- Στο εργοτάξιο του ΑΠΘ έφτασε και ο δεύτερος "μετροπόντικας".
- Έτοιμα 5400 μ. σηράγγων.
- "Θα ξεπεραστούν τα προβλήματα" σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Ο “Γιωρίκας”, όπως βαπτίστηκε από τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, αφού διήνυσε 2.700 μέτρα στο υπόγειο ταξίδι του από το σιδηροδρομικό σταθμό, έφθασε το πρωί στο εργοτάξιο του ΑΠΘ, σε βάθος 31 μέτρων.
Εκεί...τον περίμενε ο “Κωστίκας”, ο πρώτος μετροπόντικας, ο οποίος είχε ήδη φθάσει από τις 10 Νοεμβρίου 2009, αλλά παραμένει ακινητοποιημένος πάνω από δυόμισι μήνες για λόγους συντήρησης. Τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει και το σέρβις του δεύτερου μετροπόντικα, που υπολογίζεται να διαρκέσει έναν μήνα. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο, πότε θα ξεκινήσουν πάλι να σκάβουν τα δύο μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων. Ο λόγος είναι ότι ακόμη δεν έχει παραδοθεί στην ανάδοχο κοινοπραξία ο χώρος του Παπάφειου Ιδρύματος, που είναι μόλις πεντακόσια μέτρα παρακάτω, όπου πρέπει να ξεκινήσουν εργασίες για την κατασκευή σταθμού.
Απουσία κυβερνητικών: Η υποδοχή του “Γιωρίκα” στο ανοικτό φρεάτιο έγινε από τον διευθυντή της Μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο και τον πρύτανη του ΑΠΘ Αναστάσιο Μάνθο ενώ απουσίαζε στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων. Ως αιτία της απουσίας αυτής, προβλήθηκαν ανειλημμένες υποχρεώσεις των κυβερνητικών παραγόντων, αλλά εικάζεται ότι δεν θέλησε κανείς να βρεθεί στη δύσκολη θέση να απαντήσει σε ερωτήματα για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στο έργο. “Σήμερα είναι μια δεύτερη μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη, γιατί αυτό που δεν έβλεπε τόσους μήνες έρχεται για δεύτερη φορά να το δει και σαν απόδειξη οι οποιεσδήποτε Κασσάνδρες που δίνουν αρνητικές προβλέψεις για το μετρό Θεσσαλονίκης ψεύδονται, δεδομένου ότι και ο δεύτερος μετροπόντικας έφθασε στον προορισμό του σχετικά προγραμματισμένα, λαμβάνοντας υπόψη και τις όποιες καθυστερήσεις επιφανειακές και η πρόβλεψη είναι ότι το ταξίδι τους θα το συνεχίσουν με όποιο εμπόδιο κι αν παρουσιαστεί. Τα όποια εξωτερικά εμπόδια, τα οποία είναι εμπόδια συμφερόντων, θα ξεπεραστούν”, δήλωσε ο κ. Ευάγγελος Γαλούσης.
Όσον αφορά τη μη παράδοση του χώρου στο Παπάφειο, ο κ. Γαλούσης απαντά ότι “βρίσκεται σε εξέλιξη μια συζήτηση. Τα μηχανήματα θα μείνουν για συντήρηση, οπότε έχουμε το χρόνο να δώσουμε λύση”.
Αισιόδοξος για το χρόνο παράδοσης του έργου εμφανίστηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. “Έχουν ολοκληρωθεί οι σήραγγες στο ένα τρίτο και θέλω να πιστεύω ότι τις επόμενες ημέρες θα συνεχίσουν το ταξίδι τους μέχρι να φθάσουμε στο τέλος. Πρέπει τα δύο υπουργεία, το Υποδομών και το Πολιτισμού, να δούνε με ιδιαίτερη σοβαρότητα αυτό το έργο, ώστε 31 Δεκεμβρίου του 2012 να κυκλοφορήσει το μετρό. Εάν κινηθούν σωστά τα υπουργεία, μπορεί να συμβεί αυτό”, εκτίμησε ο κ. Βασίλης Παπαγεωργόπουλος. Σύμφωνα πάντως με το υπουργείο Μεταφορών, το μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί το 2014.
“Δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει το έργο”
Εν τω μεταξύ, η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου κάνει λόγο για προβλήματα στο ζήτημα των απαλλοτριώσεων και της παράδοσης των χώρων στα ανατολικά, τα οποία επιφέρουν επιπλέον καθυστερήσεις στο έργο και οικονομική ζημία στις εταιρείες. Η κοινοπραξία έχει απειλήσει με διακοπή των εργασιών στα τέλη Φεβρουαρίου, εάν δεν δοθεί λύση στα ζητήματα που προέκυψαν. Η Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε., διά στόματος του κ. Γαλούση απαντά ότι “για μένα δεν υπάρχει αντικείμενο συζήτησης. Δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει το έργο, αντιθέτως θα επιταχυνθούν οι εργασίες. Τα προβλήματα που έχουμε μπροστά μας θα τα αντιμετωπίσουμε. Θα βρεθούν λύσεις”.
■Το υπόγειο ταξίδι
■Οι δύο μετροπόντικες έχουν διανύσει συνολικά 5.400 μέτρα (2.700 έκαστος) από το σύνολο των 7,7 χλμ. της υπόγειας διαδρομής
■Το υπόλοιπο τμήμα του κύριου άξονα των 9,6 χλμ. θα γίνει με ανοικτό όρυγμα
■Σκάβουν καθημερινά περίπου 10 μέτρα σήραγγας, σε βάθος από 16 μέχρι 31 μέτρα
■Η κάθε σήραγγα μετά το γέμισμα με τσιμέντο έχει διάμετρο 5 μέτρα και 30 εκατοστά
(Πηγή:Ρεπορτάζ Φ.Κουτσαμπάρη,εφημερίδα "Μακεδονία".)