Στα ύψη το τουριστικό ρεύμα - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

Στα ύψη το τουριστικό ρεύμα

  • Σημαντικα αυξημένες είναι οι προγραμματισμένες αεροπορικές πτήσεις.

Το ισχυρό ρεύμα προς Ελλάδα φανερώνουν οι προγραμματισμένες πτήσεις και αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν που είναι σε εξέλιξη, καθώς οι... δημοφιλείς προορισμοί παρουσιάζουν αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι.

Συνολικά «ως το τέλος Μαΐου έχουμε προγραμματισμένες 123.559 πτήσεις να αφιχθούν με 19.470.359 διαθέσιμες θέσεις», σημειώνει ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ) κ. Δημήτρης Πλειώνης, υπολογίζοντας ότι στις πτήσεις τσάρτερ η πληρότητα των αεροσκαφών ανέρχεται συνήθως σε ποσοστό 90%. Εφέτος παρατηρείται μια αύξηση κατά 1.901 των προγραμματισμένων πτήσεων συνολικά, καθώς το 2016 στο τέλος Μαΐου οι πτήσεις (προς άφιξη) ήταν 121.658.

Τα στοιχεία αφορούν 23 συντονισμένα αεροδρόμια στην επικράτεια, με εξαίρεση το αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου μπορεί να μεταβληθούν με την προσθήκη ή την αλλαγή πτήσεων.

Στην κορυφή


Ειδικότερα, το Ηράκλειο είναι στην κορυφή με τις περισσότερες πτήσεις, μια και αναμένονται να αφιχθούν 24.351 πτήσεις με 4,236 εκατ. προγραμματισμένες θέσεις.

Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και οι πτήσεις των Olympic Airways και Aegean Airlines με περίπου 3 εκατ. θέσεις. Αντίστοιχα, ακολουθούν η Θεσσαλονίκη (19.121), η Ρόδος (17.241), η Κέρκυρα (9.825), τα Χανιά (8.627), η Κως (7.869), η Σαντορίνη (6.918), η Ζάκυνθος (6.009) και η Μύκονος (4.845).

Παρατηρούνται ωστόσο και μειώσεις σε σχέση με πέρυσι, κυρίως στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, όπως η Μυτιλήνη (-30,41%), η Χίος (-5,58%), η Σάμος (-20,16%), η Λήμνος (-47,01%), αλλά και στην Κάρπαθο (-20,31%), στη Σητεία (-36,19%), στα Κύθηρα (-14,5%) και στην Κω (-8,93%).

Βασικές χώρες προέλευσης παραμένουν η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ρωσία, η Γαλλία και η Ολλανδία. Εφέτος οι Βρετανοί κατευθύνονται κυρίως σε Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ρόδο και Ζάκυνθο. Ενώ οι Γερμανοί προτιμούν Ηράκλειο, Κω, Ρόδο και Θεσσαλονίκη (Χαλκιδική).

Σε ό,τι αφορά τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ως τα τέλη Μαΐου η επιβατική κίνηση εξωτερικού στο πεντάμηνο διαμορφώθηκε στα 4.692.776, αυξημένη κατά 13% σε σχέση με το πεντάμηνο του 2016. Δε, από την αρχή του χρόνου και ως τις 20 Ιουνίου η επιβατική κίνηση (εσωτερικού και εξωτερικού) παρουσιάζει αύξηση 8% περίπου.
Το ίδιο διάστημα οι διεθνείς πτήσεις ενισχύθηκαν κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, ενώ συνολικά διεθνείς και εσωτερικές πτήσεις είχαν μια μικρότερη άνοδο 1,2%, εξαιτίας της υστέρησης στην κίνηση εσωτερικού. Επίσης, εφέτος μεγαλύτερη είναι και η πληρότητα στα αεροσκάφη, η οποία αυξήθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση.

Οι εισπράξεις


Με βασικό ζητούμενο την κεφαλαιοποίηση της αύξησης της ζήτησης σε έσοδα, για πρώτη φορά και στο τετράμηνο καταγράφεται θετική μεταβολή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 2,4% (23 εκατ. ευρώ) χάρη στην άνοδο της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 3,2% (2,6 εκατ. ταξιδιώτες), καθώς η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε οριακά κατά 0,8%. Η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 11,0%, ωστόσο αυτή μέσω οδικών σταθμών μειώθηκε κατά 7,9%.

«Η πρόβλεψή μας είναι για 10% αύξηση σε αφίξεις εφέτος στην Κρήτη» αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) και πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης κ. Μιχάλης Βλατάκης, με την εκτίμηση να βασίζεται «στις αεροπορικές θέσεις και στα κρεβάτια που έχουν πουληθεί» στα ξενοδοχεία. «Τα έσοδα βέβαια δεν θα είναι ανάλογα» σημειώνει, καθώς «δεχθήκαμε εκπτωτικά πακέτα και ενώ οι αφίξεις αυξάνονται οι εισπράξεις δεν ακολουθούν».

Σε αυτό βασικό ρόλο παίζουν «οι πολλές προκρατήσεις, αλλά και το ότι με τα χρόνια μειώνεται ο αριθμός των διανυκτερεύσεων», εξηγεί. «Το στοίχημα είναι να προσελκύσουμε ποιοτικότερους επισκέπτες».

Ο Μάιος και ο Ιούνιος κινήθηκαν καλύτερα από πέρυσι, «λόγω συγκυρίας, μια και το καθολικό και το ορθόδοξο Πάσχα συνέπεσαν» υποστηρίζει ο κ. Βλατάκης. Από την άλλη, «η Κρήτη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο είναι πάντα γεμάτη» και δεν έχει πολλά περιθώρια περαιτέρω ανόδου, αφού το δυναμικό της σε κλίνες φθάνει στα όριά του.

Η επιμήκυνση


Εφέτος οι πτήσεις «φθάνουν ως τα τέλη Οκτωβρίου και ελάχιστες συνεχίζουν ως τις αρχές Νοεμβρίου», λέει. Εστιάζοντας στον στόχο για την επιμήκυνση της περιόδου, υπογραμμίζει ότι «πρέπει να γίνουν πάρα πολλά για να συμβεί αυτό. Τους χειμερινούς μήνες οι πελάτες είναι θεματικοί. Ταξιδιώτες τρίτης ηλικίας, ποδηλάτες, περιηγητές κ.λπ. ψάχνουν για οικονομικά πακέτα». Η Κρήτη «προσφέρεται για τουρισμό τον χειμώνα», τονίζει και απαριθμεί μια σειρά από προτάσεις για να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού τους χειμερινούς μήνες, όπως «να δίνεται επίδομα εργασίας αντί επιδόματος ανεργίας, να απαλλάσσονται από δημοτικά τέλη, εισφορές, αλλά και αεροπορικά τέλη», τα οποία «ούτως ή άλλως δεν θα καταβάλλονταν αυτό το διάστημα. Τότε θα βγούμε με οικονομικά πακέτα στην αγορά και θα προσελκύσουμε θεματικούς επισκέπτες».

Τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών έχουν περισσότερα οφέλη σε ό,τι αφορά τα έσοδα, όμως «ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών κατευθύνεται σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων all inclusive», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ. «Αυτό δείχνει ότι όσοι δεν πήγαν στην Τουρκία ήρθαν σ' εμάς». Παράλληλα επιβεβαιώνει τη ζήτηση που έχει η Ελλάδα και για το 2018, «με τα συμβόλαια να υπογράφονται με μικρές λελογισμένες αυξήσεις. Ομως θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε την επιστροφή του μεγάλου ανταγωνιστή που λέγεται Τουρκία», με μεγάλες εκπτώσεις. «Το βλέπω να συμβαίνει μέσα στο 2018. Εξομαλύνονται τα πράγματα. Ηδη οι Ρώσοι έχουν αρχίσει να πηγαίνουν» καταλήγει.

Αλλαγή ψυχολογίας και διάθεση για κατανάλωση


Κύκλοι κορυφαίου διεθνούς ταξιδιωτικού οργανισμού σημειώνουν αύξηση στη δαπάνη που καταγράφεται τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες στους γερμανούς πελάτες ξενοδοχείων με all inclusive πακέτα της επικράτειας, κυρίως σε Κρήτη και Ρόδο.

Επειδή πρόκειται για πρόσθετη δαπάνη, αυτό δείχνει τη διάθεση του πελάτη «να βγει στην αγορά και να ξοδέψει». Ετσι τον Μάιο καταγράφηκε μια αύξηση 10% στις δαπάνες για τις εκδρομές, με την τιμή να κυμαίνεται στα 40 ευρώ το άτομο. «Παρότι υπάρχει μια πτωτική τάση στα έσοδα και ο κόσμος δεν ξοδεύει όπως παλιά, εφέτος οι εκδρομές πηγαίνουν πολύ καλά» τονίζουν.

Η μεταβολή αποδίδεται στην αλλαγή της ψυχολογίας, καθώς το προφίλ των επισκεπτών-πελατών «είναι σταθερά το ίδιο: μέσου εισοδηματικού επιπέδου». Ωστόσο, φαίνεται ότι εφέτος έχουν τη διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα. «Υπάρχει διαφορετική ψυχολογία από τους πελάτες εφέτος στην Ελλάδα. Παίζει μεγάλο ρόλο η αίσθηση ασφάλειας. Οι Γερμανοί αισθάνονται πολύ ασφαλείς στην Ελλάδα».


πηγή Το Βήμα
Bookmark and Share