Απόσυρση: - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Απόσυρση:

Πως θα γίνεται η διαδικασία.

Από την ερχόμενη εβδομάδα θα εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, καθώς και η εφαρμογή των αυξημένων περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, που θα ισχύσουν άμεσα...
Το μέτρο θα ισχύσει άμεσα και ως το 2015. Τα οικονομικά κίνητρα από την απόσυρση κλιμακώνονται
από 500 ως 2.200 ευρώ για τα ΙΧ,
από 500 ως 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά
και από 3.000 ως 9.000 ευρώ για τα βαρέα φορτηγά.

Παράλληλα προβλέπεται ότι τα κίνητρα αυτά προσαυξάνονται κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα στην περίπτωση αντικατάστασης του παλιού με αγορά καινούργιου ή μη οχήματος κλάσης Α, δηλαδή που θα έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005.

Ειδικότερα το όφελος για τους πολίτες από την απόσυρση επιβατικού ΙΧ κλιμακώνεται ως εξής: ως 900 κ.εκ. όφελος 500 ευρώ, 900-1.400 κ.εκ. 1.000 ευρώ, 1.400-2.000 κ.εκ. 1.500 ευρώ,2.000-2.400 κ.εκ. 1.800 ευρώ, 2.400+ κ.εκ. 2.200 ευρώ.

Επιπλέον υπάρχει πρόσθετο όφελος που φτάνει τα 1.000 ευρώ εφόσον η απόσυρση παλαιού οχήματος συνδυαστεί με την αγορά νέου ή μεταχειρισμένου οχήματος με χαμηλές εκπομπές που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005.

Τα οχήματα που θα αποσύρονται θα μεταφέρονται σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας με σκοπό την ανακύκλωση των υλικών τους και την ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση των επικίνδυνων στοιχείων τους.

Ως την ολοκλήρωση του προγράμματος απόσυρσης οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, δηλαδή ως το 2015, υπολογίζεται ότι θα έχουν επιτευχθεί θεαματικές μειώσεις των εκπομπών ρύπων της τάξεως του 50%-60% για όλους τους ρύπους. Στόχος των μέτρων είναι, μεταξύ άλλων, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της απόσυρσης περίπου 730.000 οχημάτων (60% του γηρασμένου στόλου) ως τα τέλη του 2012.
Τα αυτοκίνητα που ανακοινώθηκε ότι θα μπορούν να αποσυρθούν ανήκουν στις κλάσεις Β, Γ και Δ, δηλαδή είναι εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει ως τις 31 Δεκεμβρίου 2004.
Η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012 έχει υπολογιστεί στα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων υπολογίστηκαν στα 1,7 δισ. ευρώ.

Bookmark and Share