Ποιοι Έλληνες ξοδεύουν περισσότερα από πέρσι. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Ποιοι Έλληνες ξοδεύουν περισσότερα από πέρσι.

Δύο στους πέντε Έλληνες δηλώνουν ότι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι ενώ ένας στους 3 συμμετέχοντες, κυρίως μεγαλύτερων ηλικιών, δηλώνει ότι κινείται στα ίδια επίπεδα. Ένας στους 4 και κυρίως στις ηλικίες 45-54 δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα.

Αυτά είναι τα... βασικά συμπεράσματα της έρευνας Mastercard Barometer, που διεξήγαγε στο διάστημα 1/7 - 22/9/2009 η Mastercard.

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους οι συμμετέχοντες στην έρευνα δηλώνουν ότι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα είναι η «ακρίβεια» και η «αύξηση των τιμών». Αντίθετα, οι νεαρότερες ηλικίες, για τις οποίες διαμορφώνονται νέες συνθήκες ζωής (φοιτητές, νιόπαντροι, νέοι γονείς κλπ) είναι αυτές που αναφέρουν περισσότερο λόγους «αύξησης αναγκών και υποχρεώσεων».

Ένας στους τέσσερις από όσους δήλωσαν ότι ξοδεύουν λιγότερα σε σχέση με πέρυσι, αναφέρει ως κύριο λόγο τη «μείωση του εισοδήματος» και την «ύπαρξη οικονομικής δυσχέρειας».

Κυριότερο λόγο μείωσης των δαπανών αποτελεί η «κρίση» και η «μη ύπαρξη συγκεκριμένου λόγου» (συνολικά 48% των ερωτηθέντων) από όπου διαφαίνεται η πρόληψη ή / και η ανησυχία λόγω της πρόσφατης οικονομικής συγκυρίας.

Η «οικονομική δυσχέρεια» και η «μείωση του εισοδήματος» αναφέρεται περισσότερο από τις παραγωγικές ηλικίες των 35-54 χρόνων, ενώ λόγους «αποταμίευσης» και «καλύτερης διαχείρισης» αναφέρουν κυρίως μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 55 ετών).


Από το σύνολο των ερωτηθέντων, 21% δήλωσαν κάτοχοι καρτών. Οι άντρες, περισσότερο από τις γυναίκες, και οι ηλικίες 35-44 είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κυρίως κάρτες για τις αγορές τους. Ως κυριότερο λόγο χρήσης της κάρτας αναφέρουν την «δυνατότητα καταβολής άτοκων δόσεων». Άλλοι λόγοι είναι:


•Ευκολία . Δεν χρειάζεται να έχουν οι κάτοχοι μαζί τους μετρητά
•Ειδικές προσφορές μέσω της χρήσης καρτών
•Προγράμματα επιβράβευσης μέσω της χρήσης καρτών
•Έλλειψη μετρητών
•Διευκόλυνση στις ηλεκτρονικές αγορές

Οι γυναίκες και ηλικίες έως 44 χρονών θεωρούν ως βασικότερο λόγο χρήσης τις άτοκες δόσεις που τους προσφέρουν οι έμποροι σε συνεργασία με τις τράπεζες, ενώ οι συμμετέχοντες ηλικιών 18 ? 44 αναφέρουν επίσης την ευκολία - καθώς δεν χρειάζονται μετρητά - τα προγράμματα επιβράβευσης και τις αγορές μέσω internet.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους όσοι έχουν κάρτα δεν την χρησιμοποιούν, είναι η ανάγκη για «καλύτερο έλεγχο των δαπανών τους» (αναφέρεται κυρίως από γυναίκες και μεγαλύτερες ηλικίες) και επειδή θεωρούν ότι τα «μετρητά είναι πιο ασφαλή» (αναφέρεται σε μεγαλύτερο βαθμό από άντρες και ηλικίες κάτω των 45 χρονών).


Πρόθεση αγοράς στους επόμενους 12 μήνες

Ένας στους πέντε Έλληνες δηλώνει πρόθεση να πραγματοποιήσει μία μεγάλη αγορά στους επόμενους 12 μήνες. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο μεταξύ των αντρών και των νεαρότερων ηλικιών.

Η μεγάλη πλειοψηφία όσων δηλώνουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν μία μεγάλη αγορά στους επόμενους 12 μήνες, θέτει σαν προϋπόθεση δύο παράγοντες:
α) την συμφέρουσα τιμή και
β) τους ευνοϊκούς όρους πληρωμής

Η ταυτόχρονη ισχύ και των δύο παραπάνω όρων είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για όλες τις υπο-ομάδες του κοινού της έρευνας, ενώ αποκλειστικά τον παράγοντα της συμφέρουσας τιμής αναφέρουν οριακά περισσότερο οι άντρες και οι ηλικίες άνω των 45 χρονών.
Bookmark and Share