Αναγκαίο «κακό» για την πλειονότητα των μαθητών φαίνεται πως είναι η παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων στο Λύκειο, προκειμένου να προετοιμαστούν για την εισαγωγή τους στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς 8 στις 10 οικογένειες παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στα παιδιά τους.
Σύμφωνα με έρευνα, φαίνεται πως... ακόμη και οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα που δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ παρέχουν στα παιδιά τους μαθήματα εκτός σχολείου σε ποσοστό 65%. Για οικογένειες με εισοδήματα από 1.501 έως 2.000 ευρώ το ποσοστό φτάνει το 91%.
Μεγάλες αποκλίσεις στα ποσοστά παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων παρατηρούνται ανάλογα με το αν η οικογένεια διαμένει σε αστική, ημιαστική ή αγροτική περιοχή αλλά και με βάση το επάγγελμα του πατέρα.
Συγκεκριμένα, μαθητές που είναι παιδιά γεωργών, κτηνοτρόφων και ψαράδων παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα στο λύκειο σε ποσοστό 69% όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα παιδιά μισθωτών του δημόσιου τομέα φτάνει το 87%. Τα χαμηλότερα ποσοστά, όπως είναι φυσικό, καταγράφονται σε παιδιά ανέργων, όπου πάνω από 4 στους 10 μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστήρια.
Στοιχεία
Επισημαίνεται ακόμη ότι εξωσχολική υποστήριξη σε ποσοστό 84% έχουν μαθητές αστικών και ημιαστικών περιοχών, ενώ για τα παιδιά που μένουν σε αγροτικές περιοχές το ποσοστό πέφτει στο 70%.
Οπως προκύπτει από την έρευνα:
•4 στους 5 μαθητές (80%) έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου.
•Βασικός λόγος για την έλλειψη εξωσχολικής υποστήριξης στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου αναφέρεται η οικονομική δυσχέρεια (47%).
•1 στους 3 μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου δεν συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχεται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.
•Το ποσοστό αποτυχίας στους μαθητές με εξωσχολική υποστήριξη είναι 12%, ενώ στους μαθητές χωρίς εξωσχολική υποστήριξη στο Λύκειο είναι τριπλάσιο (35%).
Κατά τα λοιπά, βάσει της έρευνας, απ΄ όσους δήλωσαν ότι έχουν εξωσχολική υποστήριξη σχεδόν όλοι ανέφεραν ότι τα παιδιά τους πηγαίνουν σε κάποιο φροντιστήριο στη Γ΄ Λυκείου, 4 στους 5 παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στη Β΄ Λυκείου και περίπου οι μισοί στην Α΄ Λυκείου.
Επίσης, το 88% των παιδιών που παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήριο πετυχαίνουν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Αναφορικά με τις δαπάνες που απαιτούνται για την παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων καθ΄ όλη τη διάρκεια του Λυκείου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής υποστηρίζει ότι ανέρχεται στα 7.937 ευρώ και αναφέρει ότι το αντίστοιχο κόστος για τα ιδιαίτερα μαθήματα φτάνει τα 10.190 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης (42%) αφορά τη Γ΄ Λυκείου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «PALMOS ANALYSIS» για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής.
Σύμφωνα με έρευνα, φαίνεται πως... ακόμη και οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα που δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ παρέχουν στα παιδιά τους μαθήματα εκτός σχολείου σε ποσοστό 65%. Για οικογένειες με εισοδήματα από 1.501 έως 2.000 ευρώ το ποσοστό φτάνει το 91%.
Μεγάλες αποκλίσεις στα ποσοστά παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων παρατηρούνται ανάλογα με το αν η οικογένεια διαμένει σε αστική, ημιαστική ή αγροτική περιοχή αλλά και με βάση το επάγγελμα του πατέρα.
Συγκεκριμένα, μαθητές που είναι παιδιά γεωργών, κτηνοτρόφων και ψαράδων παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα στο λύκειο σε ποσοστό 69% όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα παιδιά μισθωτών του δημόσιου τομέα φτάνει το 87%. Τα χαμηλότερα ποσοστά, όπως είναι φυσικό, καταγράφονται σε παιδιά ανέργων, όπου πάνω από 4 στους 10 μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστήρια.
Στοιχεία
Επισημαίνεται ακόμη ότι εξωσχολική υποστήριξη σε ποσοστό 84% έχουν μαθητές αστικών και ημιαστικών περιοχών, ενώ για τα παιδιά που μένουν σε αγροτικές περιοχές το ποσοστό πέφτει στο 70%.
Οπως προκύπτει από την έρευνα:
•4 στους 5 μαθητές (80%) έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου.
•Βασικός λόγος για την έλλειψη εξωσχολικής υποστήριξης στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου αναφέρεται η οικονομική δυσχέρεια (47%).
•1 στους 3 μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου δεν συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχεται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.
•Το ποσοστό αποτυχίας στους μαθητές με εξωσχολική υποστήριξη είναι 12%, ενώ στους μαθητές χωρίς εξωσχολική υποστήριξη στο Λύκειο είναι τριπλάσιο (35%).
Κατά τα λοιπά, βάσει της έρευνας, απ΄ όσους δήλωσαν ότι έχουν εξωσχολική υποστήριξη σχεδόν όλοι ανέφεραν ότι τα παιδιά τους πηγαίνουν σε κάποιο φροντιστήριο στη Γ΄ Λυκείου, 4 στους 5 παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στη Β΄ Λυκείου και περίπου οι μισοί στην Α΄ Λυκείου.
Επίσης, το 88% των παιδιών που παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήριο πετυχαίνουν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Αναφορικά με τις δαπάνες που απαιτούνται για την παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων καθ΄ όλη τη διάρκεια του Λυκείου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής υποστηρίζει ότι ανέρχεται στα 7.937 ευρώ και αναφέρει ότι το αντίστοιχο κόστος για τα ιδιαίτερα μαθήματα φτάνει τα 10.190 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης (42%) αφορά τη Γ΄ Λυκείου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «PALMOS ANALYSIS» για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής.