Ένδιαφέρουσα πρόταση για τον προαστιακό Θεσ/νίκης. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 8 Μαρτίου 2008

Ένδιαφέρουσα πρόταση για τον προαστιακό Θεσ/νίκης.

e-mail από emyl******@gmail.com

Toυ κ.Μ.Α.,τεως Αρχιμηχανικού ΟΣΕ

"Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμουκαι ιδιαίτερα της Ελλάδας. Τις τελευταίες ημέρες ακούγονται προτάσεις για κατασκευές τραμ στον Βόλο, την Λάρισα, τα Χανιά κλπ οι κατασκευές και οι λειτουργίες των οποίων θα απαιτήσουν προϋπολογισμούς αρκετώνεκατοντάδων εκατομμυρίων EURO.
Στο πλαίσιο των προτάσεων μέτρων πριν από δύο ημέρες η εφημερίδα Μακεδονία δημοσίευσε ένα γιγαντιαίο άρθρο σε δύο σελίδες για τα κυκλοφοριακά μέτρα που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη. Είπε για την υποθαλάσσια , είπε για τα καραβάκια αλλά δεν είπε τίποτα για μία προφανή άλλη βελτίωση που είναι η λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου με σταθμό στην πρώτη προβλήτα.
Σε όλους εσάς που θα πάτε στην εκδήλωση σήμερα Σάββατο για την υποθαλάσσια στην αποθήκη 1 θα ήθελα να σας παρακαλέσω να προσέξετε τιςδύο γραμμές που υπάρχουν μπροστά από την αίθουσα Σταύρου Τορνέ.
Οι γραμμές αυτές και άλλο ένα ζευγάρι που βρίσκονται λίγο παρακάτω(στο παρκινγ) συνεχίζουν άλλοτε στην επιφάνεια και άλλοτε κάτω από έναστρώμα πίσσας έως την μύτη του εμπορικού σταθμού μπροστά στα Δικαστήριαεπί της 26ης Οκτωβρίου.Το σύστημα αυτό με ελάχιστες παρεμβάσεις και εξαιρετικά περιορισμένες δαπάνες (η γραμμή θέλει μία συντήρηση, πρέπει να γίνουν κρηπιδώματα,μια υπάρχουσα αποθήκη να γίνει σταθμός κλπ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαναστικός - προαστιακός σιδηρόδρομος και έτσι όλες οι τοπικέςαμαξοστοιχίες για Σέρρες, Έδεσα, και Λάρισα θα μπορούν να ξεκινούν καινα τερματίζουν εδώ.Λαμβάνοντας υπ' όψη ότι η ακτίνα που βολεύει τους επιβάτες από μία στάσηείναι περί τα 500 m θα μπορούμε να έχουμε τις παρακάτω στάσεις με ταανάλογά τους πλεονεκτήματα στον αστικό ιστό.1 Τερματικός σταθμός στην πλατεία Ελευθερίας και όχι στην Ξηροκρηνη ,
μάλιστα ο τερματικός αυτός σταθμός θα μπορεί να συνδυάζεται και με τακαραβάκια και τα λεωφορεία.

Βολεύει στους πεζούς έως λευκό πύργο , ΑγίαΣοφία, Εγνατία, λαδάδικα κλπ2 Στάση στο ντοκ όπου δένουν τα επιβατικά καράβια για τα νησιά ( όσακαράβια υπάρχουν ακόμη ) . Βολεύει στους για ΙΚΑ Αξιού, ΠλατείαΔημοκρατίας, Φράγκων κλπ3 Στάση στην μύτη του εμπορικού σταθμού Δικαστήρια. Βολεύει για ΙΚΑπύλης Αξιού , πλατεία Δημοκρατίας , Μέτρο, οδό Λαγκαδά κλπ4 Στάσεις στον Εμπορικό σταθμό, και την περιοχή του Μύλου5 Στάση δίπλα στον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ6.
Τέλος τελική στάση , στην περιοχή της Θεσσαλονίκης στα Μυτιληνάκια.Από εκεί και πέρα οι τοπικές αμαξοστοιχίες θα συνεχίζουν κανονικά τηνπορεία τους στις τρεις γραμμές του δικτύου.Ολα αυτά που μπορούν να γίνουν εύκολα και με ελάχιστες δαπάνες κινδυνεύουν από την υποθαλάσσια η οποία στην 26ης Οκτωβρίου κόβει τηνγραμμή που συνδέει το λιμάνι με τον παλαιό σταθμό καταστρέφοντας έτσι ένα νήμα μιας ζωτικής αρτηρίας.Ανεξάρτητα από την τρύπα στο νερό , πιστεύω ότι η γραμμή αυτή θα πρέπεινα διατηρηθεί ακόμη και με μικρή τροποποίηση της μελέτης για να μηνεπαναληφθεί και πάλι το φαινόμενο του τραμ Θεσσαλονίκης όπου ο παππούςΚαραμανλής έκανε γιορτή κρατώντας επιδεικτικά ένα τμήμα από σιδηροτροχιάτου τραμ που μόλις πριν από λίγο είχαν βγάλει.Για την λειτουργία αυτής της γραμμής απαιτούνται ελάχιστα έξοδα τα οποία είναι σταγόνες σε ωκεανό σε σχέση με αυτά που δίνει ο ΟΣΕ για να κερδίσει , αν τα κερδίζει , τρία με πέντε λεπτά της ώρας σε άλλες γραμμές.Κατά καιρούς έχουν υποβληθεί γ΄ αυτό μελέτες στον ΟΣΕ με συγκεκριμένεςλεπτομέρειες από τον υποφαινόμενο . Προτάσεις σε όλους τους φορείς τις Θεσσαλονίκης βουλευτές και άλλες αρχές έγιναν και από τον σύλλογο φίλων του σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης όπως και πλήθος παρεμβάσεων σε ανάλογεςπαρουσιάσεις που έγιναν στην πόλη μας. Πλην όμως όλοι τους ,ακόμη και ο άμεσα ενδιαφερόμενος ο ΟΣΕ, σε οποιαδήποτε νέα του η παλαιά κοπή , δεν εκδηλώνει το παραμικρό ενδιαφέρον.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία"
Bookmark and Share