Τα νούμερα λένε την αλήθεια και στην περίπτωση της αμόλυβδης η αλήθεια είναι πικρή : από το τέλος Νοεμβρίου μέχρι τώρα, η διεθνής τιμή της αμόλύβδης, συνυπολογιζομένης και της μεταβολής στην ισοτιμία ευρώ- δολαρίου, έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 10%,.
Αλλά στην εγχώρια αγορά, η αμόλυβδη έχει παρουσιάσει λιγότερη από την μισή υποχώρηση!
Πιο συγκεκριμένα, στις 28 Νοεμβρίου, η διεθνής τιμή της αμόλυβδης στο διυλιστήριο ήταν 394 δολάρια το χιλιόλιτρο με το δολάριο στα 1,27 ευρώ, δηλαδή στα 310 ευρώ το χιλιόλιτρο περίπου.
Αν σε αυτό προστεθεί ο ειδικός φόρος των 359 ευρώ ανά χιλιόλιτρο και ο ΦΠΑ του 19%, φτάνουμε σε μία διεθνή τιμή αμόλυβδης στα 79,63 λεπτά ανά λίτρο.
Αυτή η τιμή, ακολουθώντας τους ίδιους υπολογισμούς και με δεδομένο ότι οι μεν διεθνής τιμή της αμόλυβδης έχει πέσει στα 350 δολάρια το χιλιόλιτρο και το ευρώ έχει ενισχυθεί στα 1,40 δολάρια, διαμορφώνεται στα 72,5 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 9% χαμηλότερα.
Στο ίδιο, όμως, διάστημα, η τιμή της αμόλυβδης στα ελληνικά πρατήρια έχει κατά μέσο όρο υποχωρήσει από τα0,86 λεπτά το λίτρο στις 28 Νοεμβρίου στα 0,83 λεπτά το λίτρο την προηγούμενη Παρασκευή.
Δηλαδή, ούτε 4,5%…
Αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν ακόμη αποθέματα σε υψηλότερες τιμές και είναι λογική μια χρονική υστέρηση, για να δεχθούμε ότι η μείωση που έχει σημειωθεί διεθνώς φτάνει στα ρεζερβουάρ μας, θα πρέπει να δούμε μέση τιμή αμόλυβδης στην ελληνική αγορά κάτω από τα 80 λεπτά το λίτρο.
Σε αυτήν τιμή, βεβαίως, υπάρχουν βενζινάδικα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα που δίνουν βενζίνη. Αλλά η διακύμανση είναι μεγάλη, καθώς στην Αθήνα οι τιμές παίζουν μεταξύ 73 και 90 λεπτών, ενώ στην Θεσσαλονίκη μεταξύ 73 και 84 λεπτών το λίτρο.
Στην δε Περιφέρεια, υπάρχουν νομοί στα νησιά και στην Βόρεια Ελλάδα με μέση τιμή στα 93 με 94 λεπτά ανά λίτρο αμόλυβδης."
(από το protothema.gr)