Ο δισεκατομμυριούχος πρίγκιπας Αλβαλίντ μπιν Ταλάλ έχει ένα "μέγα πρόβλημα", όπως εξομολογήθηκε στην Τηλεόραση των Εμιράτων.
Θέλει να κατασκευάσει τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη, ο οποίος σε ύψος θα ξεπερνά τα 1.600 μέτρα, αλλά "δεν έχει αποφασίσει πού θα τον χτίσει".
Τέσσερις πόλεις έχουν την... προτίμηση του: Η Σαγκάη, η Μόσχα, το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη -ολες με "τις ίδιες ή περίπου τις ίδιες πιθανότητες" να επιλέγουν.
Εκείνο που απέφυγε να αναφέρει ο πρίγκιπας είναι ότι οι χώρες στις οποίες θα υψωθεί ο ουρανοξύστης του καλούνται να καταβάλουν κάποιο αντίτιμο -ειδικη χρηματοδότηση και ειδικό φορολογικό τέλος, περιβαλλοντικές διευθετήσεις κ.α.
Ο Αλβαλιντ βεβαίωσε ότι "δεν θα υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης" μολονότι δεν γνωρίζει πόσο θα κοστίσει ο ουρανοξύστης του. Πρόσωπα της εμπιστοσύνης του λέγουν ότι η Σαγκάη και η Μόσχα προτιμουνται από άποψη χώρου και περιβάλλοντος, ενώ η Νέα Υόρκη έχει "πιο άνετη και περισσότερο ευλύγιστη" προσφορά χρηματοδότησης.
Όταν -και αν- κατασκευαστεί ο πριγκιπικός ουρανοξύστης θα είναι υψηλότερος από τον Μπουργ Χαλιφά του Ντουμπαι που με ύψος 828 μέτρα έχει σήμερα τα πρωτεία. Όχι όμως για πολύ, επειδή στη Τζεντα της Σαουδικης Αραβιας κτίζεται ο "Ουρανοξύστης του Βασιλείου" ο οποίος θα έχει ύψος ένα χιλιόμετρο και θα είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2015.
Τεχνικά γραφεία της Ευρώπης και της Αμερικής βεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξει ζήτημα κατασκευής αμφιβάλουν όμως για το οικονομικό σκέλος του κτιρίου. Μόνο η μεταφορά νερού σε ύψος ενάμιση και πλέον χιλιομέτρου θα κοστίζει σχεδόν τριπλάσια από ο,τι η ύδρευση του 44ου ορόφου του. Για γενικότερους λόγους, επίσης, τα ασανσέρ δεν θα εξυπηρετούν περισσότερο από 80-85 οροφους--θα πρέπει να αλλάζει κανείς ασανσέρ--ενώ αν ένας ένοικος χρησιμοποιήσει τις κυλιόμενες σκάλες θα χρειαστεί περίπου 26 ως 38 λεπτά για να κατεβεί από τον τελευταίο όροφο στο ισόγειο και άλλα τόσα για να ανεβει.
Θέλει να κατασκευάσει τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη, ο οποίος σε ύψος θα ξεπερνά τα 1.600 μέτρα, αλλά "δεν έχει αποφασίσει πού θα τον χτίσει".
- Υποψήφιες η Σαγκάη, η Μόσχα, το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη.
Τέσσερις πόλεις έχουν την... προτίμηση του: Η Σαγκάη, η Μόσχα, το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη -ολες με "τις ίδιες ή περίπου τις ίδιες πιθανότητες" να επιλέγουν.
Εκείνο που απέφυγε να αναφέρει ο πρίγκιπας είναι ότι οι χώρες στις οποίες θα υψωθεί ο ουρανοξύστης του καλούνται να καταβάλουν κάποιο αντίτιμο -ειδικη χρηματοδότηση και ειδικό φορολογικό τέλος, περιβαλλοντικές διευθετήσεις κ.α.
Ο Αλβαλιντ βεβαίωσε ότι "δεν θα υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης" μολονότι δεν γνωρίζει πόσο θα κοστίσει ο ουρανοξύστης του. Πρόσωπα της εμπιστοσύνης του λέγουν ότι η Σαγκάη και η Μόσχα προτιμουνται από άποψη χώρου και περιβάλλοντος, ενώ η Νέα Υόρκη έχει "πιο άνετη και περισσότερο ευλύγιστη" προσφορά χρηματοδότησης.
Όταν -και αν- κατασκευαστεί ο πριγκιπικός ουρανοξύστης θα είναι υψηλότερος από τον Μπουργ Χαλιφά του Ντουμπαι που με ύψος 828 μέτρα έχει σήμερα τα πρωτεία. Όχι όμως για πολύ, επειδή στη Τζεντα της Σαουδικης Αραβιας κτίζεται ο "Ουρανοξύστης του Βασιλείου" ο οποίος θα έχει ύψος ένα χιλιόμετρο και θα είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2015.
Τεχνικά γραφεία της Ευρώπης και της Αμερικής βεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξει ζήτημα κατασκευής αμφιβάλουν όμως για το οικονομικό σκέλος του κτιρίου. Μόνο η μεταφορά νερού σε ύψος ενάμιση και πλέον χιλιομέτρου θα κοστίζει σχεδόν τριπλάσια από ο,τι η ύδρευση του 44ου ορόφου του. Για γενικότερους λόγους, επίσης, τα ασανσέρ δεν θα εξυπηρετούν περισσότερο από 80-85 οροφους--θα πρέπει να αλλάζει κανείς ασανσέρ--ενώ αν ένας ένοικος χρησιμοποιήσει τις κυλιόμενες σκάλες θα χρειαστεί περίπου 26 ως 38 λεπτά για να κατεβεί από τον τελευταίο όροφο στο ισόγειο και άλλα τόσα για να ανεβει.