Για μείωση προσωπικού κατά 30% προειδοποιούν οι "καναλάρχες". - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 9 Μαΐου 2010

Για μείωση προσωπικού κατά 30% προειδοποιούν οι "καναλάρχες".

Τρικυμία στην ιδιωτική τηλεόραση μετά την επιβολή του νέου φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων.

Τη χαριστική βολή στα διαφημιστικά έσοδα της τηλεόρασης που πέφτουν σε τιμές «αγοράς» κατά 40% το 2010 δίνει η ολική επαναφορά του Eιδικού Φόρου Τηλεόρασης (20%) που πέρασε τελικά -παρά τις αντιδράσεις- στον νόμο για τα «μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας».
Η...
δυσαρέσκεια των εμπλεκομένων πλευρών (διαφημιστικές εταιρείες, διαφημιζόμενοι, καναλάρχες, ΕΣΗΕΑ) είναι δεδομένη, καθώς ατύχησαν οι όποιες προσπάθειες κατεβλήθησαν για απόσυρση της επίμαχης διάταξης.
Μάλιστα στη Βουλή παρέστη την ώρα της ψήφισης του νομοσχεδίου ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Π. Σόμπολος μετά τις απειλές εκ μέρους εκπροσώπων καναλιών για μείωση του προσωπικού κατά 30%.. Η νέα διάταξη, εκτοξεύει στο 64% την επιβάρυνση ανά διαφημιστικό κονδύλι (Ειδικός φόρος 20% + αγγελιόσημο 21% + ΦΠΑ 23%=64%).
Το σχετικό άρθρο ψηφίστηκε την Πέμπτη με ισχύ από 1ης/1/2011 κατά πλειοψηφία επί της αρχής, στο σύνολό του και κατ’ άρθρον. Στόχος του νομοθέτη υποτίθεται ότι ήταν «η δίκαιη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και η εξασφάλιση οικονομικών πόρων, ύστερα από την κατανομή των φορολογικών βαρών σε όλες τις παραγωγικές τάξεις», ωστόσο η αγορά αντιδρά, καθώς προστίθεται νέα επιβάρυνση σε μια κρίσιμη περίοδο τόσο για την οικονομία όσο και τη διαφημιστική δαπάνη.
«H επιβολή του ειδικού φόρου τηλεόρασης, είναι προφανές ότι μας βρίσκει αντίθετους, γεγονός που ήδη έχουμε επικοινωνήσει στους αρμόδιους υπουργούς», αναφέρει στην εφημερίδα Ημερησία ο πρόεδρος της EΔEE Δ. Mαύρος εξηγώντας, μεταξύ άλλων, ότι «η επιλογή της τηλεοπτικής διαφήμισης, για να επιβαρυνθεί με ειδικό φόρο ύψους 20% επιπροσθέτως του 21,5% αγγελιοσήμου, καταδεικνύει ότι η πολιτεία αντιλαμβάνεται τη συγκεκριμένη αγορά ως υπηρεσία πολυτελείας, για τη χρήση της οποίας οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώνουν πραγματικά βαρύ τίμημα». Τονίζει ότι όταν το κόστος αυτό, στην Eλλάδα, γίνεται τόσο επαχθές, πλήγεται ευθέως η ανταγωνιστικότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων και ειδικά αυτών με μεσαίο και μικρό μέγεθος...».
Bookmark and Share