"Συμπρωτεύουσα" και στα δίκυκλα! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2007

"Συμπρωτεύουσα" και στα δίκυκλα!


80.000 οι δικυκλιστές "οργώνουν" ημερησίως την πόλη σύμφωνα με μελέτη του ΑΠΘ που εκπονήθηκε για τον Ο.Ρ.Θ..
Οικονομικότερο και ταχύτερο μέσο μετακίνησης στην πόλη αναδεικνύεται το δίκυκλο και ακολουθούν το αστικό λεωφορείο και το αυτοκίνητο. Το δίκυκλο έχει αναδειχθεί διεθνώς το ταχύτερο και οικονομικότερο μέσο σε αποστάσεις 5 χιλιομέτρων, όπως είναι αυτές που γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Για το χαρακτηρισμό αυτό λαμβάνεται υπόψη τόσο το μικρό κόστος καυσίμων όσο και η εξοικονόμηση χρόνου.
Οι καθημερινοί χρήστες δικύκλου στη Θεσσαλονίκη υπολογίζονται στους 80.000 και διανύουν τουλάχιστον 400.000 χιλιόμετρα. Το κόστος των καυσίμων για ένα δίκυκλο είναι κατά μέσο όρο 0,035 ευρώ το χιλιόμετρο, δηλαδή στο σύνολο των μετακινήσεων στα 14.000 ευρώ. Σε κοντινές αποστάσεις θεωρείται οικονομική και η μετακίνηση με αστικό λεωφορείο σε σχέση με το αυτοκίνητο, καθώς με το αυτοκίνητο χάνεται εκτός των άλλων και χρόνος σε μποτιλιάρισμα και στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης. Προστίθενται δε τα έξοδα σέρβις, βλαβών, συντήρησης. Στη Θεσσαλονίκη βέβαια περί τα 320.000άτομα κυκλοφορούν πεζoi και δεν έχουν οικονομικό κόστος..
Συνολικά, περί τις 1.600.000 μετακινήσεις ατόμων υπολογίζεται ότι γίνονται καθημερινά στο πολεοδομικό συγκρότημα με όλα τα μέσα, συμπεριλαμβανομένων και των πεζών. Ένας μεγάλος αριθμός μετακινήσεων, που πιθανόν να αγγίζει το 40%, γίνεται από τα ίδια άτομα που πηγαίνουν ή επιστρέφουν από την εργασία τους ή κάποια επίσκεψη. Οι επιβάτες των αστικών λεωφορείων υπολογίζονται στο 25% με 27% των συνολικά μετακινούμενων στην πόλη, οι χρήστες των ταξί αντιστοιχούν στο 12% των μετακινούμενων σε μία ημέρα, με το αυτοκίνητο μετακινείται ένα ποσοστό 38% με 40%, οι καθημερινοί χρήστες δικύκλου είναι το 5% των μετακινούμενων, ενώ το 20% κυκλοφορούν πεζοί.
Bookmark and Share