Το πρώτο βήμα για την κατασκευή ενός διαστημοπλοίου ικανού να μεταφέρει πλήρωμα έκανε χθες η Ευρώπη. Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA) ζήτησε από εταιρείες και βιομηχανίες ασχολούμενες με τον τομέα της διαστημικής εξερεύνησης, όπως η Αstrium της EADS, να μελετήσουν πώς θα πρέπει να είναι το διαστημικό σκάφος και σε τι ύψος θα ανέλθει το κόστος κατασκευής του.
Το διαστημόπλοιο, γνωστό ως Advanced Re-Entry Vehicle, το οποίο θα διαθέτει την ικανότητα επιστροφής στη Γη, αναμένεται να κατασκευαστεί σε διάφορα στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορά την κατασκευή ενός μη επανδρωμένου διαστημοπλοίου, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο, ενώ στη συνέχεια, αυτό θα εξελιχθεί και θα δημιουργηθεί το διαστημόπλοιο, ικανό να μεταφέρει πλήρωμα.
Επί του παρόντος, η...Ευρώπη δεν διαθέτει την ικανότητα μεταφοράς αστροναυτών στο Διάστημα. Τα πληρώματα που κατευθύνονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μεταφέρονται εκεί με ρωσικά ή αμερικανικά διαστημόπλοια.
Ομως, ακόμα και τώρα είναι αμφίβολο κατά πόσο η Γηραιά Ηπειρος θα αποκτήσει το δικό της διαστημόπλοιο. Πολλοί αναλυτές θεωρούν μάλλον απίθανο το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί οτιδήποτε άλλο, παρά ένα ρομποτικό διαστημικό όχημα, το οποίο θα κάνει τις πρώτες του πτήσεις το 2016. Αν, όμως, όλα πάνε καλά και τελικά υλοποιηθεί το μεγαλόπνοο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας, το διαστημόπλοιο για επανδρωμένες αποστολές ενδεχομένως να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση το 2025.
Στην ουσία, το μελλοντικό διαστημόπλοιο που θα μπορεί να μεταφέρει τα ευρωπαϊκά πληρώματα, θα είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση της ευρωπαϊκής ρομποτικής διαστημικής φορτηγίδας (ATV) που χρησιμοποιείται σήμερα και η οποία έκανε το παρθενικό της ταξίδι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό πέρυσι. Διαθέτει ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα προσέγγισης και πρόσδεσης στο ΔΔΣ, χωρίς ανθρώπινη καθοδήγηση. Ομως, αδυνατεί να επιστρέψει στη Γη.
Το διαστημόπλοιο, γνωστό ως Advanced Re-Entry Vehicle, το οποίο θα διαθέτει την ικανότητα επιστροφής στη Γη, αναμένεται να κατασκευαστεί σε διάφορα στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορά την κατασκευή ενός μη επανδρωμένου διαστημοπλοίου, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο, ενώ στη συνέχεια, αυτό θα εξελιχθεί και θα δημιουργηθεί το διαστημόπλοιο, ικανό να μεταφέρει πλήρωμα.
Επί του παρόντος, η...Ευρώπη δεν διαθέτει την ικανότητα μεταφοράς αστροναυτών στο Διάστημα. Τα πληρώματα που κατευθύνονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μεταφέρονται εκεί με ρωσικά ή αμερικανικά διαστημόπλοια.
Ομως, ακόμα και τώρα είναι αμφίβολο κατά πόσο η Γηραιά Ηπειρος θα αποκτήσει το δικό της διαστημόπλοιο. Πολλοί αναλυτές θεωρούν μάλλον απίθανο το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί οτιδήποτε άλλο, παρά ένα ρομποτικό διαστημικό όχημα, το οποίο θα κάνει τις πρώτες του πτήσεις το 2016. Αν, όμως, όλα πάνε καλά και τελικά υλοποιηθεί το μεγαλόπνοο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας, το διαστημόπλοιο για επανδρωμένες αποστολές ενδεχομένως να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση το 2025.
Στην ουσία, το μελλοντικό διαστημόπλοιο που θα μπορεί να μεταφέρει τα ευρωπαϊκά πληρώματα, θα είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση της ευρωπαϊκής ρομποτικής διαστημικής φορτηγίδας (ATV) που χρησιμοποιείται σήμερα και η οποία έκανε το παρθενικό της ταξίδι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό πέρυσι. Διαθέτει ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα προσέγγισης και πρόσδεσης στο ΔΔΣ, χωρίς ανθρώπινη καθοδήγηση. Ομως, αδυνατεί να επιστρέψει στη Γη.