Οι Κινέζοι έχουν μια παροιμία, που λεει, “φτιάξε εσύ μια καλή φωλιά και ο αετός θα έρθει εκεί να φωλιάσει και να κάνει την οικογένεια του”. Έτσι κάπως συμπεριφέρονται και οι επενδυτές.
Διερευνούν τις αγορές, και επενδύουν κεφάλαια, σκέψη και κόπο εκεί που υπάρχουν κατά την κρίση τους οι καλύτερες προοπτικές για κέρδη και οικονομική ανάπτυξη.
Ακριβώς αυτό είναι που πρέπει να καταλάβουν όλοι στην Ελλάδα, κυβέρνηση, κόμματα, πολίτες, τοπικές αρχές και επιχειρηματίες. Μόνον αν βελτιωθεί το...πολιτικό, κοινωνικό και επιχειρηματικό κλίμα, μόνον τότε, η χώρα θα εισέλθει σε περίοδο ανάπτυξης και θα καταφέρει ξεφύγει από το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται.
Η οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα, ιδιαίτερα στον τομέα της Ναυτιλίας, των μεταφορών και του εμπορίου, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, και δείχνει πόσα πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν στην Ελλάδα, και να αλλάξουν ριζικά την οικονομική πραγματικότητα αλλά και την εικόνα της, ως τόπου προσέλκυσης και απορρόφησης επενδύσεων. Η κυβέρνηση της Κίνας ενθαρρύνει τους Κινέζους επιχειρηματίες να αναζητήσουν επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Κίνας Zhang Dejiang, κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής της υπογραφής 14 εμπορικών συμφωνιών, ύψους ενός τουλάχιστον δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ο Κινέζος Αντιπρόεδρος εξέφρασε δε τη βεβαιότητα του, ότι η Ελλάδα μπορεί να υπερβεί τις τρέχουσες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Αυτά που πρέπει όμως να γίνουν στην Ελλάδα για να αποκατασταθεί η οικονομική ισορροπία και να έλθει η ανάπτυξη είναι πολύ περισσότερα.
Η Αθήνα προσπαθεί να προσελκύσει επενδύσεις από χώρες με πλούσια αποθέματα κεφαλαίων, όπως είναι η Κίνα, με σκοπό να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη. Τρεις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, υπέγραψαν πολλαπλές συμφωνίες με τον κινεζικό γίγαντα μεταφορών, Cosco, που προβλέπουν τη ναυπήγηση επτά εμπορικών πλοίων για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, με ανοικτό το ενδεχόμενο ναυπήγησης ακόμη τεσσάρων, αλλά και της επινοικίασης ακόμη πέντε, για να μεταφέρουν ακόμη περισσότερα φορτία.
Ο ελληνικός ΟΤΕ υπέγραψε συμφωνία με την Huawei Tecnologies, ενώ αρκετές εταιρείες τροφίμων υπέγραψαν συμφωνίες για την εξαγωγή ελληνικού ελαιολάδου στην Κίνα. Αν και τα ακριβή μεγέθη δεν είναι ακόμη επισήμως γνωστά, αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συμφωνίες ύψους τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Οι Κινέζοι επενδυτές δελεάστηκαν με ειδικά κίνητρα από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και από τις χαμηλές τιμές. Το Πεκίνο θεωρεί ότι η στρατηγική γεωγραφική θέση της Ελλάδας, και τα πολλά λιμάνια της, την καθιστούν πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων, στα Βαλκάνια, τη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Η Κίνα, υπέγραψε επίσης ευρύτερη συμφωνία ναυτιλιακής συνεργασίας με την Ελλάδα. Η Cosco μίσθωσε για 35 χρόνια τους δύο κύριους διαμετακομιστικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, έναντι 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία έχει ήδη αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του κεντρικού προβλήτα του λιμανιού.
“Στην Κίνα έχουμε μια παροιμία, λέμε φτιάξε τη φωλιά του αετού, και ο αετός θα έρθει”, είπε σε τηλεοπτική συνέντευξη του στην Ελλάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cosco, Wei Jiafu, “φτιάξαμε μια τέτοια φωλιά στην Ελλάδα για να έρθουν εδώ οι αετοί της Κίνας, με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσουμε και την Ελλάδα”.
H ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι μεγάλες εταιρείες της Κίνας, δείχνουν εντονότατο ενδιαφέρον για την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Η Κίνα εκτιμά ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για διεύρυνση της οικονομικής συνεργασίας με την Ελλάδα, η οποία έχει ανάγκη από ξένα κεφάλαια για την προώθηση της διαδικασίας οικονομικής ανάπτυξης.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις αποφάσεις για την ενεργοποίηση του διεθνούς μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας, η Ελλάδα θα λάβει από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 110 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι Κινέζοι εκτιμούν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κινητοποιήθηκε για να αποσοβήσει την επέκταση της κρίσης του ελληνικού χρέους σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, και ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για επενδύσεις στον ελληνικό, ευρωπαϊκό και μεσογειακό χώρο.
Γεγονός είναι πάντως, ότι οι συμφωνίες Ελλάδας – Κίνας αναβαθμίζουν τη θέση της χώρας μας, σε οικονομικό, πολιτικό και διεθνές επίπεδο.
Τα εύσημα για τις συμφωνίες αυτές ανήκουν σε όλους όσους εργάστηκαν για την ευρύτερη συνεργασία της Κίνας με την Ελλάδα, και ειδικά για τη συμφωνία με την Cosco.
Αυτοί όμως που πρέπει να κατανοήσουν και να αντιληφθούν τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής και των παρεπομένων συμφωνιών, και να ζητήσουν συγνώμη από τους Έλληνες πολίτες αλλά και τον επιχειρηματικό και εφοπλιστικό κόσμο, είναι εκείνοι οι πολιτικοί, κομματικοί και συνδικαλιστικοί παράγοντες, που προεκλογικά είχαν καταγγείλει τις σχετικές συμβάσεις ως αποικιοκρατικές, και σκύλευαν επάνω στο πτώμα της ελληνικής οικονομίας, μόνον και μόνον για να εξασφαλίσουν ψήφους, ειδικότερα στην παρηκμασμένη ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά, και των όμορων δήμων.
Όλοι επίσης εκείνοι που προεκλογικά εμφανίστηκαν συνοδοιπόροι των συνδικαλιστών σε διάφορες πορείες, κατά των συμφωνιών με τους Κινέζους, που τώρα έχουν ή διεκδικούν υψηλά πολιτικά αξιώματα''...
Δ.Θωμάς
Η οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα, ιδιαίτερα στον τομέα της Ναυτιλίας, των μεταφορών και του εμπορίου, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, και δείχνει πόσα πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν στην Ελλάδα, και να αλλάξουν ριζικά την οικονομική πραγματικότητα αλλά και την εικόνα της, ως τόπου προσέλκυσης και απορρόφησης επενδύσεων. Η κυβέρνηση της Κίνας ενθαρρύνει τους Κινέζους επιχειρηματίες να αναζητήσουν επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Κίνας Zhang Dejiang, κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής της υπογραφής 14 εμπορικών συμφωνιών, ύψους ενός τουλάχιστον δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ο Κινέζος Αντιπρόεδρος εξέφρασε δε τη βεβαιότητα του, ότι η Ελλάδα μπορεί να υπερβεί τις τρέχουσες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Αυτά που πρέπει όμως να γίνουν στην Ελλάδα για να αποκατασταθεί η οικονομική ισορροπία και να έλθει η ανάπτυξη είναι πολύ περισσότερα.
Η Αθήνα προσπαθεί να προσελκύσει επενδύσεις από χώρες με πλούσια αποθέματα κεφαλαίων, όπως είναι η Κίνα, με σκοπό να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη. Τρεις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, υπέγραψαν πολλαπλές συμφωνίες με τον κινεζικό γίγαντα μεταφορών, Cosco, που προβλέπουν τη ναυπήγηση επτά εμπορικών πλοίων για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, με ανοικτό το ενδεχόμενο ναυπήγησης ακόμη τεσσάρων, αλλά και της επινοικίασης ακόμη πέντε, για να μεταφέρουν ακόμη περισσότερα φορτία.
Ο ελληνικός ΟΤΕ υπέγραψε συμφωνία με την Huawei Tecnologies, ενώ αρκετές εταιρείες τροφίμων υπέγραψαν συμφωνίες για την εξαγωγή ελληνικού ελαιολάδου στην Κίνα. Αν και τα ακριβή μεγέθη δεν είναι ακόμη επισήμως γνωστά, αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συμφωνίες ύψους τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Οι Κινέζοι επενδυτές δελεάστηκαν με ειδικά κίνητρα από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και από τις χαμηλές τιμές. Το Πεκίνο θεωρεί ότι η στρατηγική γεωγραφική θέση της Ελλάδας, και τα πολλά λιμάνια της, την καθιστούν πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων, στα Βαλκάνια, τη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Η Κίνα, υπέγραψε επίσης ευρύτερη συμφωνία ναυτιλιακής συνεργασίας με την Ελλάδα. Η Cosco μίσθωσε για 35 χρόνια τους δύο κύριους διαμετακομιστικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, έναντι 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία έχει ήδη αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του κεντρικού προβλήτα του λιμανιού.
“Στην Κίνα έχουμε μια παροιμία, λέμε φτιάξε τη φωλιά του αετού, και ο αετός θα έρθει”, είπε σε τηλεοπτική συνέντευξη του στην Ελλάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cosco, Wei Jiafu, “φτιάξαμε μια τέτοια φωλιά στην Ελλάδα για να έρθουν εδώ οι αετοί της Κίνας, με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσουμε και την Ελλάδα”.
H ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι μεγάλες εταιρείες της Κίνας, δείχνουν εντονότατο ενδιαφέρον για την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Η Κίνα εκτιμά ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για διεύρυνση της οικονομικής συνεργασίας με την Ελλάδα, η οποία έχει ανάγκη από ξένα κεφάλαια για την προώθηση της διαδικασίας οικονομικής ανάπτυξης.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις αποφάσεις για την ενεργοποίηση του διεθνούς μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας, η Ελλάδα θα λάβει από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 110 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι Κινέζοι εκτιμούν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση κινητοποιήθηκε για να αποσοβήσει την επέκταση της κρίσης του ελληνικού χρέους σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, και ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για επενδύσεις στον ελληνικό, ευρωπαϊκό και μεσογειακό χώρο.
Γεγονός είναι πάντως, ότι οι συμφωνίες Ελλάδας – Κίνας αναβαθμίζουν τη θέση της χώρας μας, σε οικονομικό, πολιτικό και διεθνές επίπεδο.
Τα εύσημα για τις συμφωνίες αυτές ανήκουν σε όλους όσους εργάστηκαν για την ευρύτερη συνεργασία της Κίνας με την Ελλάδα, και ειδικά για τη συμφωνία με την Cosco.
Αυτοί όμως που πρέπει να κατανοήσουν και να αντιληφθούν τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής και των παρεπομένων συμφωνιών, και να ζητήσουν συγνώμη από τους Έλληνες πολίτες αλλά και τον επιχειρηματικό και εφοπλιστικό κόσμο, είναι εκείνοι οι πολιτικοί, κομματικοί και συνδικαλιστικοί παράγοντες, που προεκλογικά είχαν καταγγείλει τις σχετικές συμβάσεις ως αποικιοκρατικές, και σκύλευαν επάνω στο πτώμα της ελληνικής οικονομίας, μόνον και μόνον για να εξασφαλίσουν ψήφους, ειδικότερα στην παρηκμασμένη ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά, και των όμορων δήμων.
Όλοι επίσης εκείνοι που προεκλογικά εμφανίστηκαν συνοδοιπόροι των συνδικαλιστών σε διάφορες πορείες, κατά των συμφωνιών με τους Κινέζους, που τώρα έχουν ή διεκδικούν υψηλά πολιτικά αξιώματα''...
Δ.Θωμάς