Πριν λίγες μέρες άρχισαν οι προετοιμασίες για τη μετακίνηση των τμημάτων του μετροπόντικα που έχουν εναποτεθεί στην πλατεία του σταθμού του ΟΣΕ δίπλα από το φρεάτιο. Στο σημείο εγκαταστάθηκαν δύο γερανοί ύψους 25 μέτρων, ενώ ολοκληρώνονται οι εργασίες αντιστήριξης στο φρεάτιο.
Οι εργασίες στο φρεάτιο υποδοχής έχουν ολοκληρωθεί στο 95%. Μόλις συναρμολογηθεί ο πρώτος μετροπόντικας, θα ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του και αφού διανύσει εκατό μέτρα κάτω από την Εγνατία, θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα που θα διανοίξει τη δεύτερη σήραγγα από την απέναντι πλευρά.
Τα τμήματα του πρώτου μετροπόντικα ήρθαν στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 2007 και του δεύτερου τον Απρίλιο του 2008. Ενώ έπρεπε στο τέλος Απριλίου να αρχίσει η διάνοιξη, το έργο καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων εντός του φρεατίου υποδοχής. Έτσι, η εκσκαφή θα γίνει με καθυστέρηση τουλάχιστον πέντε μηνών, η οποία, σύμφωνα με τους επιβλέποντες, δεν θα επηρεάσει συνολικά το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τα μηχανήματα, γερμανικής κατασκευής, που έχουν βάρος 400 τόνων και μήκος 90 μέτρων, διαθέτουν ασπίδα εξισορρόπησης της πίεσης του εδάφους, για να ελαχιστοποιεί τις επιφανειακές καθιζήσεις μέσω του ελέγχου της φυσικής εδαφικής πίεσης στο μέτωπο της σήραγγας.
Θα κατασκευάσουν παράλληλα τα τμήματα σήραγγας μονής τροχιάς μεταξύ των σταθμών Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και Νέας Ελβετίας, με συνολικό μήκος 7,7 χλμ. Σε καθημερινή βάση θα σκάβουν 10 μέτρα σήραγγας μετρό σε βάθος από 16 μέχρι 31 μέτρα. Το υπόλοιπο τμήμα του κύριου άξονα των 9,6 χλμ. θα γίνει με ανοικτό όρυγμα.