Συνήγορος του Φοιτητή στο ΑΠΘ, - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Συνήγορος του Φοιτητή στο ΑΠΘ,

ο μοναδικός θεσμός διαμεσολάβησης σε ελληνικό ακαδημαϊκό ίδρυμα.


Περισσότερες από 160 υποθέσεις αναφορών από φοιτητές χειρίστηκε, σε διάστημα...τριών ετών, ο θεσμός του Συνηγόρου του Φοιτητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), μεσολαβώντας σε διαφορές, κυρίως διοικητικού χαρακτήρα, διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά και αυθαιρεσίες.

Ο θεσμός του Συνηγόρου του Φοιτητή στο ΑΠΘ, είναι ο μοναδικός που καθιερώθηκε σε ελληνικό ακαδημαϊκό ίδρυμα, με πρωτοβουλία των πρυτανικών αρχών, αν και δεν προβλέπεται η λειτουργία του στον κανονισμό του πανεπιστημίου. Πρωτολειτούργησε το Μάρτιο του 2007, με αποστολή να διαμεσολαβεί μεταξύ των φοιτητών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, και των ακαδημαϊκών και διοικητικών υπηρεσιών και οργάνων του Πανεπιστημίου.

Στεγάζεται σε χώρο οικείο για τους φοιτητές, στην κάτω φοιτητική λέσχη (επί της οδού Εγνατίας) και στελεχώνεται από μία διοικητική υπάλληλο, για τη γραμματειακή υποστήριξη και μία ομάδα εθελοντών νέων δικηγόρων, που μελετούν τις αναφορές των φοιτητών και προσπαθούν να επιλύσουν τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τη διοικητική εξουσία ή τις υπηρεσίες του πανεπιστημίου.

«Ο ρόλος του Συνηγόρου είναι καθαρά διαμεσολαβητικός. Δεν μεσιτεύει υποθέσεις και δεν τις παραπέμπει στα δικαστήρια, ούτε γνωμοδοτεί. Αυτό αναλαμβάνει να το κάνει ο κάθε φοιτητής μόνος του, εάν το επιθυμεί», δήλωσε ο υπεύθυνος του Συνηγόρου, δικηγόρος Δημήτρης Καραγιάννης, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι υπήρξαν περιπτώσεις που παραπέμφθηκαν στην ανεξάρτητη αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη, για την καλύτερη αντιμετώπισή τους.
Ο Συνήγορος του Φοιτητή λαμβάνει και συζητά καταγγελίες, ανησυχίες, διαμαρτυρίες, παράπονα ή άλλα προβλήματα, που άπτονται τις αρμοδιότητάς του και τα οποία επιλύει σε ανεξάρτητη και εμπιστευτική βάση. Πολύ συχνά είναι ο θεσμός που ενημερώνει και συμβουλεύει φοιτητές σε θέματα που τούς αφορούν. Στις μέχρι τώρα υποθέσεις ασχολήθηκε, κυρίως, με προβλήματα στις σχέσεις φοιτητών και καθηγητών (π.χ. η βαθμολόγηση στις εξετάσεις, δημοσιεύσεις εργασιών, παρενοχλήσεις κ.α.) και στις σχέσεις φοιτητών και διοικητικών υπηρεσιών (δυσλειτουργίες των γραμματειών των τμημάτων, υποτροφίες).
Συνολικά υποβλήθηκαν 165 αναφορές, από τις οποίες οι 148 επιλύθηκαν άμεσα, τέσσερις παραπέμφθηκαν στον Συνήγορο του Πολίτη, δύο ακολούθησαν τη δικαστική οδό και σε 11 διακόπηκε η διαδικασία επίλυσης, με πρωτοβουλία των φοιτητών.

«Υπάρχει ένα νομοθετικό κενό για την εσωτερική λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων, που συχνά αποβαίνει σε βάρος των φοιτητών. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει ο θεσμός του Συνηγόρου» είπε ο κ.Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι θα μπορούσε, μελλοντικά, να ενισχύσει τις αρμοδιότητές του, όπως για παράδειγμα να παραπέμπει υποθέσεις στις πρυτανικές αρχές, ή ακόμη να θεσπιστεί επίσημα ως όργανο σε κάθε πανεπιστήμιο.
Bookmark and Share