Η εξαγορά του Ελληνικού Εθνικού εναέριου χώρου στο στόχαστρο των Γερμανών! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2008

Η εξαγορά του Ελληνικού Εθνικού εναέριου χώρου στο στόχαστρο των Γερμανών!

Απ΄ότι φαίνεται ακόμη και μετά τον ΟΤΕ,το Αεροδρόμιο Αθηνών,τα ναυπηγεία κ.α.,η όρεξη των Γερμανών για "ψώνια"στην Ελλάδα δεν δείχνει σημάδια κορεσμού..
Έτσι λοιπόν οι Γερμανοί εξέφρασαν,με επίσημο μάλιστα τρόπο,το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν στην εκμετάλλευση του εθνικού εναέριου χώρου στο πεδίο των υπερπτήσεων(!), δηλαδή πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και σε ενδεχόμενη μετοχοποίηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)..!
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες,το εμπορικό τμήμα της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα με επιστολή την οποία απέστειλε στις 20/5/2008 προς το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών,ρωτά να μάθει αφενός αν υπάρχει νομικό ή κυριαρχικό θέμα (!!) στον εθνικό εναέριο χώρο πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και αν η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να..."διευκολύνει την είσοδο ιδιωτών" στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας..
Στην επιστολή οι Γερμανοί διπλωμάτες αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι γερμανικές εταιρίες που λαμβάνουν μέρος στην εκμετάλλευση των αεροπορικών δραστηριοτήτων θα ενδιαφέρονταν να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού εναέριου χώρου εάν η χώρα μας ανάψει «πράσινο φως»..
Αλλωστε -ας μην ξεχνάμε- ότι η γερμανική εταιρία Hochtief έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, ενώ έχει εκφράσει ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που βρίσκεται στη λίστα των υπό ιδιωτικοποίηση ελληνικών αεροδρομίων.
Tο γερμανικό σχέδιο πάντως είναι συνυφασμένο με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης "να ενοποιήσει από το 2012 τους εθνικούς εναέριους χώρους των 27 κρατών - μελών στο πεδίο των υπερπτήσεων".. Ως γνωστόν, ένα αεροπλάνο που περνάει από τον εναέριο χώρο μιας χώρας που βρίσκεται εντός του δρομολογίου του πληρώνει δικαιώματα διέλευσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το σκεπτικό των ιδιωτών είναι ότι μπορούν να εγγυηθούν ένα μίνιμουμ εσόδων στο κράτος και εν συνεχεία να αναλάβουν οι ίδιοι την προέλκυση περισσότερων δρομολογίων μέσω των αεροδιαδρόμων που βρίσκονται πάνω από την Ελλάδα.
Το ζήτημα για την Ελλάδα είναι εθνικής σημασίας, υπό την έννοια ότι αν η χώρα μας παραχωρήσει σε ιδιώτες τα δικαιώματα του εναερίου χώρου, δε θα μπορεί σε κάποια στιγμή κρίσης να τον διαχειριστεί κατά το δοκούν.
Στο υπουργείο μεταφορών πάντως επιμένουν -τουλάχιστον ως σήμερα..- πως «η ΥΠΑ είναι και θα παραμείνει δημόσια υπηρεσία»..Ακριβώς όπως ήταν κάποτε και ο ΟΤΕ..
Bookmark and Share