Οι εκλογές του internet και των blogs στην Αμερική.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 16 Αυγούστου 2008

Οι εκλογές του internet και των blogs στην Αμερική..

Οι Αμερικανοί στρέφονται όλο και περισσότερο στο Διαδίκτυο για την απόκτηση πλήρους εικόνας των υποψηφίων πριν τις προεδρικές εκλογές, σύμφωνα με νέα μελέτη του Ινστιτούτου Pew.
Σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο ερευνών, σχεδόν 30% των Αμερικανών ενηλίκων χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να διαβάσουν ή να δουν μη επεξεργασμένο υλικό, όπως στιγμιότυπα συνεντεύξεων, θέσεις πολιτικής,blogs υποψηφίων,ανακοινώσεις και αντίγραφα ομιλιών.
«Θέλουν να αντιληφθούν την εξέλιξη των προεκλογικών εκστρατειών σε όλη τους την έκταση, θέλουν να διαβάσουν μία ομιλία από την αρχή ως το τέλος και όχι μόνο τα σημαντικότερα σημεία της», εξηγεί ο Λι Ρέινι, διευθυντής του ομίλου Pew.
Το YouTube αλλά και άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες φιλοξενίας και προβολής βίντεο έχουν γίνει περισσότερο δημοφιλής. 35% των ερωτηθέντων παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα σχετικό πολιτικό βίντεο κατά τη διάρκεια των προκριματικών εκλογών, σημαντικά περισσότεροι σε σχέση με το 13% που παρακολούθησε βίντεο στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια όλης της προεκλογικής περιόδου το 2004.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι 10% των ενηλίκων έχουν χρησιμοποιήσει σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το MySpace για την ανάπτυξη πολιτικής δραστηριότητας, είτε αυτή αφορά την παρακολούθηση μιας διαδικτυακής εκστρατείας υπέρ κάποιου υποψηφίου, είτε για να συμμετέχουν ενεργά σε κάποια διαδικτυακή πολιτική ομάδα.
Παράλληλα, αύξηση παρουσιάζουν και οι δωρεές μέσω Διαδικτύου, με 6% των ενηλίκων να έχουν συνεισφέρει χρηματικά σε κάποιον υποψήφιο μέσα από σχετική ιστοσελίδα. Το 2004 το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 2%..
Το Διαδίκτυο έδωσε τη δυνατότητα απευθείας προσέγγισης δωρεών χωρίς τα επιπλέον έξοδα που έχουν οι τηλεφωνικές κλήσεις και η προσωπική αλληλογραφία. Ο Μπάρακ Ομπάμα υπήρξε πολύ αποτελεσματικός στην απόκτηση χρημάτων μέσω μικρών διαδικτυακών δωρεών από μεγάλο αριθμό ατόμων, γεγονός που τον κατέστησε επικεφαλής από όλους τους υποψηφίους των δύο κομμάτων.
Μεταξύ των χρηστών Ίντερνετ, οι υποστηρικτές του Ομπάμα ήταν δύο φορές πιο πιθανό να συνεισφέρουν μέσω διαδικτυακής δωρεάς στην ενίσχυση του υποψηφίου σε σχέση με τους υποστηρικτές της Χίλαρι Κλίντον και του Τζον Μακέιν. Συνολικά, 46% των Αμερικανών χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο ή το κινητό τους τηλέφωνο για κάποιας μορφής πολιτική δραστηριότητα.
Ωστόσο, παρά την επιθυμία για περισσότερη ενημέρωση, οι Αμερικανοί εκφράζουν μικτές απόψεις για το ρόλο του Ίντερνετ στην πολιτική. Έτσι, 69% των χρηστών Ίντερνετ εκφράζουν φόβους ύπαρξης εκτεταμένης παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Μόνο 28% εξέφρασαν την πεποίθηση ότι το Διαδίκτυο βοηθά τους ψηφοφόρους να αισθανθούν περισσότερο συνδεδεμένοι με τον υποψήφιο που υποστηρίζουν..
Bookmark and Share