Αίρεται το εμπόδιο των πληρωμάτων, για την άρση του cabotage - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Αίρεται το εμπόδιο των πληρωμάτων, για την άρση του cabotage

Θέματα απασχόλησης και ασφάλισης των Ελλήνων ναυτικών συζήτησαν σε συνάντηση εργασίας η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη και η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας(ΠΝΟ) εν όψει της άρσης του καμποτάζ στον... κλάδο της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με πληροφορίες το cabotage αίρεται, και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα κληθούν να υπογράψουν συμβάσεις, ωστόσο το 10% των πληρωμάτων θα πρέπει να είναι έλληνες. Οι ίδιες πληροφορίες, φέρουν την ΠΝΟ να είναι σύμφωνη με αυτήν την πρόταση

H κα Κατσέλη αναφέρθηκε διεξοδικά στις πρωτοβουλίες του ΥΠΟΙΑΝ για τη θεσμοθέτηση σταθερού θεσμικού πλαισίου, με το οποίο θα επιτευχθούν ταυτόχρονα δύο στρατηγικοί στόχοι: της ανάπτυξης των εργασιών στον τομέα της κρουαζιέρας, με παράλληλη προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου η κ. Κατσέλη εστίασε στα εξής:

-Στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που διαμορφώνεται αυτή την περίοδο, προκειμένου να τεθούν σταθεροί και διαφανείς κανόνες στον τομέα της κρουαζιέρας, ώστε να δοθεί τέλος στην σημερινή άναρχη κατάσταση, η οποία δημιουργεί σοβαρές στρεβλώσεις και περιορίζει την αναπτυξιακή δυναμική του κλάδου, καθώς επίσης και την αύξηση της απασχόλησης.

-Στη συγκρότηση του Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ), που θα προκύψει από τη συγχώνευση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και του Ινστιτούτου Ναυτικής Εκπαίδευσης «Ποσειδών». Ο ΟΑΕΝ θα καλύψει το σημερινό κενό στις πολιτικές απασχόλησης στον τομέα της Ναυτιλίας (εύρεση εργασίας, εκπαίδευση, επανακατάρτιση, επιδότηση ανεργίας). Στο πλαίσιο του ΟΑΕΝ θα λειτουργήσει και γραφείο διασύνδεσης των επιχειρήσεων του κλάδου και των ναυτεργατών, με δυνατότητες χρηματοδότησης και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

-Στις πρωτοβουλίες για την εξυγίανση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) και του Οίκου Ναύτου: Όπου οι νέες διοικήσεις προχωρούν σε διεξοδικό οικονομικό έλεγχο, ενώ ταυτόχρονα ανέλαβαν δράση για τον εξορθολογισμό των δαπανών και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους ασφαλισμένους.

-Στις πρωτοβουλίες του ΥΠΟΙΑΝ για την ενίσχυση των υποδομών του ΟΛΠ (με αναπτυξιακό πρόγραμμα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ), στο ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα για τον Πειραιά καθώς και του μεγαλύτερου αριθμού των ελληνικών λιμένων με προβλεπόμενη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bookmark and Share