"Προχωράει η πώληση ελληνικών λιμανιών και αεροδρομίων" - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

"Προχωράει η πώληση ελληνικών λιμανιών και αεροδρομίων"


  • Προσφορές για τον Πειραιά θα καταθέσουν Maersk και Cosco.


Την ολοκλήρωση της πώλησης στρατηγικών περιουσιακών της στοιχείων όπως του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και 14 περιφερειακών αεροδρομίων θα προχωρήσει φέτος τη Ελλάδα, σύμφωνα με...Έλληνες αξιωματούχους.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, to TAIΠΕΔ θα στείλει την Τετάρτη μια αναθεωρημένη προσφορά στους επενδυτές συμπεριλαμβανομένης της Cosco, για τον ΟΛΠ, ανέφεραν οι ίδιες πηγές που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Τα ταμείο εμφανίζεται ικανοποιημένο με την συμφωνία του 1,2 δισ. ευρώ για την εκμίσθωση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε μια κοινή επιχείρηση με επικεφαλής τη γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Fraport και αναμένει την ολοκλήρωση της πώλησης εντός του μήνα, ανέφεραν οι αξιωματούχοι.

Η κυβέρνηση εγκαταλείπει τις προεκλογικές υποσχέσεις

Η απόφαση αυτή σύμφωνα με το Bloomberg δείχνει ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εγκαταλείπει την υπόσχεση προς τους ψηφοφόρους της ότι θα εμποδίσει τέτοιες ιδιωτικοποιήσεις εν μέσω προσπαθειών για την εξασφάλιση περαιτέρω χρηματοδότησης από τους διεθνείς πιστωτές.

Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης υποσχέθηκε την διακοπή της πώλησης του λιμανιού ακόμα και όταν 5 όμιλοι συμπεριλαμβανομένης της Cosco, της Ports America και της Utilico εξέφρασαν ενδιαφέρον για την αγορά μεριδίου ελέγχου.

Επιπλέον ο υπουργός έλεγε ότι οι όροι για την μίσθωση των ελληνικών αεροδρομίων πρέπει να αναθεωρηθούν δραστικά προσθέτοντας ότι θα μπορούσαν να ακυρωθούν από τη Βουλή.

Επισημαίνεται ότι, το ταμείο στοχεύει τώρα σε μια περιορισμένη αναθεώρηση της συμφωνίας για το αεροδρόμιο που θα επιτρέπει στο κράτος και στις τοπικές κοινότητες, να διατηρήσουν ένα μικρό μερίδιο στην κοινοπραξία και κάποια συμμετοχή στη διαχείριση των αερολιμένων.

Με βάση τους νέους όρους για τον διαγωνισμό του λιμανιού, οι επενδυτές προσκαλούνται να αγοράσουν 51% της διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αντί του 67% που προσφερόταν προηγουμένως, και δεν θα τους προσφερθεί η διαχείριση των υπηρεσιών για ferries, που ήταν μέρος της αρχικής προσφοράς που υποβλήθηκε στους επενδυτές το προηγούμενο έτος, αναφέρουν οι πηγές. Αναμένεται να κλείσει η συμφωνία πριν από το τέλος του έτους, πρόσθεσαν.

Τα σχέδια για την ΔΕΣΦΑ

Η κυβέρνηση επίσης σχεδιάζει να πουλήσει το 49% της ΔΕΣΦΑ στην Socar, την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν, αντι του 69% που προγραμματιζόταν αρχικά, δήλωσαν οι πηγές. Αρχικά είχαν δεχθεί μια πρόταση για την αγορά του 100% της εταιρείας από τη Socar, αλλά η συμφωνία αναβλήθηκε τον Απρίλιο, ύστερα από έρευνα της Κομισιόν.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, η Ελλάδα τώρα εξετάζει πώς να προχωρήσει με τις μελλοντικές συμφωνίες ιδιωτικοποίησης, συμπεριλαμβανομένης και της πώλησης μεγάλων και μικρών ποσοστών συμμετοχής σε assets, αντί της οριστικής πώλησης αυτών, τόνισαν οι πηγές.

Προσφορές για τον Πειραιά θα καταθέσουν Maersk και Cosco

Νωρίτερα, την κατάθεση προσφορών για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης παραχωρησιούχου του Λιμανιού Πειραιά, ΟΛΠ Α.Ε επιβεβαίωσαν η κινεζική Cosco και η ολλανδική, APM terminals (θυγατρική της δανέζικης Μaersc).

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους οι δύο αυτές εταιρείες, το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει τους υποψηφίους που έχουν προκριθεί στο β’ γύρο μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι δύο παραπάνω αλλά και η ICTS, Utilico και η Ports America.

Τις εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνει δημοσίευμα της Wall Street Journal η οποία μίλησε με την κινεζική και την ολλανδική εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι μια εβδομάδα μετά το Πάσχα εστάλη επιστολή από το ΤΑΙΠΕΔ προς τους υποψηφίους η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ανέφερε ότι σε 15 ημέρες θα επανεκκινηθεί ο διαγωνισμός.

Επίσης όπως έχει αποκαλύψει το Capital η πώληση θα αφορά τελικά το 51% του λιμανιού και όχι του 67,7%.
Bookmark and Share