Τουρκία αντί Ελλάδας επιλέγουν φέτος -και- οι Γερμανοί τουρίστες.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 4 Ιουλίου 2023

Τουρκία αντί Ελλάδας επιλέγουν φέτος -και- οι Γερμανοί τουρίστες..

Σε χρονιά υψηλού ανταγωνισμού αναδεικνύεται το 2023 για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος φαίνεται να χάνει… πόντους από τη γειτονική Τουρκία.
Τη στιγμή που η Ελλάδα φιγουράρει ως ένας «τσιμπημένος» προορισμός για τους Ευρωπαίους, οι οποίοι λόγω του υφιστάμενου μακροοικονομικού περιβάλλοντος προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες για τις διακοπές τους, η Τουρκία, με ατού τα φθηνά πακέτα all inclusive, επωφελείται και γίνεται πόλος έλξης για χιλιάδες ταξιδιώτες.

Μόνο τον Μάιο, η γειτονική χώρα υποδέχτηκε περισσότερους από 4,5 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας αύξηση 16% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, με τη Ρωσία και τη Γερμανία να τροφοδοτούν με 1,2 εκατ. ταξιδιώτες την Τουρκία.

Κι ενώ η Ελλάδα, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Air Data Tracker, του ψηφιακού κόμβου του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (INSETΕ), μετρά φέτος απώλειες από τη γερμανική αγορά, μία εκ των δύο βασικών πηγών τουριστών για τη χώρα μας, με πτώση 6,6% ως προς τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για το διάστημα Μαρτίου - Οκτωβρίου, η Τουρκία κερδίζει σταθερά έδαφος.

Τον προηγούμενο μήνα οι αφίξεις από τη Γερμανία ανήλθαν σε 617.617, σημειώνοντας αύξηση άνω του 24% συγκριτικά με το 2022. Αντίστοιχα, οι αφίξεις από τη Ρωσία στη γειτονική Τουρκία αυξήθηκαν κατά 76,5% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας σε 640.844, με την Ελλάδα βέβαια να παραμένει και φέτος εκτός του ταξιδιωτικού ραντάρ των Ρώσων, λόγω των κυρώσεων.

Παράγοντες του κλάδου αποδίδουν, πάντως, αυτή τη στροφή των Γερμανών κυρίως ταξιδιωτών προς την Τουρκία, στον υψηλό πληθωρισμό και στις ανατιμήσεις που έχουν συρρικνώσει την αγοραστική τους δύναμη, με αποτέλεσμα να αναζητούν πιο οικονομικούς προορισμούς για τις διακοπές τους. Μάλιστα, όπως τονίζουν παράγοντες του τουρισμού, οι Τούρκοι επιχειρηματίες μπορούν να μπουν στον ανταγωνισμό με σημαντικά πιο χαμηλές τιμές, όχι μόνο λόγω της υποτίμησης της τουρκικής λίρας αλλά και λόγω του χαμηλότερου συνολικά κόστους που καλούνται να καλύψουν.

«Το εργοδοτικό κόστος στην Τουρκία είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό στην Ελλάδα. Οι μισθοί είναι πολύ χαμηλότεροι. Ενας εργαζόμενος που στην Τουρκία “κοστίζει” 1.000 ευρώ, στην Ελλάδα “κοστίζει” 3.000 ευρώ. Οι Τούρκοι ξενοδόχοι έχουν περιθώριο να ρίξουν τις τιμές και να “παίξουν” σε άλλο επίπεδο», επισημαίνουν.

Εξηγούν, δε, ότι το κόστος διαμονής σε ένα ξενοδοχείο στην Τουρκία δεν απέχει πολύ από το αντίστοιχο κόστος στην Ελλάδα για κάποιον μεμονωμένο ταξιδιώτη που αναζητεί ένα κατάλυμα μέσω των μηχανών αναζήτησης. Ωστόσο, η «ψαλίδα» μεγαλώνει σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξιδιωτικά πακέτα, με τους tour operators, έχοντας ως απώτερο στόχο να μεγιστοποιήσουν το περιθώριο κέρδους τους, να κατευθύνουν τους Ευρωπαίους και δη τους Γερμανούς ταξιδιώτες στην Τουρκία, όπου το κόστος των προσφερόμενων πακέτων είναι ακόμη και πάνω από 30% χαμηλότερο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο κόστος στην Ελλάδα.

Ένα πακέτο all inclusive της TUI, του μεγαλύτερου tour operator της Ευρώπης, για την Τουρκία ξεκινά πλέον από 324 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 565 ευρώ, τη στιγμή που ένα πακέτο για κάποιο ελληνικό νησί ξεκινά από 362 ευρώ και φτάνει τα 1.130 ευρώ.

Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει αποκτήσει η γειτονική χώρα είναι το γεγονός ότι ήδη από τον Μάιο η TUI έχει ανακοινώσει ότι το 2024 θα αυξήσει σε ποσοστό 20% τις προσφερόμενες θέσεις για την Τουρκία, προβλέποντας ότι θα μεταφέρει 2,2 εκατ. τουρίστες. Σημειώνεται ότι ο γερμανικός όμιλος για το φετινό καλοκαίρι αύξησε κατά 40% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα την προσφορά θέσεων προς την Τουρκία, με αιχμή την Αττάλεια, το Νταλαμάν, τη Σμύρνη και την Αλικαρνασσό.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τη γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, οι Γερμανοί μπορούν να κάνουν φέτος φθηνότερες διακοπές στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου απ’ ό,τι στη χώρα τους, με την Τουρκία και την Αλβανία να είναι οι δύο πιο οικονομικοί προορισμοί, αφού το σχετικό κόστος είναι χαμηλότερο 46% και 56% αντίστοιχα/πηγή euro2day

Bookmark and Share