38 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

38 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία!

  • Τι προβλέπει η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση Σπίρτζη-Τσακαλώτου ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις των δανειστών.
  • Πού θα γίνουν οι νέοι σταθμοί διοδίων
  • Πότε θα λειτουργήσει κάθε νέος σταθμός.



Δεκαοκτώ μετωπικοί (μαζί με τους τέσσερις στους κάθετους άξονες) και 20 πλευρικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν στην.. Εγνατία Οδό σύμφωνα με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Στην απόφαση, με την οποία κλείνει ένα ακόμα προαπαιτούμενο για τη συμφωνία με τους δανειστές και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του οδικού άξονα από το ΤΑΙΠΕΔ, περιλαμβάνεται και ο απώτατος χρόνος λειτουργίας των σταθμών διοδίων η κατασκευή και ενεργοποίηση των οποίων καθυστερούν εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων του προσωπικού της Εγνατία Οδός ΑΕ (κάθε ημέρα που υπάρχει διαγωνισμός κατασκευής νέων σταθμών διοδίων).

Συγκεκριμένα προβλέπεται πως για τους μετωπικούς σταθμούς Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων απώτατος χρόνος λειτουργίας είναι η 31η Αυγούστου 2017.

Για το μετωπικό σταθμό διοδίων Σιάτιστας η 1η Νοεμβρίου 2017, για τους σταθμούς διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού η 10η Οκτωβρίου 2017, για το μετωπικό σταθμό διοδίων στο Αρδάνιο η 1η Νοεμβρίου 2017 ενώ την ίδια ημερομηνία προβλέπεται να λειτουργήσει και το σύνολο των 20 πλευρικών σταθμών διοδίων.

Σήμερα στην Εγνατία Οδό λειτουργούν λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.

"Κλικ" στους πίνακες για μεγέθυνση:





Στα προαπαιτούμενα του συμπληρωματικού μνημονίου περιλαμβάνονταν και η απαίτηση να προκηρύξει η Εγνατία Οδός Α.Ε. διαγωνισμό για την κατασκευή και πλήρη εξοπλισμό των τριών σταθμών διοδίων (Βενέτικου, Θεσσαλονίκης και Αλιάκμονα), καθώς και για τρεις επιπλέον σταθμούς (Ασπροβάλτα, Καβάλα και Στρυμονικό). Επιπλέον, προβλέπεται πως "η Ελληνική Δημοκρατία θα εκδώσει υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου «ανοικτού» συστήματος διοδίων, όπως προτείνεται από τον Τεχνικό Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ".

Στην ΚΥΑ επισημαίνεται πως μέχρι το τέλος του 2018 οπότε και εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το κεντρικό σύστημα εφαρμογής και είσπραξης αναλογικών διοδίων από το υπουργείο Υποδομών, θα λειτουργούν κανονικά οι σταθμοί διοδίων που προαναφέρθηκαν. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι "το Ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη εκκινήσει τη διαδικασία σχεδιασμού, χρηματοδότησης, προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας ή τεχνολογίας ασύρματης επικοινωνίας δεδομένων (π.χ. GSΜ), μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι χρεώσεις διοδίων τελών στους αυτοκινητόδρομους περιλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων. Το ως άνω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018".

"Έως την πλήρη θέση σε λειτουργία του ανωτέρω ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, η επιβολή και είσπραξη διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους αυτής άξονες θα γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα απόφαση. Ειδικά οι σταθμοί διοδίων που αντιστοιχούν στις περιαστικές περιοχές Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης και περιοχής Σιάτιστας, θα λειτουργήσουν σταδιακά με ειδικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate), μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη (ηλεκτρονικοί χρήστες) θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες αυτοί θα χρεώνονται μόνο για την απόσταση που διανύουν".