«Τουλάχιστον ένας κλάδος της ελληνικής οικονομίας έχει μία ευκαιρία να ξεφύγει απ’ την κρίση της χώρας», - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

«Τουλάχιστον ένας κλάδος της ελληνικής οικονομίας έχει μία ευκαιρία να ξεφύγει απ’ την κρίση της χώρας»,

γράφει σήμερα η Wall Street Journal, «και αυτός είναι οι... μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες».

Όπως σημειώνει η εφημερίδα οι κορυφαίοι της ελληνικής ναυτιλίας προετοιμάζονται για μία ισχυρή χρονιά χάρη στην επικέντρωση τους στα τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο και χημικά και στα πλοία μεταφορά ξηρού φορτίου, όπως το σιτάρι και ο άνθρακας.
"O κλάδος, δεύτερος τη τάξει σημαντικότερος για την ελληνική οικονομία μετά τον τουρισμό, επιχειρεί να εκμεταλλευθεί την αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα στην Κίνα", σημειώνει η εφημερίδα προσθέτοντας ότι "επίσης οι εφοπλιστές είναι καλά τοποθετημένοι επειδή δεν έχουν μεγάλη έκθεση στην αγορά των container, που περνά τη μεγαλύτερη κρίση στην παγκόσμια ναυτιλία.

"Είμαστε οι οδηγοί των φορτηγών της θάλασσας», είπε στην εφημερίδα ο δ/νων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, Νικόλας Τσάκος ο οποίος ελέγχει 46 τάνκερ.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα βγάζοντας κέρδη απ’ το παγκόσμιο εμπόριο και κρατώντας απόσταση απ’ την ίδια την Ελλάδα αποτελεί μία στρατηγική που πέτυχε απόλυτα για τους μεγιστάνες του χώρου τον 20ο αιώνα, όπως τον Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο.

Καθώς επωφελούνταν απ’ την άνοδο των τιμών των ναύλων κατά τη διάρκεια της κρίσης του Σουέζ το 1956, την «εκρηκτική ανάπτυξη» της δεκαετίας του ’60 και τους πολέμους του Περσικού, οι ηγέτες της ελληνικής ναυτιλίας ανέπτυξαν τη δραστηριότητα τους στο Λονδίνο και τη Ν.Υόρκη φεύγοντας απ’ την αναταραχή της Ελλάδας σε περιόδους δικτατορίας και πολιτικής αναταραχής. Έβαλαν σημαία στα πλοία τους νησιών Μάρσαλ, Μάλτας και Λιβερίας και έστειλαν τα χρήματα τους στο Λίχτενστάιν ή στα Κέιμαν.
«Πάντα έχουν ένα μέρος να πάνε εάν υπάρχει μία κατάρρευση», λέει στην εφημερίδα o Clay Matiland, εκτελεστικός συνεργάτης διεθνών εγγραφών πλοίων στα νησιά Μάρσαλ, στα οποία έχουν υπαχθεί το 12% του συνόλου του ελληνικού στόλου.

"Ειρωνικά, το σημερινό χρηματοοικονομικό χάος στην Ελλάδα ίσως βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποπληθωρίσουν τους μισθούς και το κόστος των ακινήτων στην πατρίδα τους", σημειώνει η εφημερίδα, προσθέτοντας: "Άλλοι Έλληνες θα χρειαστεί να πληρώσουν για το χάος καθώς η κυβέρνηση θα επιβάλει νέους φόρους, αλλά οι ναυτιλιακές εταιρείες αποτελούν εξαίρεση στο να υποβάλουν φόρους με βάση την ισχύουσα νομοθεσία". Το τελευταίο είναι απίθανο να αλλάξει, σημειώνει η εφημερίδα επικαλούμενη εκτιμήσεις εφοπλιστών και αναλυτών, "ακόμα και αν το ΔΝΤ και η ΕΕ επιβάλουν πιο σκληρά μέτρα"!

Πάντως παρά το γεγονός ότι οι εφοπλιστές ξεφεύγουν απ’ τους φόρους, αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής οικονομίας. Ο κλάδος λέει ότι συνεισφέρει περίπου το 5% του ΑΕΠ απασχολώντας 250.000 Έλληνες και χρησιμοποιώντας συνεργάτες ελληνικές εταιρείες (δικηγόρους, προμηθευτές και λοιπούς).

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν στην κατοχή τους περίπου 4.800 σκάφη και ελέγχουν το 15% με 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας με βάση το tonnage, σύμφωνα με αναλυτές. Μόνο η Ιαπωνία έχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο.

Απ’ την δεκαετία του ’80 πάνω από 20 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εισαχθεί σε χρηματιστήρια.

**Πατήστε εδώ για να δείτε το δημοσίευμα
Bookmark and Share