Η κατάσταση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης... - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Η κατάσταση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης...

Email-άρθρο
του κ.Οικονόμου Δημήτρη,
Ειδικού Πνευμονολόγου.
.
"Διασχίζοντας καθημερινά τη πόλη απο τα δυτικά προς τα ανατολικά και πίσω λόγω εργασίας, δεν έχω λόγια να περιγράψω την αναρχία που επικρατεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Είναι μια κατάσταση που κάνει τη κίνηση στη πόλη εργώδη και ενίοτε επικίνδυνη, την βιώνουμε οι περισσότεροι και πού πραγματικά υποβαθμίζει τη ποιότητα της καθημερινότητάς μας.
Επειδή η λεπτομερής περιγραφή της ζούγκλας χρειάζεται μάλλον αρκετές σελίδες, θα επικεντρωθώ σε 3 σημεία που κατά τη γνώμη μου συνιστούν το 80% της απαράδεκτης κυκλοφοριακής κατάστασης.
1...Τα διπλοπαρκαρισμένα. Σε όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης, Εγνατία, Βασ. Σοφίας, Εθνικής Αντιστάσεως, Ανθέων, κανονικά απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση στην αριστερή και δεξιά λωρίδα. Καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες μας παρκάρουν εκεί παράνομα, αλλά έχει και συνέχεια! Σε αυτούς έρχονται να προστεθούν κάποιοι άλλοι ακόμα πιο ασυνείδητοι, που διπλοπαρκάρουν στα ίδια σημεία, με αποτέλεσμα σε μερικές περιπτώσεις η κυκλοφορία σε αυτους τους κεντρικούς οδικούς άξονες να γίνεται απο μία λωρίδα κυκλοφορίας!
Η κατάσταση γίνεται αφόρητη για τους οδηγούς, αλλά και επικίνδυνη για τους πεζούς που αναγκάζονται να προσπαθούν να διασχίζουν το δρόμο χωρίς να έχουν ορατότητα, κάνοντας ζίγκ ζάγκ ανάμεσα στα διπλοπαρκαρισμένα! Περιττό να προσθέσω ότι οι διαβάσεις και οι ράμπες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα, συχνά ο πεζός βρίσκεται σχεδόν παγιδευμένος ψάχνοντας διέξοδο ανάμεσα στους προφυλακτήρες...
2. Οι οδηγοί ταξί εκμεταλλευόμενοι το προνόμιο που κακώς κατά τη γνώμη μου τους έχει δοθεί, να κυκλοφορούν ορισμένες ώρες στους λεωφορειοδρόμους (παρακαλώ κάποιον να μου εξηγήσει τη λογική πίσω από αυτό), έχουν κάνει κατάληψη όλες τις ημέρες και ώρες στις λεωφορειολωρίδες και μπαινοβγαίνουν αυτοβούλως χωρίς κανείς να τους ελέγχει. Η καθυστέρηση που δημιουργούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι σημαντική.
3. Η ποιότητα της ασφάλτου είναι τέτοια που με το παραμικρό ψιλόβροχο γλιστράει ο πεζός, σκεφτείτε τα οχήματα. Σε ιδιαίτερο κίνδυνο βρίσκονται οι δικυκλιστές, οι οποίοι προσπαθούν αν επιβιώσουν σε αυτή τη ζούγκλα οχημάτων και έχουν να αντιμετωπίσουν και ασφαλτοτάπητα σχεδόν μηδενικής τριβής. Στα σημεία των διαγραμμίσεων και των διαβάσεων ειδικά, με τις άσπρες βαμμένες λωρίδες, η κατάσταση θυμίζει παγοδρόμιο!
Υπάρχουν ειδικές αντιολισθητικές βαφές, αλλά κοστίζουν βλέπετε...Γνωρίζω ότι οι δρόμοι οφείλουν εκ του νόμου να έχουν ένα μίνιμουμ συντελεστή τριβής, ώστε να είναι ασφαλείς, είναι βέβαιο ότι οι κεντρικοί δρόμοι της πόλης είναι εκτός προδιαγραφών.
Θεωρώ ότι η κίνηση με δίκυκλο θα έπρεπε να ενθαρρύνεται και όχι να αποθαρρύνεται, καθώς είναι μια ανάσα για την κυκλοφορία, πέραν του ότι τα δίκυκλα καταναλώνουν το 1/3 και λιγότερο απο τα αυτοκίνητα και επίσης ρυπαίνουν και λιγότερο.
Και όλα αυτά με τη παντελή απουσία της τροχαίας.
Και αναρωτιέμαι, εισαγγελέας δεν υπάρχει;"

Bookmark and Share