Καλώς ήρθε το ‘‘ανακόντα‘‘! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2007

Καλώς ήρθε το ‘‘ανακόντα‘‘!


«Διαλυμένος» σε χίλια κομμάτια ταξιδεύει αυτές τις ημέρες με προορισμό το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο μετροπόντικας που θα τρυπήσει τα έγκατα της πόλης σε βάθος 14 έως και 31 μέτρων, προκειμένου να ανοίξει το δρόμο για το μετρό. Oι κατασκευαστές στη Γερμανία έχουν αποστείλει το ένα από τα δύο μηχανήματα ολομέτωπης διάτρησης -όπως είναι η ειδική ονομασία του μετροπόντικα-, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται και το δεύτερο το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο τις επόμενες εβδομάδες και να αφιχθεί στην πόλη στο τέλος του έτους. Το μόνο που δεν έχει γίνει γνωστό ακόμη είναι αν ο μετροπόντικας που καταφτάνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες στο λιμάνι είναι ο «Κάσσανδρος» ή η «Θεσσαλονίκη», καθώς οι υπεύθυνοι της «Μετρό Θεσσαλονίκης - Αττικό Μετρό ΑΕ», θα κάνουν τα... βαφτίσια μετά από την άφιξη του μηχανήματος. Το σημείο εκκίνησης Σημείο εκκίνησης του μετροπόντικα θα αποτελέσει ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, όπου θα βρίσκεται ο ένας τερματικός σταθμός του μετρό, ενώ με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζεται αυτές τις ημέρες το φρεάτιο που θα υποδεχτεί το μηχάνημα. Πιο συγκεκριμένα, ο μετροπόντικας θα τοποθετηθεί μέσα στο φρεάτιο, όπου και θα συναρμολογηθεί. Στο τέλος του έτους, που θα φτάσει και το δεύτερο μηχάνημα, θα συναρμολογηθεί κι αυτό και το Φεβρουάριο θα αρχίσει η εκσκαφή. Oι μηχανικοί του έργου είναι απόλυτα αισιόδοξοι ότι, παρά τα σαθρά εδάφη που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη, δε θα υπάρξουν... παρατράγουδα με καθιζήσεις πολυκατοικιών, όπως είχε συμβεί στην Αθήνα όταν είχε αρχίσει να κατασκευάζεται το μετρό. Η αισιοδοξία τους έγκειται σε τρεις λόγους: Πρώτον, ότι το βάθος του μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ μεγάλο, καθώς κυμαίνεται από τα 14 μέχρι και τα 31 μέτρα. Δεύτερον, ότι έχουν πραγματοποιηθεί και εξακολουθούν να γίνονται λεπτομερείς έλεγχοι στατικότητας των κτιρίων σε όλο το μήκος του μετρό, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για όποια κριθούν «προβληματικά» να γίνουν εργασίες ενίσχυσής τους. Τρίτον, οι μηχανικοί του έργου έχουν τουλάχιστον 10ετή εμπειρία από το μετρό της Αθήνας και δε δουλεύουν στα... τυφλά, όπως έγινε στην πρωτεύουσα.
Bookmark and Share