Ναυπηγήσεις πλοίων: 500% πάνω οι παραγγελίες από τους Έλληνες τον Απρίλιο - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

Ναυπηγήσεις πλοίων: 500% πάνω οι παραγγελίες από τους Έλληνες τον Απρίλιο

  • Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και η κακή ναυλαγορά έχει ως αποτέλεσμα τα συμβόλαια για ναυπηγήσεις να μειωθούν.

Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες είτε... ακύρωσαν συμφωνίες λόγω οικονομικών προβλημάτων είτε μετέθεσαν την ημερομηνία κατασκευής.

Η εικόνα πλέον είναι μήνα προς μήνα. Ειδικότερα τον Απρίλιο του 2017 σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «Golden Destiny» δόθηκαν συνολικά 33 παραγγελίες. Από αυτές η Ελλάδα καλύπτει το 30% , οι ΗΠΑ το 15%, με τη Νορβηγία στην Τρίτη θέση με 12%.

Από τις 33 παραγγελίες η μερίδα του λέοντος, σε ποσοστό 52% είναι δεξαμενόπλοια, 18% φορτηγά, 18% Ro-Ro/ Κρουαζιερόπλοια και 12% LNG-LPG.

Σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2017 οι παραγγελίες είναι μειωμένες κατά 31% από 48 σε 33. Όμως είναι αυξημένες κατά 14% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2016.

Αξιοσημείωτη είναι η απουσία παραγγελιών από Κινέζους για τον ίδιο μήνα ενώ τον Μάρτιο είχαν βάλει τέσσερις.

Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες έβαλαν 10 παραγγελίες όσες και τον Μάρτιο ενώ σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2016 το ποσοστό αύξησης έφθασε το 500% αφού πέρσι είχαν υπογράψει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα-Απρίλιο- μόλις δύο συμβόλαια. Η αξία των συμβολαίων υπολογίζεται στα 415,9 εκατομμύρια δολάρια και αφορά έξι από τα συνολικά 10 αφού για τα άλλα τέσσερα δεν ανακοινώθηκαν τα ποσά από τα ναυπηγεία.

Οι Έλληνες παρήγγειλαν τέσσερα φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 328.000 τόνων dw χωρίς να γίνει γνωστό το κόστος της επένδυσης και έξι δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατομμυρίου τόνων dw και συνολικής αξίας 415,9 εκατ. δολαρίων,

Τον Μάρτιο οι αριθμοί ήταν αντίστροφα αφού παρήγγειλαν 6 φορτηγά και τέσσερα δεξαμενόπλοια.

Τα ναυπηγεία

Σύμφωνα πάντοτε με τα στοιχεία της Golden Destiny Τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας πήραν τις 12 από τις 33 παραγγελίες. Ακολουθεί η Κίνα με 11 και η Ιαπωνία μόλις με τρεις. Όμως σημασία έχει η χωρητικότητα. Εκεί η Κορέα είναι μακράν η πρώτη αφού τα 12 πλοία είναι χωρητικότητας 2,1 εκατομμυρίων τόνων. Τα 11 που θα κατασκευάσουν τα κινεζικά ναυπηγεία θα έχουν συνολική χωρητικότητα μόλις 474.000 τόνων dw ενώ οι τρεις παραγγελίες στις ιαπωνικές γιάρδες είναι συνολικής χωρητικότητας 308.000 τόνων dw.
Bookmark and Share