Χαρακτηριστική της ανεξέλεγκτης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα είναι η κατάσταση που από την περασμένη Τετάρτη βιώνουν οι ακρίτες της Λήμνου και του Αϊ-Στράτη. Το πλοίο «Παναγία Σουμελά»(φωτογ.δεξιά), πλοιοκτησίας της εταιρείας ΣΑΟΣ συμφερόντων Μανούση, που συνδέει τα δύο νησιά με την Αττική διά του λιμανιού στο Λαύριο τέσσερις φορές την εβδομάδα, έδεσε εδώ και έξι μέρες στο λιμάνι του Λαυρίου λόγω χρεών στο ΝΑΤ αλλά και χρεών μισθοδοσίας στο πλήρωμα του καραβιού που έχει προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας.
Ανάλογη είναι και η κατάσταση του πλοίου «Σαμοθράκη» της ίδιας εταιρείας και των ίδιων συμφερόντων που συνδέει τη Λήμνο με την Καβάλα, το οποίο και αυτό -όποτε ταξιδεύει λόγω συχνών και σοβαρών βλαβών- δένει τις επόμενες ώρες στο λιμάνι της Καβάλας λόγω χρεών σε ΝΑΤ και πλήρωμα! Ας σημειωθεί ότι και το «Σαμοθράκη» ήταν δεμένο και από τη διοίκηση του ΝΑΤ, με παρέμβαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας-Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του δόθηκε το ελεύθερο να ταξιδέψει από προχθές έως και σήμερα.
Στον Αϊ-Στράτη επίσης αποκλεισμένο εδώ και μέρες είναι συνεργείο του υπουργείου Πολιτισμού που μετακινήθηκε στο νησί για το ένα και μοναδικό -όπως αποδεικνύεται- πρωθυπουργικό όνειρο για τους νησιώτες, το μουσείο των εξορίστων!Αλλά και η λύση της μετακίνησης προς και από τον Αϊ-Στράτη μέσω αεροπλάνου από τη Λήμνο δεν μπορεί πια να υπάρξει, αφού με ευθύνη του Λιμενικού Σώματος ο καπετάνιος του πλοιαρίου «Αιολίς» που συνδέει τη Λήμνο με τον Αϊ-Στράτη κλήθηκε για απολογία στον Πειραιά σχετικά με προβλήματα που οι λιμενικές αρχές έχουν διαπιστώσει στο καράβι.
Εξαλλοι και οι ψαράδες της Λήμνου που χθες στο λιμάνι της Μύρινας απειλούσαν να αδειάσουν τα ψάρια τους στους δρόμους..