώπη, στη Μεσόγειο, στη Δυτική Αφρική και στη Βόρεια Αμερική. Μέτοχοι της Terminal Link είναι ο γαλλικός όμιλος CMA CGM με 51% και η κινεζική China Merchants Port Holdings με 49%.

Η CMA CGM, συμφερόντων της οικογένειας Σαντέ (Saade), είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο και εξυπηρετεί περισσότερους από 420 εμπορικούς λιμένες. Ο κύκλος εργασιών της αγγίζει τα 22 δισ. δολάρια, απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζομένους και διαθέτει 650 γραφεία και αντιπροσωπείες διεθνώς. Πέρυσι η CMA CGM εξαγόρασε έναντι 2,4 δισ.δολαρίων τον ναυτιλιακό όμιλο NOL, με έδρα στη Σιγκαπούρη, ενισχύοντας έτσι την θέση του ομίλου στην παγκόσμια αγορά και αποκτώντας συγχρόνως την πρωτιά στις γραμμές του Ειρηνικού. Μαζί με τις Cosco, Evergreen και Orient Overseas μετέχει στην Ocean Alliance, τη σύμπραξη των των τεσσάρων μεγάλων ναυτιλιακών στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς containers.

Η CMA CGM, μέσω της 100% θυγατρικής της Εταιρείας CMA Terminals, έχει επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Τζαμάικα, στην Ολλανδία, στην Ουκρανία, στη Συρία, στο Ιράκ, στη Νιγηρία και στην Ινδία, καθώς και σε ορισμένα έργα στην Αφρική και σε άλλες χώρες. Το 2016, η CMA CGM μετέφερε 15,6 εκατομμύρια TEU.

Οι Κινέζοι εταίροι της CMA CGM, η China Merchants Port Holdings (CMPort) συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων Λιμενικών Διαχειριστών παγκοσμίως. Υπό μερικό κρατικό έλεγχο, ιδρύθηκε το 1991 και εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ ένα χρόνο αργότερα. Οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στους οποίους έχει επενδύσει διακινούν περισσότερα από 95 εκατομμύρια TEU ετησίως. Η CMPort έχει επίσης επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στην Κίνα, στη Σρι Λάνκα, στο Τζιμπουτί, στη Νιγηρία, στο Τόγκο και στην Τουρκία, καθώς και σε ορισμένες δραστηριότητες στην Αφρική και σε άλλες χώρες.

Η εταιρεία ελέγχεται από την China Merchants Group (CMG), μιας από τις αρχαιότερες κινεζικές εταιρείες στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών, που σήμερα έχει επεκτείνει τις εργασίες της σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων (λ.χ. διαχείριση διοδίων, ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, χρηματοοικονομικά κλπ). Συμεμτέχει ενεργά στην πρωτοβουλία της Κίνας "Μία ζώνη, ένας Δρόμος" (One Belt One Road), ελέγχοντας 49 λιμάνια σε 19 χώρες και περιφέρειες.

Σημειώνεται, τέλος, ότι προ διετίας παρουσία του Πρωθυπουργού της Κίνας κου Li Keqiang και του Υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας κου Laurent Fabius, η CMA CGM και η CMPort υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη μετεξέλιξη της Terminal Link σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και εφοδιαστικής αλυσίδας, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας "Μία ζώνη, ένας Δρόμος".

Σημειώνεται ότι για το 67% του ΟΛΘ που παραχωρείται, η κοινοπραξία προσέφερε τίμημα 232 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της συμφωνίας όμως ανέρχεται σε 1,1 δισ.ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ που θα ολοκληρωθούν σε πρωθύστερο χρόνο όσων προβλέπει η σύμβαση, όπως προβλέπουν τα σχέδια των επενδυτών.

Το βάρος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν θα πέσει στην ανακατασκευή του προβλήτα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με την επέκταση του. Παράλληλα, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση των γερανογεφυρών και εκβάθυνση ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.


Του κ.Ν.Χρυσικόπουλου

9

Blog Widget by LinkWithin

Αρχειοθήκη ιστολογίου