Με το «δεξί» ξεκίνησαν και οι δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων από τις τράπεζες, καθώς στο πρώτο 15ήμερο του Ιανουαρίου εκποιήθηκαν περισσότερα από 1.000 αυτοκίνητα!
Μάλιστα, όπως αναφέρουν έμποροι αυτοκινήτων που συμμετέχουν στις δημοπρασίες κατασχεμένων ΙΧ, ο...αριθμός των δημοπρασιών συνεχώς αυξάνει, χωρίς όμως οι τράπεζες να πετυχαίνουν τον στόχο τους, που είναι να «ξεφορτωθούν» τα χιλιάδες αυτοκίνητα που έχουν σταθμευμένα σε τελωνειακούς χώρους, αποθήκες, κατασχεμένα κτήρια και όπου αλλού μπορεί να φανταστεί κανείς.
Αλλωστε, το κόστος φύλαξης των αυτοκινήτων σε ιδιωτικούς χώρους έχει αυξηθεί και ανέρχεται σε 2 ευρώ την ημέρα!
Το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων «ξεπάγωσε» την αγορά των καινούργιων, αλλά και μεταχειρισμένων ΙΧ και μπόρεσαν και οι τράπεζες να πουλήσουν πάρα πολλά αυτοκίνητα, καθώς η ζήτηση από τους εμπόρους αυξήθηκε λόγω της ζήτησης. Ωστόσο μετά την ακύρωση του μέτρου της απόσυρσης οι τράπεζες πιέζουν όλους τους εμπόρους που συνεργάζονται, ώστε να συνεχίσουν να αγοράζουν κατασχεμένα αυτοκίνητα. Όμως η αγορά τον τελευταίο μήνα του 2009 αλλά και από τις αρχές του 2010 έχει «παγώσει» και πάλι, με αποτέλεσμα οι έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες να μη «χτυπάνε» νέα αυτοκίνητα.
Παράλληλα, όσοι έμποροι είχαν αποκτήσει πάρα πολλά κατασχεμένα αυτοκίνητα και δεν κατάφεραν να τα πουλήσουν τα στέλνουν και πάλι πίσω στα τελωνεία με φορτηγά, αφού οι τράπεζες ζητούν να πληρωθούν εδώ και τώρα!
Η στάση των ελληνικών τραπεζών όσον αφορά στην αγορά αυτοκινήτου εξακολουθεί να είναι όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου πάρα πολύ σκληρή. Οι αιτήσεις δανείων για απόκτηση ΙΧ περνούν από λεπτομερή έλεγχο, με αποτέλεσμα να εγκρίνονται μόλις 2 στα 10 δάνεια!
Όμως σύμφωνα με πληροφορίες στο Business Plan του 2010 τεσσάρων κορυφαίων πιστωτικών ιδρυμάτων ο τομέας που αφορά στην αγορά αυτοκινήτου είναι μηδενικός! Αν, βέβαια, επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, τότε θα κάνουμε λόγο για χιλιάδες λουκέτα και απίστευτη καταστροφή για τον κλάδο. Ο λόγος που δεν χορηγούν δάνεια στην αγορά αυτοκινήτου είναι σύμφωνα με τραπεζικό στέλεχος το γεγονός πως τα εν λόγο δάνεια είναι άκρως επικίνδυνα...
Αλλάζουν συνεχώς και τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών όσον αφορά στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας για το 2011, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται μαζί με αυτή την τροπολογία να περάσει και η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης!
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει «πέσει» στο τραπέζι η επαναφορά της απόσυρσης θα συνοδεύεται με αύξηση του φόρου στα καύσιμα, ο οποίος θα αντικαταστήσει τα Πράσινα Τέλη, αλλά και με αλλαγή των Τελών Ταξινόμησης. Ειδικότερα η κυβέρνηση εξετάζει να επαναφέρει το μέτρο υπό τον όρο όσα παλιά ΙΧ αποσυρθούν να αντικατασταθούν μόνο με καινούργια αυτοκίνητα, των οποίων η εργοστασιακή τιμή δεν ξεπερνά τις 5.000 ή 7.000 ευρώ ή οι εκπομπές ρύπων τα 140 γρ./χλμ. Το όφελος για τους καταναλωτές θα είναι τα μηδενικά Τέλη Ταξινόμησης (300 έως 1.500 ευρώ).
Ομως αν υλοποιηθεί το εν λόγο μέτρο τότε θα αντιδράσουν, δικαίως, κάποιες εισαγωγικές που δεν έχουν τέτοια μοντέλα στη γκάμα τους αλλά η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να τους "χρυσώσει" το χάπι με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης!
Το κράτος, από τη μεριά του, θα χάσει ελάχιστα χρήματα από το Τέλος Ταξινόμησης, αλλά θα διατηρήσει τον ΦΠΑ, ο οποίος αφορά σε πολύ περισσότερα χρήματα, ενώ από την άλλη θα επαναφέρει ένα άκρως φιλολαϊκό μέτρο. Αλλωστε, η αύξηση των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία θα αυξήσει και τα έσοδα.
Post Top Ad
Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010
Home
Unlabelled
ΙΧ: 1.000 κατασχέσεις τον Ιανουάριο και νέα σενάρια για απόσυρση.