Αντιδρούν οι ιδιοκτήτες στην απελευθέρωση της αγοράς
«Πάγωμα» έχει προκαλέσει στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών η ανακοίνωση της απελευθέρωσης χορήγησης αδειών για φορτηγά και...με όλα τα σωματεία των Ελλήνων μεταφορέων να συνεδριάζουν από χθες, με στόχο να αποφασίσουν τις εισηγήσεις τους στη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα.
Τόσο οι ιδιοκτήτες φορτηγών όσο και βυτιοφόρων βλέπουν με επιφύλαξη το νομοσχέδιο και αναφέρουν ότι η απόφαση που θα προκύψει το Σάββατο από τις εισηγήσεις των πρωτοβάθμιων, δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων σωματείων θα βρει ενωμένους όλους τους Ελληνες μεταφορείς.
Οι αντιδράσεις για τον κλάδο οφείλονται στην απώλεια της τωρινής υπεραξίας που έχουν αποκτήσει οι άδειες, που απλώς μεταβιβάζονται χωρίς δυνατότητα έκδοσης νέας.
Συγκεκριμένα, η άδεια ενός φορτηγού Δ.Χ. αποτιμάται από 80.000 έως και 350.000 ευρώ ανάλογα με το είδος του οχήματος, με ακριβότερες άδειες αυτές των φορτηγών βυτίων υγρών καυσίμων. Ειδικότερα κάνουν λόγο για απαξία μέχρι και 50% των αδειών τους.
Μιλώντας στην «Ημερησία» ο Α. Φάλαρης, Ειδικός Γραμματέας Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων Υγρών Καυσίμων, τόνισε ότι δεν είναι ευχαριστημένοι από το σχέδιο νόμου. Μάλιστα υποστήριξε ότι με αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο έχει ήδη δοθεί στους δικηγόρους τους για να το αξιολογήσουν, ο κλάδος χάνει σημαντικά κεκτημένα και ειδικότερα:
Το ιδιαίτερο φορολογικό καθεστώς (τεκμαρτό) που είχαν πετύχει λόγω των άδηλων εξόδων που έχουν.
Το πλαφόν των κομίστρων που έθετε η κυβέρνηση και ίσχυε και για τους ιδιώτες.
Το συγκεκριμένο αριθμό αδειών που έδινε ασφάλεια στον κλάδο.
Παράλληλα, οι Ελληνες μεταφορείς ανησυχούν για ενδεχόμενη έλευση στην αγορά πολυεθνικών εταιρειών, οι οποίες και θα καθορίζουν τις τιμές στον κλάδο, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών Διεθνών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης.
Οι μεταφορείς έχουν ήδη ζητήσει βελτιώσεις σε επίπεδο φορολογικών και αναπτυξιακών κινήτρων, προκειμένου να καλυφθούν ορισμένα άδηλα έξοδα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών εθνικών μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος: «Αν δεν γίνει αυτό, θα θαφτούν όχι μόνο οι 40.000 οικογένειες των μεταφορέων, αλλά και όλοι οι συνεργαζόμενοι που ξεπερνούν τους 100.000.
Εμείς τις άδειες τις πληρώσαμε. Με την απελευθέρωση του κομίστρου και την κατάργηση της υπεραξίας ισοπεδώνεται η περιουσία μας», τονίζει.
Στόχος
Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει ότι προτεραιότητα για τη βελτίωση της κατάστασης των οδικών μεταφορών θα έπρεπε να είναι η πάταξη των παράνομων δρομολογίων από χώρες όπως η Βουλγαρία, οι οποίες έχουν συρρικνώσει τον κλάδο των διεθνών μεταφορών από τα 5.000 οχήματα στα 800 τα τελευταία χρόνια. Σημειώνεται ότι ο κλάδος των οδικών μεταφορών είναι αυτή τη στιγμή πανίσχυρος, αφού εκτελεί το 98% του συνολικού υπεραστικού μεταφορικού έργου αλλά και το 12,4% του όγκου και το 46,3% της αξίας των εξαγωγών, καθώς και το 14% του όγκου και το 42,9% της αξίας των εισαγωγών αντίστοιχα.Πηγή Ημερησία
Post Top Ad
Σάββατο 24 Απριλίου 2010
Home
Unlabelled
«Χρυσάφι» οι άδειες των φορτηγών