Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017

Συμβουλές για ασφαλές ταξίδι από έναν οδηγό αγώνων

  • Ο υδράργυρος χτύπησε κόκκινο, οι πόλεις άδειασαν και όπως είναι φυσικό το σύνολο των πολιτών αναζήτησε κάποιες ανάσες δροσιάς στις παραλίες. 

Επειδή όμως οι περισσότεροι από μας θα περάσουμε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο καθηλωμένοι στην κίνηση, ο Andy Priaulx, οδηγός αγώνων της..  Ford Chip Ganassi Racing, μας συμβουλεύει ώστε να μετακινηθούμε με ασφάλεια:

Η σημασία του καλού ύπνου

Είτε ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, είτε κινείσαι με 300 km/h στην ευθεία Mulsanne στην πίστα του LeMans – η οδήγηση απαιτεί συνεχή συγκέντρωση. Και αυτό επιτυγχάνεται σαφώς καλύτερα μετά από ένα καλό νυχτερινό ύπνο. Όταν τα παιδιά μου ήταν μικρότερα και με ακολουθούσαν τα Σαββατοκύριακα του αγώνα, συνήθως είχα δικό μου δωμάτιο στο ξενοδοχείο για να εξασφαλίσω ένα καλό ύπνο πριν τον αγώνα.

Καλό πρωινό για ενέργεια

Ο ανεφοδιασμός του οργανισμού σας με ‘καύσιμο’ πριν από ένα μεγάλο ταξίδι είναι ζωτικής σημασίας. Πιθανόν η ικανότητα συγκέντρωσής σας για παρατεταμένο χρονικό διάστημα μειωθεί αν ξεκινήσετε με χαμηλά ποσοστά γλυκόζης στο αίμα. Επιλέξτε ένα ολοκληρωμένο πρωινό που να απελευθερώνει ενέργεια με αργό ρυθμό, όπως ομελέτα σε φρυγανισμένο ψωμί ολικής άλεσης ή κουάκερ με καρύδια και μπανάνα σε φέτες.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αίσθημα κόπωσης και απώλεια συγκέντρωσης. Συνήθως χάνουμε πολλά υγρά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Έχουμε ένα σωληνάκι μέσα στα κράνη ώστε να πίνουμε ποτά με ηλεκτρολύτες και νερό ενώ οδηγούμε. Αποφύγετε ποτά με γλυκαντικές ουσίες. Η υπεργλυκαιμία συνεπάγεται αναπόφευκτη απώλεια ενέργειας και συγκέντρωσης.

Μην καταναλώσετε πολύ αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ

Ίσως πιστεύετε ότι είστε μια χαρά για να οδηγήσετε την επόμενη μέρα, αλλά ξέρατε ότι στη Βρετανία 1 στις 10 συλλήψεις μεθυσμένων οδηγών γίνεται μεταξύ 6:00 και 8:00 το πρωί; Το αλκοόλ επηρεάζει σοβαρά την ικανότητά σας για ασφαλή οδήγηση. Αναρωτιέστε αν οι οδηγοί αγώνων απολαμβάνουμε κανένα ποτάκι; Ασφαλώς, αλλά ποτέ το βράδυ πριν τον αγώνα.

Έχετε πρόχειρα μερικά σνακ

Τα φρέσκα φρούτα δεν προσφέρονται για ταξίδι, τα αποξηραμένα ενδείκνυνται περισσότερο σαν σνακ στη διαδρομή. Ανάμικτοι ξηροί καρποί και σπόροι προσφέρουν κάποια πρωτεΐνη και το απαραίτητο λίπος για ενέργεια μεγάλης διάρκειας. Αποφύγετε τα γλυκά. Η υπεργλυκαιμία επηρεάζει αρνητικά την αντοχή σας.

Κάνετε τακτικά διαλείμματα

Ακόμα και οι οδηγοί αγώνων κάνουν διαλείμματα – πολύ μικρά βέβαια, που ονομάζονται pit stops. Κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα του Le Mans μπορεί να περάσουμε μέχρι 14 ώρες πίσω από το τιμόνι, ευτυχώς όχι συνεχόμενες! Στο τέλος κάθε διαδρομής, είτε είναι μιας, δύο ή τριών ωρών, ένας άλλος οδηγός παίρνει τη θέση μας κι εμείς κοιμόμαστε, τρώμε και – ασφαλώς κάνουμε ένα διάλειμμα ξεκούρασης εάν χρειαστεί! Επίσης, οι διατάσεις μας ανανεώνουν σωματικά για το επόμενο σκέλος.

Blog Widget by LinkWithin

Αρχειοθήκη ιστολογίου