Τρίτη, 8 Αυγούστου 2017

Εγνατία Οδός: Τέλος Αυγούστου σε λειτουργία 4 νέοι σταθμοί διοδίων

  • Το αντάρτικο συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό εμποδίζοντας για άλλη μια φορά, την προγραμματισμένη δημοπρασία της προσεχούς Τρίτης 8 Αυγούστου για τους νέους σταθμούς διοδίων, σε Καβάλα και Στρυμωνικό.

Την ίδια στιγμή, η...  διοίκηση της Εγνατίας, δηλώνει έτοιμη, να εφαρμόσει το χρονοδιάγραμμα της ΚΥΑ, το οποίο έχει υπογραφεί ως προαπαιτούμενο για τη συμφωνία με τους δανειστές και να ξεκινήσει τέλη Αυγούστου, την λειτουργία τεσσάρων νέων σταθμών, για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και έχουν κατασκευαστεί. Είναι τα διόδια της Μέστης, της Ιεροπηγής, της Παμβώτιδας και των Ευζώνων, σταθμοί που αν είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν θα είχαν αποφέρει σημαντικά έσοδα στην εταιρεία.

Σήμερα, στην Εγνατία Οδό λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.

Στον σχεδιασμό εκτός των τεσσάρων που προαναφέραμε, είναι επιπλέον 26 σταθμοί: της Σιάτιστας στην Κοζάνη που προβλέπεται να λειτουργήσει τον προσεχή Νοέμβριο, τα διόδια Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού τον Οκτώβριο ενώ για το Νοέμβριο μετατίθενται το Αρδάνιο Έβρου και οι 20 πλευρικοί σταθμοί.

Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που περιγράφεται λεπτομερώς στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν προ διμήνου οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών κύριοι Τσακαλώτος και Σπίρτζης προκειμένου να καλύψουν την δέσμευση για την εγκατάσταση συνολικά 38 σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Ούτε όμως οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς προχωρούν αλλά ούτε διακρίνεται φως στην περιβόητη ιδιωτικοποίηση που συνεχίζει να σέρνεται από το ΤΑΙΠΕΔ και να μετατίθεται συνεχώς, η προκήρυξη. Επιπλέον πλήρη σύγχυση επικρατεί στους επενδυτές για τον τρόπο χρέωσης των διοδίων. Όπως σχολιάζουν, το υπουργείο από την μια μιλά για δορυφορικά διόδια που δεν απαιτούν σταθμούς και από την άλλη για αναλογικά που δεν ξεκαθαρίζει με τί μορφή θα γίνουν. Το βέβαιο, αναφέρουν είναι ότι η κυβέρνηση δεν είναι έτοιμη να προχωρήσει το σχεδιασμό.

Blog Widget by LinkWithin