H απάντηση Βενιζέλου στα περί "Τούρκογλου" - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2007

H απάντηση Βενιζέλου στα περί "Τούρκογλου"


(Ο Ε. Βενιζέλος αναφέρεται σε άρθρο του Ν. Νικολάου της Καθημερινής και απαντά στις φήμες πως έχει αλλάξει το επίθετο του από"Τούρκογλου" σε "Βενιζέλος".)

"Φίλε κύριε Διευθυντά,με καθυστέρηση δυστυχώς έπεσε στην αντίληψη μου το σχόλιο του συμβούλου έκδοσης της εφημερίδας σας κ. Ν. Νικολάου της 6.6.2007. Το σχόλιο αναφέρεται στις πολιτικές ηγεσίες και τις δυναστείες και εστιάζει την προσοχή του στη δύναμη των ονομάτων. Ως απόδειξη όμως της δύναμης των ονομάτων επικαλείται το ότι «ο Ευαγγ. Βενιζέλος άλλαξε το πρώτο του επίθετο με το σημερινό».Θα περίμενα από ένα παλιό και έμπειρο δημοσιογράφο όπως ο κ. Νικολάου μεγαλύτερη προσοχή όταν αναφέρεται σε θέματα που και ο ίδιος θεωρεί τόσο κρίσιμα για την προσωπικότητα οποιουδήποτε ανθρώπου και όχι μόνον των πολιτικών προσώπων. Η αλλαγή ενός ονόματος δείχνει είτε ανάγκη είτε σκοπιμότητα και είναι πράξη δηλωτική της προσωπικότητας. Ο κ. Νικολάου θα όφειλε- εφόσον θέλει να τεκμηριώνει τις απόψεις του- να ρωτήσει για να μάθει ότι αυτή η ιστορία περί δήθεν αλλαγής του επωνύμου μου που γράφτηκε κάποτε σε έντυπο μικρής κυκλοφορίας είναι απολύτως ψευδής. Συνιστά επανάληψη σχολίων που είχαν διατυπωθεί προ πολλών δεκαετιών για το επίθετο του Ελευθερίου Βενιζέλου. Όταν η «πληροφορία» αυτή επαναλήφθηκε έπαψα να την αντιμετωπίζω με χιούμορ. Ας μάθει λοιπόν και ο κ. Νικολάου ότι η πατρική μου οικογένεια κατάγεται από την επαρχία Καρυστίας του Νομού Ευβοίας όπου απαντάται συχνά το επίθετο. Ευτυχώς δε στην Εύβοια διατηρούνται ανέπαφα από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους και τα μητρώα αρρένων και τα στρατολογικά μητρώα και τα κληρικολόγια (καθώς και ο παππούς μου και ο προπάππος μου ήσαν ιερείς). Φέρω το φυσικό μου επίθετο και χαίρομαι γιατί διαμόρφωσα με αυτό αλλά όχι χάρις σε αυτό την επιστημονική, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτική μου υπόσταση".ΦιλικάΕυάγγελος Βενιζέλος"
Bookmark and Share