Στοκχόλμη,Σουηδία.
"Είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού (Σουηδία) από το 1973 κι ερωτευμένος με τη Σκύρο από την πρώτη μου επίσκεψη στο νησί το 1977.
Στη Σκύρο επικρατούσε ένα εθιμικό δίκαιο «εμπράγματο δικαίωμα βοσκής θρεμμάτων επί αλλότριου εδάφους», που στην καθομιλουμένη ονομάζεται «χορτονομή» το οποίο έχει παρεκτραπεί από τις ανάγκες των καιρών που εξυπηρετούσε, και έχει καταντήσει αιτία προαγωγής των παραβατικών στην ανωμαλία. Ο βασικός λόγος τις δημιουργίας του «εμπράγματος δικαίωματος βοσκής θρεμμάτων επί αλλότριου εδάφους», και ύπαρξις του, ήταν για την εξυπηρέτηση των κατακτητών να μαζεύουν τους φόρους σε είδος ή σε χρήμα (Ενετοί, Οθωμανοί) για τις διοικητικές τους ανάγκες, το οποίο περρισυνέλεγαν υπό ευθύνη των, προύχοντες Μονές κοινότητες και κοτζαμπάσηδες, συνεχίστηκε δε εν μέρη και κατά τον απελευθερωτικό αγώνα για τις ανάγκες τις επανάστασις από τους κατά τόπους προύχοντες, και τους οπλαρχηγούς ΟΣΟ διαρκούσε η αρχηγία στο στράτευμα.
Στη Σκύρο επικρατούσε ένα εθιμικό δίκαιο «εμπράγματο δικαίωμα βοσκής θρεμμάτων επί αλλότριου εδάφους», που στην καθομιλουμένη ονομάζεται «χορτονομή» το οποίο έχει παρεκτραπεί από τις ανάγκες των καιρών που εξυπηρετούσε, και έχει καταντήσει αιτία προαγωγής των παραβατικών στην ανωμαλία. Ο βασικός λόγος τις δημιουργίας του «εμπράγματος δικαίωματος βοσκής θρεμμάτων επί αλλότριου εδάφους», και ύπαρξις του, ήταν για την εξυπηρέτηση των κατακτητών να μαζεύουν τους φόρους σε είδος ή σε χρήμα (Ενετοί, Οθωμανοί) για τις διοικητικές τους ανάγκες, το οποίο περρισυνέλεγαν υπό ευθύνη των, προύχοντες Μονές κοινότητες και κοτζαμπάσηδες, συνεχίστηκε δε εν μέρη και κατά τον απελευθερωτικό αγώνα για τις ανάγκες τις επανάστασις από τους κατά τόπους προύχοντες, και τους οπλαρχηγούς ΟΣΟ διαρκούσε η αρχηγία στο στράτευμα.
Μετά την απελευθέρωση, στη συνέχεια, οι προύχοντες και οι πρώην κοτζαμπάσηδες το συνέχισαν για δικό τους λογαριασμό πέρα από κάθε αρχή ΔΙΚΑΙΟΥ, οι δε Μονές για την επιβίωσή τους και προσφορά στους αδύναμους , πιστών και ΜΗ του ποίμνιου των, οι δε κοινότητες για τις ανάγκες των ΠΟΛΛΩΝ.Κατά και μετά την κατάργηση των διαφόρων Μονών το δικαίωμα εσόδων τους από το «εμπράγματο δικαίωμα βοσκής θρεμμάτων επί αλλότριου εδάφους» περιήλθε αυτό για ένα διάστημα στο Δημόσιο, και μετά από την διαχείρισή του παραχωρήθηκε στους κατά τόπους Δήμους και κοινότητες για τις ανάγκες των ΠΟΛΛΩΝ, στην δε περίπτωση τις Μονής του Αγίου Δημητρίου τις Σκύρου άμα τις κατάργησης τις Μονής, επήλθε υπό στην κυριαρχία του Δημοσίου το 1832 και παραχωρήθηκε δια του άρθρου 51 του νόμου 4108 το 1929 στο Δήμο Σκύρου, ενώ οι κοτζαμπάσηδες και προύχοντες ΚΑΤΑ κάθε αρχής ΔΙΚΑΙΟΥ εφαρμόζοντας το.."