Έλληνες: Οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Έλληνες: Οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη

Κατακόρυφη επιδείνωση κλίματος σε υπηρεσίες, βιομηχανία, εμπόριο, καταναλωτές

Οι πιό απαισιόδοξοι για απ όλους τους ευρωπαίους για την εξέλιξη της οικονομίας τους εμφανίζονται, για μιαν ακόμη φορά το Μάιο, οι Έλληνες καταναλωτές και επιχειρηματίες, σύμφωνα με τα...στοιχεία της τακτικής μηνιαίας έρευνας που δημοσίευσε τη Δευτέρα η Κομισιόν.

Η έρευνα αυτή που διεξάγεται σ όλες τις κοινοτικές χώρες υπό την εποπτεία της γενικής διεύθυνσης για τις οικονομικές υποθέσεις της Επιτροπής, μελετά γενικά το οικονομικό κλίμα στις χώρες μέλη αλλά και τις προοπτικές εξέλιξης του ανά παραγωγικό κλάδο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για το Μάιο εφέτος καταγράφεται μια μικρή χειροτέρευση στο οικονομικό κλίμα των περισσότερων χωρών της ευρωζώνης που αποδίδεται κυρίως στις προθέσεις των κυβερνήσεων να επιταχύνουν την λήψη και εφαρμογή μέτρων δημοσιονομικής εξυγίανσης, ενέργειες που ερμηνεύονται από επιχειρηματίες και καταναλωτές ως «φρένο» στην οικονομική ανάκαμψη των χωρών τους.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα της Επιτροπής ο γενικός δείκτης του οικονομικού κλίματος που καταγράφει τις προβλέψεις επιχειρηματιών και καταναλωτών ως προς την εξελικτική πορεία όλων των κλάδων , κατέβηκε στην ευρωζώνη το Μάιο στις 98.4 μονάδες από τις 119.9 μονάδες που βρισκόταν το περασμένο Απρίλιο. Στο σύνολο της Ένωσης (27 χώρες-μέλη) έφθασε στις 100 μονάδες από τις 101.9 του Απριλίου.Στην Ελλάδα, ο γενικός δείκτης κατέγραψε νέα, κάθετη πτώσηαπό 69.1 μονάδες τον Απρίλιο στις 61.9 μονάδες το Μάιο.

Το Ελληνικό κλίμα εμφανίζεται σ αυτή την έρευνα να είναι το πιο απαισιόδοξο και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το κλίμα που επικρατεί στις άλλες κοινοτικές χώρες.

Χαρακτηριστικό είναι πως σε όλους τους ιδιαίτερους, επιμέρους, κλάδους παραγωγικής δραστηριότητας δηλαδή στη βιομηχανία, τις υπηρεσίες, τις λιανικές πωλήσεις, τις κατασκευές αλλά και στην κατανάλωση, η Ελλάδα εμφάνισε το Μάιο τους χαμηλότερους δείκτες μέσα στην Κοινότητα.Κάθετη πτώση εμφάνισε ο δείκτης των υπηρεσιών, πιθανώς εξαιτίας των τραγικών επεισοδίων με τους τρεις θανάτους στο κέντρο της Αθήνας που έπληξαν τον Τουρισμό. Ο δείκτης αυτός από -19 μονάδες που ήταν τον Απρίλιο κατρακύλησε στις -32 μονάδες το Μάιο ενώ ο μέσο κοινοτικός όρος βρισκόταν στις +2 μονάδες.

Ο δείκτης για την βιομηχανία μειώθηκε από τις -21 μονάδες του Απριλίου στις -26 μονάδες το Μάιο με μέσο κοινοτικό όρο τις -5 μονάδες.Ο δείκτης για το λιανικό εμπόριο έπεσε κι αυτός από τις -27 μονάδες τον Απρίλιο φθάνοντας τις -31 μονάδες το Μάιο φωτογραφίζοντας προφανώς την ύφεση και τη μείωση της κατανάλωσης.

Δραματική συνεχίζει να εμφανίζεται η κατάσταση στον κατασκευαστικό τομέα με το σχετικό δείκτη να είναι επίμονα «κολλημένος» (όπως και τον Απρίλιο) στις -60 μονάδες, ενώ ο μέσος κοινοτικός όρος έχει δείκτη τις +30 μονάδες.

Το ρεκόρ στην Ένωση τον εμφανίζει πάντως ο δείκτης του κλίματος που εκφράζει τους καταναλωτές και ο οποίος κατέγραψε το Μάιο -67 μονάδες από τις -61 μονάδες τον Απρίλιο.
Αναφορικά με την Απασχόληση, δείκτης προσδοκιών για τους επόμενους μήνες χειροτέρευσε ακόμη μια φορά στην Ελλάδα ενώ εμφανίζει σημεία βελτίωσης στην υπόλοιπη Κοινότητα.
Ειδικότερα στις 27 χώρες της Ένωσης από -12 μονάδες τον Απρίλιο, βελτιώθηκε στις -8 μονάδες, στην ευρωζώνη, από τις -13 μονάδες υποχώρησε στις -10 μονάδες ενώ, αντίθετα, στην Ελλάδα από τις -17 μονάδες τον Απρίλιο, έφθασε στο επίπεδο των -21 μονάδων το Μάιο.
Bookmark and Share