Περισσότερες από 70 παραγγελίες πλοίων υπολογίζεται ότι έχουν ακυρωθεί εκ μέρους ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών από τον Σεπτέμβριο, όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση έκανε άμεσα ορατά τα αποτελέσματά της και στον τομέα της ναυτιλίας.
Επίσημα έχουν επιβεβαιώσει τις ακυρώσεις των συμβολαίων τους οι εταιρείες του ομίλου Βαφειά, η Νavios της Αγγελικής Φράγκου και η Genmar του Πίτερ Γεωργιόπουλου, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις όπως εκείνης της Metrostar του Θ. Αγγελόπουλου, όπου οι σχετικές πληροφορίες που υπήρχαν στην αγορά επιβεβαιώθηκαν από κύκλους του ομίλου.
Για το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ακυρωθεί το 25% των παραγγελιών πλοίων διεθνώς, γεγονός, όμως, που σε συνδυασμό με τις διαλύσεις πλοίων θα ανεβάσει τις αξίες και θα επιδράσει θετικά στη ναυτιλιακή αγορά!
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυσή της για τον Νοέμβριο δεν υπάρχουν νέες παραγγελίες αλλά ακυρώσεις παραγγελιών. Οι ακυρώσεις προκλήθηκαν από υπαιτιότητα των ναυπηγείων ή από τους ίδιους τους αγοραστές.
Οσον αφορά τους εφοπλιστές, οι ακυρώσεις έγιναν επειδή δεν είχε διασφαλιστεί η χρηματοδοτική κάλυψη της παραγγελίας ή επειδή υπήρξε μονομερής καταγγελία της σύμβασης με απώλεια της προκαταβολής και τέλος με πρωτοβουλία του πλοιοκτήτη και αμοιβαία συμφωνία με το ναυπηγείο με την καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης ή τη μεταφορά της σε άλλα ισχύοντα συμβόλαια.
Σύμφωνα με στέλεχος εισηγμένης ελληνικής εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ήδη οι ακυρώσεις παραγγελιών πλοίων διεθνώς υπολογίζονται στις 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεν θα πρέπει να θεωρηθεί έκπληξη αν ο αριθμός αυτός τελικά διπλασιαστεί.
Επίσημα έχουν επιβεβαιώσει τις ακυρώσεις των συμβολαίων τους οι εταιρείες του ομίλου Βαφειά, η Νavios της Αγγελικής Φράγκου και η Genmar του Πίτερ Γεωργιόπουλου, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις όπως εκείνης της Metrostar του Θ. Αγγελόπουλου, όπου οι σχετικές πληροφορίες που υπήρχαν στην αγορά επιβεβαιώθηκαν από κύκλους του ομίλου.
Για το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ακυρωθεί το 25% των παραγγελιών πλοίων διεθνώς, γεγονός, όμως, που σε συνδυασμό με τις διαλύσεις πλοίων θα ανεβάσει τις αξίες και θα επιδράσει θετικά στη ναυτιλιακή αγορά!
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυσή της για τον Νοέμβριο δεν υπάρχουν νέες παραγγελίες αλλά ακυρώσεις παραγγελιών. Οι ακυρώσεις προκλήθηκαν από υπαιτιότητα των ναυπηγείων ή από τους ίδιους τους αγοραστές.
Οσον αφορά τους εφοπλιστές, οι ακυρώσεις έγιναν επειδή δεν είχε διασφαλιστεί η χρηματοδοτική κάλυψη της παραγγελίας ή επειδή υπήρξε μονομερής καταγγελία της σύμβασης με απώλεια της προκαταβολής και τέλος με πρωτοβουλία του πλοιοκτήτη και αμοιβαία συμφωνία με το ναυπηγείο με την καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης ή τη μεταφορά της σε άλλα ισχύοντα συμβόλαια.
Σύμφωνα με στέλεχος εισηγμένης ελληνικής εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ήδη οι ακυρώσεις παραγγελιών πλοίων διεθνώς υπολογίζονται στις 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεν θα πρέπει να θεωρηθεί έκπληξη αν ο αριθμός αυτός τελικά διπλασιαστεί.