Μένουν στο έδαφος από τις 29 Σεπτεμβρίου του 2009, μετά τη λήξη της σύμβασης για τη συντήρησή τους από την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα.
Παρόμοια προβλήματα των πτητικών μέσων της Πυροσβεστικής έχουν δημιουργηθεί και με τα πέντε ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ. Τρία από αυτά μένουν καθηλωμένα λόγω...«εμπλοκών» στους διαγωνισμούς για τη συντήρησή τους, ενώ δύο άρχισαν να επιτελούν το πτητικό τους έργο ύστερα από κάποιες συμφωνίες που κλείστηκαν, εμβαλωματικού ωστόσο χαρακτήρα, με ιδιωτική εταιρεία.
Η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της ΕΛ.ΑΣ. διαθέτει πέντε ελικόπτερα, από τα οποία τρία είναι τύπου ΒΟ105 και τ΄ άλλα δύο ΕC-135, τα οποία έχουν διόπτρες νυκτερινής όρασης και σύστημα λήψης και μετάδοσης εικόνας με δυνατότητα θερμικής απεικόνισης.
Τα πέντε ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ. βρέθηκαν στο έδαφος στις 29 Σεπτεμβρίου του 2009, μετά το τέλος της σύμβασης για τη συντήρησή τους με την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα, αφού η τελευταία μπήκε σε διαδικασία εκκαθάρισης εν όψει της ιδιωτικοποίησής της.
Είχε προηγηθεί αλληλογραφία με τους εκπροσώπους της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, οι οποίοι ενημέρωσαν την ΕΛ.ΑΣ. ότι θα εκκενωθεί η τεχνική βάση του «Ελ. Βενιζέλος» και όφειλαν να βρουν άλλη εταιρεία για να καλύψει τις ανάγκες συντήρησης των ελικοπτέρων της. Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε ήταν τεράστιο, αφού η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη χρειαζόταν τότε τα ελικόπτερα για την κατόπτευση των κινητοποιήσεων για την επέτειο του Πολυτεχνείου, αλλά και για τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το φόνο του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου. Ετσι λοιπόν προκηρύχθηκε ο υπ΄ αριθμόν 22/2009 διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου συντήρησης των ελικοπτέρων της ΕΛ.ΑΣ. αντί 2.142.000 ευρώ.
Οι προσφορές των 10 συμμετεχουσών εταιρειών είχε κανονιστεί να ανοίξουν την ερχόμενη Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου του 2010. Με χθεσινή όμως απόφαση του Κλάδου Οικονομοτεχνικών και Πληροφορικής του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., ο διαγωνισμός αναβλήθηκε επ΄ αόριστον! Η ΕΛ.ΑΣ. θα προχωρήσει σε επανεξέταση των τεχνικών όρων της διακήρυξης και των κριτηρίων βαθμολόγησης των προσφορών, για λόγους «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος» όπως αναφέρεται.
Ακόμη, από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδη εξετάστηκε το ενδεχόμενο τις ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ. να καλύψουν τα ελικόπτερα του Λιμενικού. Ομως αυτή η ιδέα εγκαταλείφθηκε, αφού τα ελικόπτερα του Λιμενικού δεν έχουν τις κάμερες και τον υπόλοιπο αναγκαίο εξοπλισμό των ελικοπτέρων της ΕΛ.ΑΣ.
Επειδή λοιπόν ελλόχευε ο κίνδυνος για πολλούς μήνες η ΕΛ.ΑΣ. να μην έχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης ούτε ενός από τα πέντε ελικόπτερά της, αποφασίστηκε με ταχύρρυθμες διαδικασίες η ανάθεση έργου συντήρησης, αξίας 15.000 ευρώ, σε ιδιωτική εταιρεία προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα τα δύο τουλάχιστον ελικόπτερα τύπου ΒΟ-105 να «βρίσκονται στον αέρα».
Τα άλλα τρία ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ. θα παραμείνουν στο έδαφος επ΄ αόριστον.Το Βημα.
Post Top Ad
Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010
Home
Unlabelled
Καθηλωμένα τρία από τα πέντε ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ.