Μπαίνουν στο μικροσκόπιο του ΣτΕ οι Πανελλαδικές εξετάσεις - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Μπαίνουν στο μικροσκόπιο του ΣτΕ οι Πανελλαδικές εξετάσεις

  • Από το συνταγματικό «κόσκινο» του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε «πιλοτική δίκη» θα περάσει σωρεία κρίσιμων εκπαιδευτικών ζητημάτων που αφορούν την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Υστερα από σχετικές...αιτήσεις ακύρωσης, που υπέβαλαν μαθητές που δεν πέρασαν στις προηγούμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, το ΣτΕ καλείται να κρίνει εάν είναι συνταγματικό ή όχι το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς τίθενται σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας όχι μόνο για τη βαθμολόγηση ανάλογα με τη βαρύτητα κάθε μαθήματος αλλά και για άλλα θέματα που συναρτώνται με την εισαγωγή παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, τα προνόμια που προβλέπονται υπέρ των μαθητών-αθλητών, καθώς και με τις μετεγγραφές των νεοεισερχόμενων φοιτητών.
Τριμελής επιτροπή ΣτΕ, υπό τον πρόεδρό του Ν. Σακελλαρίου, έκανε δεκτό σχετικό αίτημα δύο υποψηφίων στις περσινές Πανελλαδικές Εξετάσεις και αποφάσισε να εισαχθούν κατευθείαν σε «πιλοτική δίκη» στο ΣτΕ, ως γενικότερου ενδιαφέροντος, οι αιτήσεις ακύρωσης που κατέθεσαν στο Διοικητικό Εφετείο, διατάσσοντας παράλληλα το πανελλαδικό «πάγωμα» κάθε παρόμοιας εκκρεμούς δίκης.
Η παραπομπή κρίθηκε αναγκαία λόγω της σοβαρότητας των ζητημάτων και των συνεπειών που μπορεί να προκύψουν για ευρύτερο κύκλο προσώπων, καθώς εάν οι λόγοι ακυρότητας γίνουν δεκτοί, θα ανοίξει ο δρόμος για ανατροπές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, επηρεάζοντας χιλιάδες υποψηφίους.

Βαθμολογία
Οι δύο μαθητές, υποψήφιοι στην ομάδα προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές», δεν μπήκαν στην Ιατρική Σχολή λόγω της χαμηλότερης βαθμολογίας που πήραν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, μολονότι είχαν εξαιρετικές βαθμολογίες στα υπόλοιπα μαθήματα προσανατολισμού. Στις αιτήσεις ακύρωσης αμφισβητείται η συνταγματικότητα του συστήματος εισαγωγής αλλά και το κατά πόσον μπορεί να αποτελεί κριτήριο πρόσφορο για να μπει κάποιος σε Ιατρική Σχολή, η απόδοση και βαθμολόγησή του στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Το ΣτΕ καλείται να κρίνει αν το σύστημα αυτό παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις που κατοχυρώνουν την ισότητα, την αξιοκρατία, την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη συμμετοχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή, καθώς και την παροχή εκπαίδευσης.
Στις αιτήσεις υποστηρίζεται ότι σαφώς δεν πρέπει να έχει την ίδια βαρύτητα η Εκθεση με τα υπόλοιπα μαθήματα.
Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι με γνώμονα τις συνταγματικές αυτές διατάξεις ο νομοθέτης όφειλε να προβλέψει ένα σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα μαθήματα, και πάντως με τέτοιο καθορισμό συντελεστών βαρύτητας ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας.

Ζήτημα παραβίασης της αρχής της αξιοκρατίας
Με τις αιτήσεις τίθεται ζήτημα παραβίασης της συνταγματικής αρχής της αξιοκρατίας, επειδή η νομοθεσία έχει παραλείψει να προβλέψει κάποιες διακριτές θέσεις, για να μπορούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, συνδυάζοντας την παράλειψη αυτή με το γεγονός ότι την ίδια στιγμή προβλέπεται ως προνόμιο υπέρ των μαθητών που διακρίθηκαν ως αθλητές η κατά παρέκκλιση εισαγωγή τους.

ΟΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ
Παράλληλα ζητείται να κριθεί παράνομη η μη κάλυψη από επιλαχόντες υποψηφίους όσων θέσεων «αδειάζουν» σε περιφερειακά ΑΕΙ λόγω μετεγγραφής φοιτητών (σε ποσοστό 15%) από τα περιφερειακά στα κεντρικά ΑΕΙ.
Bookmark and Share