που κατείχε το 2004 στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών, έπεσε στη 18η-19η το 2008..
«Βυθίζεται» κι άλλο το λιμάνι του Πειραιά στη διεθνή κατάταξη μετά την απόφαση του ιταλο-ελβετικού ομίλου Μeditteranean Shipping Company (ΜSC), από τους μεγαλύτερους στον κόσμο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, να καταγγείλει τη σύμβασή του με τον ΟΛΠ και να σταματήσει το τράνζιτ φορτίο.
Η καταγγελία της σύμβασης από τη ΜSC, τον μεγαλύτερο σήμερα πελάτη του λιμανιού του Πειραιά, μειώνει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά του και... πλήττει τα έσοδα της κινεζικής Cosco, αλλά και του ΟΛΠ που είναι συνδεδεμένα με αυτά. Και αυτό διότι η σύμβαση της ΜSC έχει πλέον περάσει στην Cosco, καθώς η κινεζική εταιρεία θα εκμεταλλεύεται την προβλήτα ΙΙ που εξυπηρετεί τα πλοία του ιταλο- ελβετικού ομίλου. Όσο για τον ΟΛΠ, θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και εκείνος με τα έσοδά του, αφού θα υπολογίζονται πλέον ως ποσοστό επί του τζίρου της Cosco.
Η κίνηση της ΜSC να καταγγείλει τη δεκαετή σύμβασή της με τον ΟΛΠ (2002-2012), έχει την αιτία της, σύμφωνα με κύκλους του Πειραιά, αφενός στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλία από την έναρξη της κρίσης και, αφετέρου, στην πτωτική τα τελευταία χρόνια κίνηση εμπορευμάτων, εξαιτίας των πολλών και μεγάλης διάρκειας απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Από τις αρχές του 2008, οι απεργίες διαδέχονται η μία την άλλη, εξαιτίας των αντιδράσεων των λιμενεργατών για τη συμφωνία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στην κινεζική Cosco.
Παράλληλα με τη μείωση της κίνησης φορτίων καταγράφεται και πτώση στην ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, καθώς θεωρείται από πολλούς πλέον πελάτες ως «μη φερέγγυος» συνεργάτης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη 14η θέση που κατείχε το λιμάνι του Πειραιά το 2004 στην κατάταξη των ευρωπαϊκών και μεσογειακών λιμανιών, έπεσε το 2008 στη 18η-19η θέση και πιθανώς σήμερα να βρίσκεται ακόμη χαμηλότερα.
Η κίνηση της ΜSC να καταγγείλει τη δεκαετή σύμβασή της με τον ΟΛΠ (2002-2012), έχει την αιτία της, σύμφωνα με κύκλους του Πειραιά, αφενός στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλία από την έναρξη της κρίσης και, αφετέρου, στην πτωτική τα τελευταία χρόνια κίνηση εμπορευμάτων, εξαιτίας των πολλών και μεγάλης διάρκειας απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Από τις αρχές του 2008, οι απεργίες διαδέχονται η μία την άλλη, εξαιτίας των αντιδράσεων των λιμενεργατών για τη συμφωνία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στην κινεζική Cosco.
Παράλληλα με τη μείωση της κίνησης φορτίων καταγράφεται και πτώση στην ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, καθώς θεωρείται από πολλούς πλέον πελάτες ως «μη φερέγγυος» συνεργάτης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη 14η θέση που κατείχε το λιμάνι του Πειραιά το 2004 στην κατάταξη των ευρωπαϊκών και μεσογειακών λιμανιών, έπεσε το 2008 στη 18η-19η θέση και πιθανώς σήμερα να βρίσκεται ακόμη χαμηλότερα.